دانلود و خرید کتاب حقوق جزای عمومی ۱ عباس زراعت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق جزای عمومی ۱ اثر عباس زراعت

کتاب حقوق جزای عمومی ۱

نویسنده:عباس زراعت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقوق جزای عمومی ۱

کتاب حقوق جزای عمومی ۱ نوشتۀ عباس زراعت در انتشارات اندیشه‌های حقوقی به چاپ رسیده است. این کتاب مطابق با آخرین اصلاحات و رویۀ قضایی در سال ۱۴۰۲، تدوین شده است.

درباره کتاب حقوق جزای عمومی ۱

حقوق جزای عمومی به مجموعه قوانین و مقرراتی گفته می‌شود که به‌منظور حفظ نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از جرم‌ها و تخلفات، تعیین و اجرا می‌شوند. این حقوق شامل مواردی مانند قوانین جرم‌آوری، قوانین مربوط به ترویج امنیت عمومی و قانون‌های مربوط به جرایم اقتصادی و مالی می‌شوند. هدف اصلی این حقوق، حفظ نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از جرم‌ها و تخلفات است. از آنجا که این حقوق، قواعد عمومی جرم را بیان می‌کنند همچون سایر قواعد نباید دستخوش تغییرات فراوان شوند.

 موضوع اصلی کتاب حقوق جزای عمومی ۱ نیز ارکان عمومی جرم است که عبارت‌اند از: رکن قانونی، رکن مادی و رکن معنوی. به‌طور کلی این کتاب دربارۀ عنصر قانونی جرم است و خواننده پس از آشنایی کلی با حقوق جزا، با مباحث مربوط به عنصر قانونی مفصل آشنا می‌شود که آن‌ها نیز عبارت‌اند از: اصلی قانونی بودن جرم و مجازات، تفسیر قانونی جزا، محدوده زمانی و مکانی قانون جزا و علل موجهه جرم.

خواندن کتاب حقوق جزای عمومی ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق جزای عمومی ۱

«یکی از مسایدل اختلافی در مورد تعریف مفاهیم واصطلاحات حقوقی از جمله واژه «جرم» آن است که آیا تعریف این اصطلاحات، یک عمل قانونی است تا قانونگذار، چنین مسوولیتی را بر دوش داشته باشد یا یک عمل عرفی است تا عرف حقوق دانان، این تکلیف را انجام دهد؟ گروه اول معتقدند اگر قانون گذار، اصطلاحات حقوقی را تعریف نکند، قضات و حقوق دانان به اختلاف می افتند زیرا هر کسی از منظر خودش، تعریف خاصی ارایه می دهد.بعنوان مثال تعریفی که حقوق دانان از جرم ارایه می دهند یا تعریف جامعه شناسان، تفاوت دارد زیرا هر کدام از عینک خاصی به جرم، نگاه می کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان