دانلود و خرید کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی) محرمعلی قاصدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی) اثر محرمعلی قاصدی

کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی)

کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی) به‌قلم از محرمعلی قاصدی را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است. این کتاب به معرفی و نشان دادن راه‌های تعمیر و بررسی عملکرد قطعات بردهای الکترونیکی در وسایل مختلف می‌پردازد و تکمیل‌کنندهٔ محتوای جلد قبلی است.

درباره کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی)

امروزه، وسایل الکترونیکی به‌جز استفاده‌های معمول در زندگی روزانه، در صنایع مختلف نیز کاربردهای فراوانی دارند و به‌همین‌دلیل نیاز است تا متخصصانی با هدف شناخت اجزای مختلف این وسایل و نحوهٔ تعمیر آن‌‌ها تربیت شوند تا بتوانند به سهولت و سرعت انجام امور تولید و صنعتی کمک کنند. کتاب پیش‌ رو نیز دقیقاً با همین هدف و در ۱۴ فصل، نگاشته شده تا راهنمای علاقه‌مندان این حوزه باشد.

خواندن کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های فنی و نیز دانشجویان و هنرآموزان رشته‌های مکانیک و برق‌والکترونیک از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تعمیر و عیب یابی ECU بردهای الکترونیکی خودرو (سطح تکمیلی) 

«نحوه کار با پروگرامر برای برنامه ریزی ECU

معرفی کلی از ایسیو

ECU مخفف Electronic Unit Control یا واحد کنترل الکترونیک می‌باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. ایسیو از یک میکروکنترلر به‌عنوان سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی که بر روی آن اجرا می‌شود تشکیل شده است. این قطعه یک میکروکامپیوتر کوچک است که می‌تواند به کمک اطلاعاتی که به‌صورت زنده و همزمان از سنسورهای وابسته می‌گیرد با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عملگر یا فرمان‌برهای نصب‌شده بر روی موتور از طریق آی‌سی‌های قدرت فرمان دهد تا از این طریق زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تأمین کند. امروزه کارکرد ایسیو در خودرو به شدت افزایش پیدا کرده و در قسمت‌های مختلف خودرو به کار می‌رود. 

مجموعه وظایف ایسیو را می‌توان به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:

۱. اتاق خودرو مانند شیشه بالابر تنظیم صندلی و برف پاک کن اتوماتیک 

۲. انتقال نیرو مانند کنترل موتور و دنده 

۳. دینامیک حرکت مانندABS ،ESP و Distronic 

۴. تلماتیک مانند سیستم راهیابی، رادیو، تلفن و اینترنت 

ایسیو براساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را درک کرده و فرامین مناسب را به انژکتورها و شمع‌ها صادر می‌کند. ازآنجاکه دینامیک خودرو بسیار پیچیده و غیرخطی می‌باشد× طراحان ایسیو جداولی را به نام Map داخل حافظهٔ ایسیو می‌ریزند که در آن مقدار پاشش سوخت و زاویهٔ آوانس در هر دور بار موتور مشخص شده است. هرچه دقت این جداول بیشتر باشد دقت عملکرد ایسیو بیشتر خواهد بود. به‌طورکلی ایسیو توانایی انجام سه کار زیر را دارد: 

۱. نظارت بر کارکردهای خودرو و آگاه کردن راننده از آن مانند نظارت بر مصرف سوخت و آگاه کردن راننده از مصرف لحظه‌ای با میانگین سوخت و یا نظارت بر موقعیت درب‌ها و آگاه کردن راننده از باز بودن آنها 

۲. تنظیم کارکردهای خودرو به وسیلهٔ بهینه کردن هموارهٔ آن‌ها مانند تنظیم مصرف سوخت موتور توسط واحد کنترل الکترونیکی سیستم انژکتوری

۳. کنترل کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیت خروجی بر پایه داده های ورودی مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل (ABS)

اصول کلی تعمیر و عیب‌یابی ایسیو شامل کار با دستگاه دیاگ، عیب‌یابی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شامل تعویض آی‌سی و پروگرام کردن آن است. در این کتاب تاآنجا‌که شده سعی کرده‌ایم به‌صورت متنوع انواع ایسیوهای خودروهای ایرانی شامل تک‌سوز و دوگانه را بررسی کنیم. سایر ایسیوها، نقشه‌ها، کار کردن با پروگرامرهای مختلف و همچنین اصول کار کردن با دستگاه دیاگ در داخل پکیج همراه کتاب ارائه شده است. توجه شود که مباحث این کتاب سیستم مالتی‌پلاکس‌ایموبلایزر‌ایریگ و کیت‌های مختلف خودروهای دوگانه‌سوز را هم شامل می‌شود. در مورد درآوردن آی‌سی و نکات الکترونیکی خیلی مانور نداده‌ایم زیرا در جلد اول کتاب به‌تفضیل بیان شده‌اند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۴۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان