دانلود و خرید کتاب شناخت دشمن کرن یارهی میلو ترجمه مسعود منزوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت دشمن اثر کرن یارهی میلو

کتاب شناخت دشمن

معرفی کتاب شناخت دشمن

کتاب شناخت دشمن اثر کرن یارهی میلو با ترجمه مسعود منزوی که توسط انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی منتشر شده است به نگاه رهبران در جوامع و تحلیل اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل را بررسی می‌کند.

درباره کتاب شناخت دشمن

این پرسش که چگونه سیاست‌گذاران، مقاصد و اهداف دشمنان خود را درک می‌کنند، امری بنیادین در نظریه روابط بین‌الملل و امور جهان است. با توجه به عدم قطعیت کشورها نسبت به انگیزه‌ها و انواع کارهای یکدیگر و انگیزه‌های آن‌ها در ارائه اشتباه این عوامل، وظیفه تعیین برنامه‌های سیاست خارجی یک کشور دیگر فوق‌العاده سخت است. این به معنای آن نیست که تصمیم‌گیرندگان قادر به جمع‌آوری اطلاعات بالقوه ارزشمند درباره مقاصد دشمنان خود نیستند. بلکه برعکس، تصمیم‌گیرندگان به اضافه بار اطلاعات و حجم بزرگی از «اطلاعات نادرست» همراه با تلاش‌های عمدی فریب روبه‌رو هستند. اضافه‌بار و حجم بالای علائم هم‌زمان حامل پیام‌های متناقض، اغلب تصمیم‌گیرندگان را در موقعیت ناتوانی در تشخیص مورد درست قرار می‌دهد.

بخش‌هایی از کتاب شناخت دشمن

 تز قابلیت‌های منطق‌محور چند نظریه واقع‌گرا است و به ارزیابی این امر می‌پردازد که چگونه اقدامات و معیارهای مختلف قابلیت‌های نظامی دشمن و تغییرهای مهم در سیاست‌های تسلیحاتی آن - همچون کاهش یک‌جانبه قابلیت‌های نظامی آن- نشانه‌های اهداف آن را ارائه می‌کند. تز آزمون نظامی راهبردی اظهار می‌دارد که آموزه‌های نظامی دشمن، الگوهای آموزش نظامی و تفکر راهبردی اطلاعاتی در مورد اهداف سیاسی و نظامی آن ارائه می‌کنند. تز رفتار نشان می‌دهد که می‌توان از انواع خاص اقدامات و دشمن که مبتنی بر قابلیت‌ها نیستند - همچون عقب‌نشینی از یک مداخله نظامی خارجی یا پیوستن به یک سازمان بین‌المللی - برای اخذ نتیجه در مورد اهداف آن استفاده کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان