دانلود و خرید کتاب اصول باغداری نگین نثاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول باغداری اثر نگین نثاری

کتاب اصول باغداری

نویسنده:نگین نثاری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول باغداری

کتاب الکترونیکی اصول باغداری نوشتۀ نگین نثاری است و انتشارات ندای کوروش آن را منتشر کرده است. کتاب اصول باغداری، به بیان روش‌ها و اصول کاشت و نگهداری از گیاهان می‌پردازد.

درباره کتاب اصول باغداری

باغداری حرفه‌ای کار راحتی نیست به همین دلیل بیشتر افراد برای راحتی در کار یا سریع‌تر به‌نتیجه‌رسیدن، به سراغ راه‌حل‌های غیراصولی می‌روند. مشکلات متعددی از جمله آفت، کرم سفید، میوه کرم‌زده و رشد نامناسب درختان برخی از نتایج باغداری غیراصولی و نادرست است. باتوجه‌به این توضیحات در این مقاله راهنمای مفیدی درباره مهم‌ترین نکات اصول باغداری را شرح می‌دهیم. با رعایت نکات طلایی در باغداری حرفه‌ای، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز از رشد محصولات باکیفیت مشاهده خواهید کرد. اگر به دنبال آشنایی با روش‌های اصولی باغبانی برای ساخت باغ سالم هستید، اطلاعات کتاب اصول باغداری برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

خواندن کتاب اصول باغداری

این کتاب برای علاقه‌مندان به باغداری مفید است.

بخشی از کتاب اصول باغداری

«هر زمان از سال که بتوانید رطوبت موردنیاز درخت آلو را تأمین کنید، بهترین زمان برای کاشت نهال‌های آلو است؛ زیرا ریشه در صورت وجود آب به‌خوبی رشد می‌کند. به‌صورت کلی توصیه می‌شود کاشت نهال آلو، در اوایل زمستان که خاک به‌صورت طبیعی مرطوب است و ریشهٔ گیاه هم در خواب است و متوجهی آسیب نمی‌شود، انجام شود تا نتایج آن در اوایل تابستان قابل‌مشاهده باشد.

پیشنهاد می‌شود که خاک خود را از یک ماه زودتر آماده کنید. این کار به ذخیره مواد آلی غنی در خاک کمک می‌کند و درخت آلو سریع‌تر رشد خواهد کرد.

ریشه‌‌هایی را که آسیب‌دیده‌اند یا به شکلی نامعمول بلند هستند را با قیچی جدا کنید. جهت تسهیل گردش هوا، ریشه‌ها را پخش کرده و اطراف ریشه مرکزی را خلوت کنید. ریشه‌‌ها را در داخل ظرف برگردانده و پایین‌تر قرار دهید.

در مرحله بعدی کاشت نهال آلو، باید گودالی در زمین ایجاد کنید که پهنای آن دوبرابر ریشه‌های باز شده گیاه باشد و عمق آن با عمق اولیه نهال متناسب باشد. نهال یا ریشه را از سطل آب خارج کنید و با ریشه‌های کاملاً باز و پخش، داخل گودال قرار دهید. در این مرحله آن را با یک‌دست نگه ‌دارید و با دست دیگر، گودال را پرکنید و یا اگر مایل بودید، می‌توانید از فرد دیگری کمک بگیرید.

بعد از کاشت درخت آلو، درخت را کامل غرقاب کنید. این کار به خاک کمک می‌کند تا به‌خوبی اطراف ریشه‌ها مستقر شده و به‌خوبی ریشه را سیراب کند. تمامی درختان آلو در چند سال اول زندگی خود نیاز به کمک دارند و همانند یک بچه نوزاد، باید دست آن‌ها را بگیرید. برای این کار از یک‌تکه چوب استفاده کنید و آن را به درخت پیوند بزنید تا به‌خوبی رشد کند و بزرگ شود..»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان