دانلود و خرید کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی محمدعرفان جباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی اثر محمدعرفان جباری

کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی

کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی نوشتۀ محمدعرفان جباری در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب در حیطۀ نظریه‌های آموزش و پرورش است و روش‌های تدریس ریاضی در مقطع دبستان را به‌صورت پایه و اصولی شرح می‌دهد.

درباره کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی

یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش در کشور ما، به کار نگرفتن روش‌های تدریس نوین در آموزش است. به‌همین علت، کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش‌آموزان علاقۀ زیادی به تحصیل نشان نمی‌دهند. ناآشنایی معلمان با روش‌های مختلف و نوین تدریس عامل این مشکل است. روش تدریس فعال و نوينی که در آن مشارکت دانش‌آموز و معلم را می‌طلبد و به‌جای انتقال مطالب به دانش‌آموز به‌صورت مستقیم، به افزایش توانایی او در فرایند یادگیری نظر دارد.

بر همین اساس، آموزش و تدریس متکی به روش‌های فعال گامی در ترویج علم و پرورش انسان‌های آگاه و مثمر در توسعه است. در روش تدریس فعال سعی بر این است که دانش‌آموز در یادگیری مفهوم سهیم باشد و از راه‌های مختلف به فعالیت‌های ذهی، علمی، فردی و گروهی بپردازد. پیدا کردن یک روش تدریس نوین و مناسب برای کلاس درس می‌تواند مشکل باشد. هر دانش‌آموز، معلم و کلاس درس متفاوت است و توجه به این تفاوت‌ها در مورد فرآیند یادگیری مهم است. در واقع، معلم حین تدریس، روش‌های آموزشی جدیدی را امتحان می‌کند و در نهایت درمی‌یابد که چه روشی برای دانش‌آموزان بهترین کارایی را دارد.

همان‌طور که دست‌اندرکاران امور آموزشی و تربیتی درپی یافتن راه‌هایی برای وادار کردن کودکان به آموختن و شکوفا کردن استعدادهای نهفتۀ خود از طریق راه‌های معنادار و متناسب با سن او هستند معلمان هم باید در همین راستا با کمک یکدیگر در پی پیشبرد بهترین راه‌های عملی باشند تا اینکه چالش‌های راه هموار شوند. کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی بهترین روش‌های آموزشی مدرن را که در واقع منجر به نتایج خوبی در کلاس درس می‌شوند، آورده است و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این روش‌ها برای کمک به دانش‌آموزان به‌منظور استفاده از ظرفیت کامل خود و ایجاد کلاس‌های درس شاد و مؤثر استفاده کرد.

آموزش ریاضی در مقطع دبستان، در شکل‌گیری و آموزش مفاهیم ریاضی نقش اساسی دارد و کودکان با ورود به این دوره، با درس ریاضیات و مفهوم حساب آشنا می‌شوند؛ به‌همین دلیل روش‌های تدریس ریاضی ابتدایی حساسیت ویژه‌ای دارد. توانایی انجام محاسبات، تنها یکی از اهداف یادگیری این درس است. مهارت تجزیه‌وتحلیل، حل مسئله و استدلال از دیگر اهداف آموزش ریاضی در مقطع دبستان به حساب می آید. بر این مبنا، به‌کارگیری روش‌های نوین تدریس اهمیت پیدا می‌کند.

کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی در ۳ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: فصل اول: علم ریاضی چیست؟؛ فصل دوم: روش‌های تدریس ریاضی ابتدایی؛ فصل سوم: فعالیت‌های اثربخش یادگیری ریاضی ابتدایی.

خواندن کتاب روش تدریس ریاضی در دوره ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

به معلمان حرفه‌ای و دوستداران نظریه‌های آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۷۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان