دانلود و خرید کتاب جهان مسیحیت جواد جوان بخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان مسیحیت اثر جواد جوان بخت

کتاب جهان مسیحیت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جهان مسیحیت

کتاب «جهان مسیحیت» نوشتۀ جواد جوان بخت و محمد جوان بخت است و  انتشارات نوروزی آن را منتشر کرده است. این کتاب خوانندگان را با دین مسیحیت آشنا می کند. 

درباره کتاب جهان مسیحیت

مسیحیت آیین ابراهیمی و یکتاپرستانه است که بر پایۀ زندگی و آموزه‌های عیسی مسیح استوار است. دین مسیحیت تا سال بیشترین پیروان را در سراسر جهان دارد. در انجیل‌های چهارگانۀ موجود این‌طور آمده است که حضرت مریم، مادر حضرت عیسی (ع) باکره بوده و فرزندش را به شکل غیرطبیعی به دنیا آورده است؛ احتمال داده‌اند که تولدش چهارتا هشت سال پیش از مبدأ تاریخ میلادی در بیت‌اللحم بوده و او را فرزند یوسف نجار می‌دانند. حضرت عیسی (ع) در ناصریه بزرگ شد و در سن ۳۰ سالگی بعد از اینکه به دست حضرت یحیی (ع) غسل تعمید یافت به موعظۀ مردم پرداخت. 

عیسی (ع) ۱۲ حواری یا رسول داشت که تعالیمش را به مردم منتقل می‌کردند. در ابتدا رهبران یهود با این مسئله که او دین خودش را تبلیغ کند مشکلی نداشتند؛ اما بعد از اینکه متوجه شدند که دین مسیحیت مردم را آگاه می‌کند و سلطۀ آن‌ها در خطر است، به مخالفت با او برخاستند تا جایی که شورای‌عالی یهود در اورشلیم عیسی (ع) را به مرگ محکوم کرد. مسیحیان اعتقاد دارند که حضرت عیسی (ع) به همراه ۲ تن دیگر به صلیب کشیده شده است؛ اما بعد از گذشت ۳ روز در مقابل چشمان مادرش مریم سلام‌الله و حواریون از مرقد خویش بیرون‌آمده و به آسمان‌ها رفته است مسیحیان بر این باورند که در آخرالزمان، او برمی‌گردد و بشر را نجات می‌دهد.

کتاب جهان مسیحت خوانندگان را با دنیای مسیحیت آشنا کرده و شاخه‌ها، فرقه‌ها و رویدادهای دوران مسیحیت را بررسی می‌کند. کتاب جهان مسیحیت ۴ فصل دارد. فصل اول به کلیاتی دربارۀ پیشینۀ دین مسیحیت، عهد عتیق، عهد جدید، نامه‌های حواریون مسیح و گرایش های مختلف مسیحی اختصاص دارد. فصل دوم دربارۀ کتاب، زندگی عیس ابن مریم (ع) و حواریون است. فصل سوم فرقه‌های مختلف مسیحیت؛ ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان را معرفی و بررسی می‌کند. فصل آخر مربوط به مسیحیت در تاریخ ودیگر ادیان الهی است. 

خواندن کتاب جهان مسیحیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به مطالعۀ ادیان و مذاهب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جهان مسیحیت

«شالوده مسیحی به قرن یکم میلادي و یهودیت برمی‌گردد که توسط عیسی ناصری (مسیح) پایه‌گذاری شد. مسیحیت اولیه به سه دوران عیسی و رسالت (Jesus and Apostolic period)، پدران اولیه کلیسا (Apostolic Fathers period) و دفاعیات (Apology) تقسیم می‌شود. این سه دوره را بازه زمانی ۴۰۰ساله‌ای در برمی‌گیرند که از سال ۳۰ میلادي به‌عنوان شروع خدمت مسیح آغاز شده و در اواخر قرن ۴ میلادی به پایان می‌رسد. در قرن نخست مسیحی و در اولین دهه‌های پس از مسیح نزاع الهیاتی میان مسیحیان درگرفت. اما نزاع خاتمه نیافت و در سده‌های دوم و سوم بیشتر به شکل نزاع‌های فرقه‌ای بروز کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۸۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان