دانلود و خرید کتاب شعر و رنج زبان حمیدرضا نان‌آور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شعر و رنج زبان اثر حمیدرضا نان‌آور

کتاب شعر و رنج زبان

معرفی کتاب شعر و رنج زبان

حمیدرضا نان‌آور و محمدرضا کهندانی کتاب شعر و رنج را به رشته تحریر درآورده‌اند. این دو نویسنده در کتاب پیش‌رو زبان رنج در آثار مهدی اخوان ثالث و مهرداد اوستا را بررسی کرده‌اند. انتشارات فرهنگ صبا، شعر و رنج را منتشر کرده است.


درباره شعر و رنج

شعر معاصر ذخیره‌ای عظیم از رنج‌های بشریت را به نمایش می‌گذارد. حمیدرضا نان‌آور و محمدرضا کهندانی در کتاب شعر و رنج کوشیده‌اند تا بازتاب رنج را در آثار منظوم مهرداد اوستا و مهدی اخوان ثالث بررسی کنند. آثار دو شاعر یاد شده حول چهار محور ماهیت‌شناسی، وجودشناسی، غایت‌شناسی، وظیفه‌شناسی بررسی و تحلیل شده است. توجه به این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که مفهوم رنج یکی از پربسامدترین مفاهیم در حوزه معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی متون ادب فارسی است. چگونگی بازتاب رنج‌های انسان در آثار اوستا و اخوان ثالث و وجوه اختلاف و اشتراک اوستا و اخوان با توجه به ماهیت‌شناسی، وجودشناسی، غایت‌شناسی و شأن اخلاقی رنج نیز در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خواندن شعر و رنج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید؟

مطالعه کتاب شعر و رنج را به تمامی علاقمندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از شعر و رنج

بدون رنج زیستن برای هیچ انسانی ممکن نیست چرا که انسان بودن و انسانی زیستن و انسانی مردن عصاره درد و رنج را می‌طلبد، آگاهی از بودن این عصاره در انسان شناخت و معرفتی می‌خواهد تا در برابر آن بتواند به بهترین نحو عکس‌العمل نشان دهد. چیستی و چگونگی رنج و نوع برخورد در برابر شکل‌های مختلف آن مقوله‌هایی است که در این پژوهش به تبیین آن خواهیم پرداخت اینکه ما با چه مسئله‌ای روبرو هستیم و شناخت در مورد آن و در مقام یک ناظر بر محیط اطراف، انسان‌ها، طبیعت، اعتقادات، ادیان، برخوردهای اجتماعی، منازعات فرهنگی، جنگها و کشمکش‌های داخلی و خارجی دولت‌ها و... همه این موارد و موضوع‌های اضافه بر این‌ها و نگاه‌های متفاوت بر این‌ها دیدگاه‌های مختلف در باره موضوع‌های یادشده، در درجه اول به جریان شناخت و آگاهی انسان بستگی دارد و در مرحلهٔ بعد به انتخاب او و پرداختن به انواع مقوله‌های ذکر شده وابسته است. برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب شعر و رنج، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان