دانلود و خرید کتاب رودخانه تام پرسیوال ترجمه سمیه حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رودخانه اثر تام پرسیوال

کتاب رودخانه

نویسنده:تام پرسیوال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رودخانه

کتاب رودخانه نوشتۀ تام پرسیوال با ترجمۀ سمیه حیدری در انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است.

درباره کتاب رودخانه

کتاب رودخانه، دربارۀ مواجهۀ کودک با احساسات مختلف و شناخت آن‌ها است. از نظر روان‌شناسان، کودکانی که احساسات خود را می‌شناسند کمتر دچار کج‌خلقی و پرخاش می‌شوند و بهتر می‌توانند با مشکلاتشان کنار بیایند یا با آن‌ها مقابله کنند. یکی از راه‌های مناسب برای شناخت احساسات در کودکان این است که عواطف و تمایلاتشان را با شخصیت‌های کتاب یا کارتون برایشان توضیح دهیم.

داستان شیرین و آموزندۀ رودخانه، دربارۀ پسربچه‌ای به نام رونی است که با رودخانه دوستی دارد. او همیشه دوست دارد همراه سگش زیر درخت بنشیند و منظرۀ اطرافش را تماشا کند. بیشتر از همه‌چیز هم عاشق رودخانه است. رونی به این دلیل رودخانه را دوست دارد که مثل خودش بعضی‌ روزها آرام است و بعضی‌ روزها، عصبانی. رودخانه همیشه در حال تغییر است؛ درست مانند رونی. گاهی گرم و جاری است، گاهی یخ‌زده. گاهی آرام است، گاهی خشمگین و پرتلاطم. نکته اما این است که هیچ‌کدام از این احساسات پایدار نیستند؛ به‌خصوص عصبانیت. رونی با تغییر فصل‌ها و حال و هوای رودخانه پی می‌برد که احساساتش چگونه متفاوت هستند.

بعد از سال‌ها مشاهده و هم‌‌زیستی، رونی متوجه شد که می‌تواند درست مثل رودخانه باشد و یاد می‌گیرد چطور باید با احساسات کنار بیاید. برای مثال، وقتی در زمستان که رودخانه کاملاً یخ زده بود، سگ رونی مرد، او مجبور شد با غم از دست‌ دادن سگش کنار بیاید. کنار آمدن با سوگ زمان‌بر است و او یاد می‌گیرد که غم‌ها مانند یخ روی رودخانه، کم‌کم آب می‌شوند.

تام پرسیوال با پرداختن به احساسات مختلف کودکان نشان می‌هد که کودکان در موقعیت‌های مختلف شاد، غمگین، خشمگین و آرام می‌شوند، اما شاید راه برخورد با این احساسات را ندانند. این کتاب در قالب تصاویر بسیار زیبا و لطیف کودکان را به طبیعت نزدیک می‌کند و متغیر بودن احساسات را به آن‌ها آموزش می‌دهد. این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برای آموختن احساسات، پذیرش آن‌ها و بروزشان در موقعیت‌های گوناگون زندگی باشد. نقاشی‌های آرامش‌بخش و متن کوتاه برای توضیح خلق‌وخو‌ی متفاوت در کودکان، مناسب هستند.

خواندن کتاب رودخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۷٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۵۰۰
تومان