دانلود و خرید کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ میثم مزگی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ اثر میثم مزگی نژاد

کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

معرفی کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

کتاب الکترونیکی کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ نوشتۀ میثم مزگی نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت است و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است. کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ، منبعی برای علاقه‌مندانی است که قصد دارند وارد دنیای تعمیر کامپیوترهای مختلف شوند. آشنایی با روش‌های آزمایشِ خرابی قطعه‌ها و رفع این اشکال‌ها را می‌توان مهم‌ترین دستاوردی دانست که پس از مطالعۀ این اثر به دست می‌آورید.

درباره کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ، تمامی اطلاعات لازم برای رفع اشکال کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها را در اختیار خواننده‌ها قرار می‌دهد. میثم مزگی‌نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌های این کتاب، از منابع مختلف خارجی برای گردآوری این اثر بهره گرفته‌اند. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم با این رویکرد آماده شده که خواننده، اطلاعات کاملی دربارهٔ تعمیر کامپیوتر ندارد. به همین دلیل با کتابی خودآموز روبه‌رو هستیم که نوشتاری راحت‌ و خوش فهم دارد. از طرف دیگر آموزش‌های این کتاب به شیوه‌ای گام‌به‌گام تدوین شده است. به لطف این شیوه، مطالب پیچیدهٔ تعمیر سخت‌افزار کامپیوترها به‌راحتی در ذهن خواننده نقش می‌بندند. نویسنده‌ها، کتاب را با آشنایی با مقدمات کار آغاز می‌کنند. در این بخش به معرفی ابزار و مواد ضروری برای انجام کار پرداخته می‌شود. سپس اطلاعاتی برای معرفی قطعات الکترونیک، آزمایش و عیب‌یابی آن‌ها مطرح می‌شود.

مطالب کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ با آشناکردن خواننده با جریان الکتریکی و آی‌. ‌سی (IC)، ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌های کتاب در ادامه به تعریفی کامل از مقاومت، انواع آن و روش خواندن مقاومت‌های رنگی می‌پردازند. این کتاب با رویکرد تعمیر سخت‌افزار کامپیوترها ترجمه و تألیف‌ شده‌ است. به همین دلیل در بخش‌های بعدی با عنوان‌هایی مانند خازن، دیود، ترانزیستور، ترایاک، روش تست ترایاک، کریستال و رگولاتور روبه‌رو می‌شویم. ازآنجایی‌که این اثر، کتابی مرجع است. تمامی قسمت‌های مختلف کامپیوتر را به خواننده معرفی می‌کند و به روش تست و رفع اشکال این قسمت‌ها می‌پردازد. به لطف این اطلاعات، خواننده با انواع مختلف رَم (RAM)، آی‌.‌سی‌.‌شبکه، آی‌. سی مادربورد (Motherboard IC)، برد هارددیسک (Hard Disk Board) و تعویض برد هارددیسک آشنا می‌شود.

قسمت مهمی از کتاب کامل‌ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌تاپ به روش‌های عیب‌یابی اختصاص دارد. جازدن و درآوردن قطعات SMD، بستن قطعه بر روی گیره، استفاده از خمیر یا مایع فلکس و جاگذاری قطعه بر روی برد، به‌عنوان دیگر بخش‌‌های سودمند این اثر شناخته می‌شود. میثم مزگی‌نژاد و علیرضا کشاورز باحقیقت، نویسنده‌های این کتاب، قسمت‌ ویژه‌ای را به تعمیر لپ‌تاپ اختصاص داده‌اند. در این قسمت، روش‌های رایج برای بازکردن انواع لپ‌تاپ آموزش داده می‌شود. تعمیرات کیبورد و صفحه لمسی، تعویض کیبورد لپ‌تاپ، بررسی صفحه لمسی و مشکلات مربوط به صفحه‌نمایش را می‌توان از عنوان‌های مهمِ بخش تعمیر لپ‌تاپِ این کتاب دانست.

نویسنده‌‌های این اثر، روش‌هایی کاربردی برای تعمیر اشکا‌ل‌های رایجِ لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها مطرح کرده‌اند. برای نمونه می‌توان به عیب‌های رایجی مانند خرابی فیش آداپتور، مشکلات ناشی از نفوذ مایعات به داخل لپ‌تاپ، خرابی درایو سی.‌دی.‌رام (CD.ROm) و دی.‌وی‌.دی (DVD ROM)، مشکل جک برقِ باطری و اتصال‌ها‌ اشاره کرد. بخش واپسین کتاب به ضمیمه‌ای پُروپیمان برای تعمیر انواع سخت‌افزارِ لپ‌تاپ و کامپیوتر اختصاص دارد. نویسنده‌های کتاب در این بخش، لحیم‌کاری، روش خارج‌کردن مادربورد از داخل کیس و بازکردن کامل و بستن لپ‌تاپ را به خواننده آموزش می‌دهند.

خواندن کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که قصد دارند وارد دنیای تعمیر کامپیوتر شوند مناسب است.

بخشی از کتاب کامل ترین مرجع تخصصی تعمیرات کامپیوتر و لپ‌ تاپ

«باطری خیلی دیر شارژ می‌شود:

در این حالت مولکول‌ها و اتم‌ها درون سلول به هم می‌چسبند و ذرات بزرگ‌تر یا سلول‌های بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهند که به این راحتی باردار نشده و ولتاژ نمی‌گیرند.

باید تک تک سلول‌های باطری را جدا کنیم و با منبع تغذیه به آن‌ها شک وارد کنیم، برای این کار باید رنج ولتاژ منبع تغذیه را دو برابر ولتاژ سلول قرار دهید و اصطلاحاً آمپر را تا انتها بچسبانید، البته شاید در این حالت منبع تغذیه بوق بزند، پس کمی آمپر را کمتر کنید، در ادامه پرآب مشکی به منفی سلول و پرآب قرمز به سمت مثبت سلول به صورتی که در زمان ۱۵ ثانیه باید ۱۰ بار سلول را به منبع اتصال و قطع کنید...ـ»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان