دانلود و خرید کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان سیده زهرا موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان اثر سیده زهرا موسوی

کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان

کتاب «برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان» نوشتۀ سیده زهرا موسوی است و انتشارات اولین‌ها آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان

تعهد حقوق‌دانان به دفاع از حقوق بشر و عدالت در تمام عرصه‌های ملی و بین‌المللی است. در جامعۀ ایران حقوق‌دانانی هستند که قصد دارند قوانینی تصویب کنند تا از کودکانی که مورد ضرب و شتم، استفادۀ جنسی و یا استفادۀ ابزاری مانند تکدیگری و فروش مواد مخدر قرار گرفته‌اند حمایت شود تا کودکان و نوجوانان که آیندۀ کشور هستند از نظر روحی، روانی، خانواده و جامعه در فضای امن و سالمی پرورش پیدا کنند برای مثال ارائۀ قوانین مالیاتی برای مردم و نهادهای عمومی و خصوصی، قوانین جزایی برای جرم‌انگاری برخی رفتارها و عدم اجرای قوانین پیشنهادی و همین‌طور طرح ایجاد اشتغال برای تمامی صنف‌ها و همین‌طور کودکان و نوجوان در چهارچوب عدالت و در جهت صیانت از حقوق اطفال و نوجوان و امنیتشان.

حقوق کودکان و نوجوانان بخشی از موضوعات حقوق بشری است که نیاز به حمایت جدی دارد. باتوجه‌به ضرورت توجه به مباحث حقوق اطفال و نوجوانان در سطح جامعه، کتاب حاضر به بررسی نکاتی پیرامون این مسئله می‌پردازد. سلامت روانی_اجتماعی، مبحث غربالگری، تعریف بزهکاری، قاچاق و توریسم جنسی کودکان، تکدی‌گری، سرقت اطفال، مسئولیت کیفری اطفال، جرم کودک‌آزاری، بررسی قوانین حمایتی از اطفال در ایران و فرانسه، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و جرائم و مجازات‌ها از جمله مباحثی است که در کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان به آن‌ها پرداخته شده است.

خواندن کتاب برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق و فعالان حوزۀ کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان

«بچه در جایی به دنیا می‌آید که از قبل ساخته و دارای فرهنگی ارزیابی شده درست یا اشتباه است. کودک از همان روزهای تولد این فرهنگ را از طریق والدین و بستگان می‌گیرد و براین‌اساس ذهن و افکار وی شکل می‌یابد. شخصیت یک کودک وابسته به این است که در کدام خانواده پرورش‌یافته است؛ بنابراین چنانچه خانواده نسبت به چگونگی مایحتاج و استعداد و عواطف فرزندانشان ناآگاه باشند لطمه بزرگ و ضرر جبران‌ناپذیری متوجه شخصیت و سلامت روان کودک می‌سازد. مقصود از آگاه بودن والدین فقط خواندن و نوشتن زبان مادری نیست، بلکه پایین بودن سطح فرهنگ و بی‌اطلاعی به مسائل علمی پرورشی است که زمینه‌ساز ارتکاب جرم به شمار می‌رود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۷۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان