دانلود و خرید کتاب GBS تغذیه؛ بر اساس آخرین منابع آزمون‌های علوم پایه‌ی پزشکی زینب پاشا زانوس
کتاب GBS تغذیه؛ بر اساس آخرین منابع آزمون‌های علوم پایه‌ی پزشکی اثر زینب پاشا زانوس

کتاب GBS تغذیه؛ بر اساس آخرین منابع آزمون‌های علوم پایه‌ی پزشکی

گردآورنده:محمد پیری
انتشارات:تیمورزاده
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب GBS تغذیه؛ بر اساس آخرین منابع آزمون‌های علوم پایه‌ی پزشکی

معرفی کتاب GBS تغذیه؛ بر اساس آخرین منابع آزمون‌های علوم پایه‌ی پزشکی

کتاب GBS تغذیه، از جمله کتاب های تدوین شده بر مبنای سرفصل‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. دکتر زینب پاشا زانوس با سرپرستی دکتر محمد پیری (دارای مدال طلای المپیاد دانشجویی پزشکی و رتبه اول آزمون جامع علوم پایه پزشکی شهریور 1393) مولفین این کتاب هستند.

درس تغذیه یکی از دروس تخصصی مقطع علوم پایه پزشکی است که به دلیل حجم بالا و اهمیت آن در دانش تخصصی دانشجویان، به یک منبع مطمئن و خلاصه شده نیاز دارد.

کتاب GBS کلیه سرفصل‌های برجسته و کلیدی تغذیه را در۱۰ فصل به شرح زیر ارائه کرده است:

تعاریف مقدماتی، انرژی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، املاح معدنی، مراقبت‌های دوران بارداری، شیردهی و شیرخواری، بررسی وضع تغذیه و مسمومیت غذایی.

ترتیب محتوای فصل‌ها به این صورت است که ابتدا ترمینولوژی یا اصطلاحات تخصصی حیطه علوم تغذیه در فصل نخست ذکر شده است و سپس به صورت جزئی، هر یک از منابع انرژی و مواد مغذی را مورد بررسی قرار داده است. در فصل‌های انتهایی نیز به اپیدمیولوژی، چگونگی توزیع منابع غذایی و پایش وضعیت تغذیه جوامع بشری پرداخته شده است.

مخاطبین در هر فصل، ابتدا با تیتر‌های مهم مواجه می‌شوند و در بدنه متن هر فصل، نکات کلیدی با اهمیت بیشتر در قالب کادری مجزا یا کادر نکته، آورده شده است. دانشجویان می‌توانند با دسته‌بندی کادرهای نکته، با بهره وری بیشتری از مطالب کتاب استفاده کنند و باز آوری مطالب برای آن ها آسوده‌تر می‌شود. در انتهای هر فصل، مجموعه‌ای از سوالات پرتکرار سال‌های اخیر آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی گردآوری شده است که برای ارزیابی و سنجش کیفیت مطالعه برای داوطلبان آزمون های جامع مفید است.

لازم به ذکر است که درس تغذیه پزشکی جزو منابع آزمون علوم پایه "کلاسیک" پزشکی می باشد و ۶ سوال از آزمون را به خود اختصاص می‌دهد.

مطالعه کتاب GBS تغذیه را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم:

تمام دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی که درس تغذیه را می‌گذرانند، به منظور آمادگی برای امتحان می‌توانند از این منبع استفاده کنند. همچنین این کتاب برای داوطلبان آزمون جامع علوم پایه کلاسیک پزشکی به منظور جمع بندی و مطالعه نکات مهم، گزینه مناسبی است.

نظرات کاربران

Rara,the real snowwhite
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

کتاب اشکالات تایپی زیاد داشت. خوب ویراستاری نشده بود. متنش روان و خلاصه و ساده بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان