دانلود و خرید کتاب یادنامه‌ی حسنعلی وزیری محمدحسن حامدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادنامه‌ی حسنعلی وزیری اثر محمدحسن حامدی

کتاب یادنامه‌ی حسنعلی وزیری

انتشارات:نشر پیکره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادنامه‌ی حسنعلی وزیری

محمدحسن حامدی شرح زندگی، احوال، آثار، نوشته‌ها، مکاتبات و نامه‌های حسنعلی وزیری را در مجموعه‌ای به نام یادنامه حسنعلی وزیری، گردآوری و تالیف کرده است.


خلاصه کتاب یادنامه حسنعلی وزیری

حسنعلی خان وزیری یکی از چهره‌های اثرگذار فرهنگ و هنر ایران طی یک صد سال گذشته است. او نخستین شاگرد مدرسه استاد کمال‌الملک بود. حسنعلی خان به ادبیات علاقمند بود و شعر می‌سرود. وزیری در نقاشی شیوه‌ای خاص داشت. با قلم آزاد و رنگ‌های درخشان کار می‌کرد. او سوژه‌های ناب و ساده را دستاویز کار خود قرار می‌داد. اغلب در فضای باز نقاشی می‌کرد. وزیری را باید از پیشگامان هنر مجسمه‌سازی در ایران دانست. آثاری نظیر مجسمه فردوسی بر بال سیمرغ که با مشارکت استاد ابولحسن خان صدیقی ساخته شد، مجسمه ادیب پیشاوری و یادمان استاد کمال‌الملک از جمله آثار او هستند. او از جمله موسسان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. این شخصیت بزرگ در پنجم آذر ماه سال 1333 درگذشت و در امازاده قاسم تهران به خاک سپرده شد.

خواندن کتاب یادنامه حسنعلی وزیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب یادنامه حسنعلی وزیری را به همه علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته و اثرگذار فرهنگ ایران به‌شمار می‌روند؛ بنابراین مطالعه سرگذشت ایشان برای علاقمندان هنر، خالی از لطف به نظر نمی‌رسد.

جملاتی از کتاب یادنامه حسنعلی وزیری

او فرزند چهارم یک خانواده 9 نفره بود. پدرش موسی خان وزیری، پسر لطفعلی خان وزیر اف (مهاجر) بود که خانواده‌اش پس از عهدنامه ترکمن چای به ایران مهاجرت کرده بودند. پدر میرپنج (ژنرال) گارد شاهی دربار و مدرس زبان فارسی در مدرسه قزاقخانه بود.

مادرش بی‌بی خانم استرآبادی، دختر بانو خدیجه، ملاباشی حرم ناصری، و پدر، محمدباقرخان، سرکرده ایل نزان و ایشک، آقاسی باشی (رئیس تشریفات دربار)بود. مادرش درس‌خوانده بود؛ اولین زن روزنامه‌نگار ایرانی و پایه‌گذار اولین دبستان دخترانه در ایران.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب یادنامه حسنعلی وزیری، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان