دانلود و خرید کتاب اخلاق در خانواده از منظر قرآن و نهج البلاغه مرجان باوفا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در خانواده از منظر قرآن و نهج البلاغه اثر مرجان باوفا

کتاب اخلاق در خانواده از منظر قرآن و نهج البلاغه

نویسنده:مرجان باوفا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق در خانواده از منظر قرآن و نهج البلاغه

اخلاق از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی بشر است. انسان فقط در پرتو اخلاق صحیح است که موجودی هدفمند می‌شود و می‌تواند در جهت آرمان‌هایش گامی بردارد و قله سعادت مطلوبش را فتح کند.

اخلاق خانوادگی، رفتارها و سرشت‌هایی است که انسان در معاشرت و برخورد با اعضای خانواده خود در طول زندگی‌اش نشان می‌دهد. این سرشت‌ها گاهی پسندیده‌اند و باعث پیوند می‌شوند و گاهی ناپسندند و موجب گسست می‌شوند.

از دیدگاه اسلام، خانواده محبوب‌ترین بنا و نیز کانون اخلاقی جامعه است و نوع تأثیرات اعضای خانواده در سلامتی فرد و جامعه نقش بسزایی دارد. از این رهگذر، اسلام خواستار نسلی سالم، پاک و عفیف است که موجب افتخار برای جامعه انسانی باشد. بی‌شک، چنین نسلی جز در دامن خانواده سالم نمی‌تواند رشد پیدا کند.

بنابراین، انسان برای داشتن خانواده سالم به الگوهای مطمئن عملی نیاز دارد تا با الگو قرار دادن دیدگاه‌ها و سیره عملی آنها، هم راه صحیح بندگی و سعادت را بپیماید و هم در این وادی سریع‌تر گام بردارد. قرآن به عنوان بهترین کتاب آسمانی و نهج‌البلاغه همچون مشاوری دلسوز و آگاه این الگوهای کامل را معرفی می‌کنند.

این کتاب در بردارنده عوامل مؤثر در اخلاق خانوادگی برای استحکام سلامت فرد و جامعه از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه است.

در واقع، در این کتاب ضمن بیان عوامل تأثیرگذار اخلاقیِ هر یک از اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، مصادیق قرآنی و نهج‌البلاغه با عملکرد خانواده‌های امروزی نیز تطبیق داده شده است. این مجموعه خانواده‌ها را با عوامل استحکام خانواده آشنا می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه