دانلود و خرید کتاب رضایت‌نامه‌ی پزشکی و قوانین آن حسین ملازمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رضایت‌نامه‌ی پزشکی و قوانین آن اثر حسین ملازمیان

کتاب رضایت‌نامه‌ی پزشکی و قوانین آن

انتشارات:ناشر مؤلف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رضایت‌نامه‌ی پزشکی و قوانین آن

حسین ملازمیان، سعید ملازمیان و علی ملازمیان کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن را به رشته تحریر درآورده‌اند. مواردی همچون نواع رضایت، مواد قانونی رضایت بیمار، شرایط و احکام آن و .... در کتاب پیش‌رو مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.


درباره کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن

درمان بیمار بدون رضایت او و جز در موارد اورژانسی، غیر قانونی محسوب می‌شود. از آنجا که بیمار در طول پروسه درمان، جسم خود را در اختیار پزشک قرار می‌دهد، درنتیجه این اقدام باید با رضایت کامل باشد. باید خاطرنشان ساخت زمانی که بیمار در وضعیت هوشیاری قرار ندارد یا به سن رشد نرسیده، مراحل اخذ رضایت از اولیا قانونی او صورت می‌گیرد. حسین ملازمیان، سعید ملازمیان و علی ملازمیان در کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن، انواع رضایت، مواد قانونی رضایت بیمار، شرایط و احکام آن و ..... را مورد بررسی قرار داده‌اند. تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد کسب رضایت زمینه سلامت روان و برطرف شدن علائم و کنترل درد بیمار را فراهم می‌آورد. همچنین درصد قابل توجهی از کیس‌های جراحی ترجیح می‌دهند درخصوص ماهیت بیماری، کیفیت و مدت جراحت و نقاهت خود، اطلاعات کامل داشته باشند.

جملاتی از کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن

با ورود بیمار به بیمارستان، اجازه‌نامه‌های مختلفی از وی و همراهان اخذ می‌گردد که رضایت‌نامه یکی از آن‌هاست؛ مدرکی که بیمار قبل از تن دادن به هرگونه اقدام درمانی از کلیه خطرات عمل، راه‌های درمانی جایگزین و خطرات آن توسط پزشک معالج آگاهی پیدا می‌کند. رضایت‌نامه به‌عنوان یک سند قانونی و رسمی شناخته شده، لذا دقت در مفاد آن در رعایت نکات قانونی آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

بنا بر اهمیت این موضوع، طبیعی است که نحوه تنظیم و اخذ رضایت از بیماران باید تابع شرایط و ضوابط اسناد رسمی کشور باشد، یعنی هم فرد گیرنده رضایت از بیماران باید از محتوای رضایت‌نامه آگاهی کامل داشته باشد. در ایران کعمولا فرم رضایت‌نامه در واحد پذیرش توسط بیمار یا ولی بیمار پر می‌شود. مسئولین پذیرش باید به نمایندگی از سوی پزشک مداواکننده، از بیمار یا بستگان نزدیک وی جهت انجام اقدامات درمانی مجوزهای مناسب را اخذ نمایند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب رضایت‌نامه پزشکی و قوانین آن

• مقدمه

• تعاریف

• انواع رضایت

• مواد قانونی رضایت بیمار، شرایط و احکام آن

• دستورالعمل پر کردن فرم رضایت آگاهانه

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۲,۰۰۰
تومان