دانلود و خرید کتاب گزین یابی و فشرده نگاری عشق و اراده رولو می مسعود صابری بهداد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزین یابی و فشرده نگاری عشق و اراده رولو می اثر مسعود صابری بهداد

کتاب گزین یابی و فشرده نگاری عشق و اراده رولو می

معرفی کتاب گزین یابی و فشرده نگاری عشق و اراده رولو می

کتاب گزین‌یابی و فشرده‌نگاری عشق و اراده رولو می نوشتۀ مسعود صابری بهداد در انتشارات نگاران سبز به چاپ رسیده است.

درباره کتاب گزین‌ یابی و فشرده‌ نگاری عشق و اراده رولو می

کتاب گزین‌یابی و فشرده‌نگاری عشق و اراده رولو می، خلاصه‌ای از کتاب عشق و اراده نوشتۀ رولو می، یکی از پیشگامان روان‌شناسی وجودی (اگزیستانسیال) آمریکاست. در این کتاب که به‌گفتۀ رولو می محصول ۳۰ سال تأمل، تجربه و تخصص اوست، سرگذشت دو خصیصۀ بنیادی یعنی عشق و اراده را در جوامع انسانی از نگاه اسطوره‌ای تا مدرنیته در چشم‌اندازی وجودگرایانه رمزگشایی می‌کند. از این کتاب در زمان انتشار، به قدری  استقبال شد که در فهرست کتاب‌های پرفروش سال قرار گرفت. رولو می زیربنای تعارض‌های زندگی انسان را وجوه ازکارافتادۀ عشق و اراده می‌داند. او می‌گوید گرچه در گذشته عشق و اراده را پاسخ معضلات زندگی قلمداد می‌کردند، اکنون اما خودشان به مشکل زندگی بدل شده‌اند. این دو نه‌تنها دچار مشکل شده‌اند، بلکه خود مسبب مشکلات گوناگونی برای ما هستند؛ برای نمونه به‌دلیل وجود مشکلاتی در عشق و اراده، اساس وجودمان از احساسات و فرآیندهای مرتبطی که عشق و اراده دو نمونۀ شاخص آن‌هاست، تهی شده است. انسان‌ها از روی ناچاری در خود فرومی‌روند و با نوع جدیدی از بحران هویت درگیر می‌شوند. در مرحلۀ بعدی دچار بی‌احساسی می‌شوند. مرحلۀ بعد از آن هم خشونت است؛ زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند تجربۀ کرخت‌کنندۀ عجز و ناتوانی خود را به‌مدت طولانی تاب آورد.

این کتاب پیش‌تر با ترجمۀ سپیده حبیب منتشر شده بود؛ اما نویسنده خلاصه‌ای از آن را در قالب گزین‌نویسی فراهم آورده و گرچه خود می‌گوید با اصل کتاب قابل مقایسه نیست؛ اما برای آن دسته از کسانی که فرصت خواندن اصل کتاب را ندارند مفید است و حتی می‌تواند انگیزۀ خواندن متن اصلی را در آن‌ها پدید آورد.

خواندن کتاب گزین‌ یابی و فشرده‌ نگاری عشق و اراده رولو می را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی، ازدواج و خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گزین‌ یابی و فشرده‌ نگاری عشق و اراده رولو می

«اگر سرچشمه‌هایی که عشق و اراده از آنها پدید می‌آید و جاری می‌شود، را بیابیم، شاید بتوانیم قالب جدیدی کشف کنیم؛ قالب‌هایی که این تجربه‌های خاص برای دوام آوردن در عصر نوینی که به‌سوی آن در حرکتیم، نیازمند آن اند. با این تعریف پژوهش ما پژوهشی اخلاقی خواهد بود؛ زیرا، ما در جست‌وجوی پایه‌هایی هستیم که اخلاقیات عصر نوین بر آن‌ها استوار خواهد شد. اصطلاح «اسکیزوئید» که در عنوان این فصل یه کار رفته، یعنی، بیرون از دسترس؛ گریزنده از روابط صمیمی؛ ناتوان در احساس.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان