دانلود و خرید کتاب دست چپم داره منو می کشه محمود فرجامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دست چپم داره منو می کشه اثر محمود فرجامی

کتاب دست چپم داره منو می کشه

معرفی کتاب دست چپم داره منو می کشه

«دست چپم داره منو می‌کُشه» مجموعه‌ای از آخرین حرف‌های محکومان به اعدام گردآوری و ترجمه محمود فرجامی و فرزانه احمدی است. هفت ضربه، آخرین حرف‌های من برای رسانه‌ها، مرگ به مثابه کسب و کار، سندرم بند اعدام و ۲۴ ساعت آخر نام بخش‌های این کتاب‌اند. در این اثر اسنادی مرتبط با اعدام در گستره زمانی بیش از سه دهه جمع‌آوری شده‌اند. در ابتدای کتاب از زبان نویسندگان می‌خوانیم: «این کتاب، کلمه به کلمه بر اساس اسنادی که وب‌سایت رسمی دیوان عدالت کیفری تگزاس۱ در اختیار همگان قرار داده، تدوین شده است. محکومان همگی در ایالات متحده آمریکا، یا در واقع معدود ایالاتی که هنوز مجازات اعدام در آنها اجرا می‌شود، با تزریق سم اعدام شده‌اند. تمرکز اصلی ما بر واپسین سخنان ثبت‌شده آنها بود، که پس از تزریق مواد تخدیری و پیش از تزریق سم کشنده (عموماً طی هفت دقیقه)، در پاسخ به این پرسش که «آیا حرفی برای گفتن داری» ابراز شده‌اند. با این حال شرحی از اتهامات را نیز بر اساس همان اسناد آورده‌ایم تا مخاطب بداند کلامی که می‌خواند را چه کسی و با چه سوابقی به زبان آورده است. بعضی اطلاعات فردی را که در اسناد ثبت شده بود، مثل مشخصات ظاهری فرد اعدام شده، حذف کردیم اما گزینه «نژاد» را آوردیم تا تلنگری باشد که هنوز در بعضی جاها برای دسته‌بندی «انسان‌ها» نیاز به ثبت آن است! اطلاعات جانبی را با جستجوهای بیشتر در میان آرشیو منابع آنلاین (از جمله وب‌سایت Murderpedia.org) و نیز کتاب بند اعدام زندان تگزاس؛ اعدام در عصر مدرن بدست آوردیم و با منبع اصلی مطابقت دادیم. افزون بر چند مورد از گزارش‌های مخدوش در منبع اصلی که جز با مراجعه به منابع کمکی کامل نمی‌شدند، هر کجا که فکر کردیم بهتر است چیزی در تکمیل یا توضیح بیفزاییم در پانویس‌ها یا پیوست آوردیم. گاهی محکوم به اعدام ترانه‌ای زمزمه کرده یا به موضوعی اشاره کرده یا بخشی از متون دینی را بر زبان آورده است که عموماً تنظیم کننده سند -که طبعاً یکی از کارکنان زندان بوده- اگر هم از منبع یا مرجع ضمیر آنها مطلع بوده، نیازی به درج ندیده است. کوشش ما بر این بود که با دقت در تغییر لحن و گاه نامفهومی و نامرتبط بودن بعضی کلمات و جملات، وجود پیوندهای میان‌متنی را حدس بزنیم و مرجع ارجاعات و منبع اقوال را بیابیم. آنگاه اگر ترجمه مصطلح و آشنایی از کلام مورد نظر–مثلاً متون دینی- در فارسی وجود داشت، آن را از بهترین منبع موجود نقل کردیم و در غیر این صورت –مثل شعرها- با لحن و وزنی نزدیک به متن اصلی ترجمه کردیم. گاه نیز فرد محتضر تحت تأثیر دارو حرف‌هایی گنگ و مبهم زده که به همان صورت ضبط شده و ما نیز سعی کردیم آن را منتقل کنیم.»

نظرات کاربران

Alivi
۱۴۰۱/۰۱/۱۱

اگه مصاحبه با زندانیان ایرانی خودمون بود واقعا ارزش خرید داشت. صدها ویدیو و کلیپ یوتیوب درباره این جمله های معروف زندانیان امریکا به خصوص تگزاس ساخته شده و دیدم و خوندم یه سرچ کوچیک گوگل برات میاره ازشون.

mastani
۱۳۹۸/۰۳/۱۹

آیا فقط زندانی های خارج ایران؟ چرا حرفای آخر اعدامی های خودمونو ضبط و ثبت نکردید؟😶

mamanesami
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

خیلی حال ادمو بد میکنه مش درباره ی حرف اخر اعدامیهاستواینکه به بدترین جرمها متهم به مرگ شدن اما میگن ماز کسی کینه بدل نداریم عجیبه

کاربر ۶۸۳۳۰۲۳
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

کتاب خوبیه ولی توی روحیه خیلی تاثیر میزاره باعث میشه تقریبا افسرده بشی چون همشون یه حسی بهت میده که باعث ناراحتیت میشه مثلا یکی اومده از مامور میخواسته تیر بخوره مامور رو کشته و میگه که اون که اینهمه

- بیشتر
مروارید رضایی
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

حیفِ پول 👎🏻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
از طرف خودم که نه ولی از طرف خدا براتون پیغامی دارم: بچه‌ها رو نجات بدین. یه نفری که به کمک احتیاج داره رو پیدا کنین و کمی از مالتون رو بهش ببخشین و آدمای بی‌گناه رو نجات بدین. اینها کارهای کلیدی و مهمی هست که دنیا رو به جای بهتری تبدیل می‌کنه.
ヽ( ´¬`)ノپری
من امروز اومدم اینجا که بمیرم؛ نیومدم که سخنرانی کنم. امروز جون می‌ده برای مردن. زندگی من افتخار منه.
ヽ( ´¬`)ノپری
ممنون از اینکه منو آزاد می‌کنین. خدا همه‌تونو بیامرزه.
ヽ( ´¬`)ノپری
اگر به زبان‌های مردم و فرشتگان سخن گویم ولی محبت نداشته باشم، زنگی پرصدا و سنجی پرهیاهو بیش نیستم اگر قدرت نبوت داشته باشم و بتوانم جمله اسرار و معارف را درک کنم، و اگر چنان ایمانی داشته باشم که بتوانم کوه‌ها را جابه‌جا کنم، اما محبت نداشته باشم، هیچم. اگر همه دارایی خود را صدقه دهم و تن خویش را به شعله‌های آتش بسپارم، اما محبت نداشته باشم، هیچ سود نمی برم.
ヽ( ´¬`)ノپری
چه اونهایی که مُردند و چه اونهایی که هنوز زنده‌اند تا وقت مردنشون برسه بگم دوستشون دارم. هر چی باید می‌گفتم همین بود.
ヽ( ´¬`)ノپری

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان