دانلود و خرید کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱ حسن چگینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱ اثر حسن چگینی

کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱

معرفی کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱

نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱ نوشته حسن چگینی کتاب سوم از مجموعه کتاب‌های میان‌رشته‌ای پژوهشگاه عالی دفاع ملی است. این پژوهشگاه (دانشگاه) از مراکز علمی کلیدی و حساس در عرصهٔ مسائل راهبردی است و عمده انتشاراتش در سه زمینه مدیریت راهبردی، دفاع ملی و امنیت ملی است.

نظام مدیریت استراتژیک دفاعی، مجموعه‌ای است سازمان‌یافته و متشکل از عناصر گوناگونی مثل شناخت استراتژیک، طرح‌ریزی استراتژیک، برنامه‌ریزی پنج‌ساله دفاعی، بودجه‌بندی دفاعی و اجرای و کنترل و ارزیابی مدیریت... که برای دستیابی به بیشترین توان رزمی و با مصرف کم‌ترین منابع ممکن با یکدیگر در تعامل‌اند. منظور اصلی از مدیریت استراتژیک دفاعی را می‌توان برقراری ارتباط عقلایی میان منابع (درون گذارده‌ها)، محیط (محیط بین‌المللی و محیط ملی) و راه‌های کار با هدف‌های نظامی و هدف غایی آن را تعیین و انتخاب بهترین ترکیب نیروها و تجهیزات و فراهم ساختن پشتیبانی لازم برای فرماندهان رزمی در حدود اعتبارات مصوب دانست.

درباره کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱

کتاب حاضر علاوه بر تعریف مدیریت استراتژیک و اصول و عناصر آن، بخش‌هایی درباره منافع ملی، امنیت ملی و قدرت ملی و کاربردهای آنها دارد. استراتژی در فرایند تحول، اطلاعات و شناخت استراتژیک و سیاست‌های ملی و طرح‌ریزی استراتژیک دفاعی از مباحث دیگر این کتاب‌اند.

 خواندن کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانشجویان و پژوهشگران حوزه دفاع و امنیت ملی

جملاتی از کتاب نظام مدیریت استراتژیک دفاعی؛ جلد ۱

جهت‌گیری سیاسی و رفتار یک دولت به‌عنوان یک بازیگر سیاسی در صحنه روابط بین‌الملل متأثر از تغییرات، تحولات و رویدادهای جهان و کنش‌ها و واکنش‌های دیگر بازیگران سیاسی است. با جهانی شدن اقتصاد، تجارت، پول، سیاست، ارتباطات و ترابری که حاصل پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی در چند دههٔ گذشته است، جهان، حکم قلعه‌ای را پیدا کرده است که ساکنان آن (یعنی کشورها) بیش از پیش به هم وابسته هستند. در چنین جهانی هیچ کشوری نمی‌تواند به‌خاطر اجتناب از نفوذ و سلطه دیگر قدرت‌ها به استراتژی انزوای سیاسی روآورد، به زندگی سیاسی خود ادامه دهد و در جهت توسعه و شکوفایی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود گام بر دارد. در جهان امروز هیچ کشوری به تنهایی قادر به تأمین همه نیازهای مردم خود از بازار داخلی نیست و ناگزیر می‌بایست برای تامین نیازهای خود با دیگر دولت‌ها دارای روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

در عصر متحول کنونی و در دنیای متحول‌تر فردا، تصمیم‌سازی عقلایی درباره هدف‌ها و سیاست‌های آینده و برقراری روابط و مناسبات سنجیده با دیگر دولت‌ها، مستلزم شناخت دقیق وضعیت جاری محیط بین‌الملل و محیط ملی و پیش‌بینی رویدادها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، تکنولوژیک و نظامی آینده جهان است.




نظرات کاربران

کاربر 7850001
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

سلام بیشتر دوست دارم این کتاب‌ها را مطالعه بکنم چگونه می توانم این کتاب‌ها را تهیه بکنم منظورم چاپی کتاب است مثل کتاب کف خیابون ۱و۲ و کتاب‌ها دیگه ممنون میشم کامران یوسفی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۹۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان