دانلود و خرید کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم؟ علی خاکزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم؟ اثر علی خاکزادی

کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم؟

معرفی کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم؟

کتاب الکترونیکی چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم؟ نوشتهٔ علی خاکزادی از انتشارات آثار سبز است. این کتاب در‌بارهٔ راهکارهای علمی بر اساس مستندات روان‌شناسی برای شکل‌گیری عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان است.

درباره کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم

کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم دربارهٔ راهکارهای علمی برای شکل‌گیری عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان است. مطالعه برای کودکان پایه و اساس رشد شناختی است و به طور قابل توجهی رشد زبان آنان را بهبود می‌بخشد. دایره لغاتشان را بزرگ‌تر می‌کند، عشق مادالعمر به یادگیری را در آن‌ها شکل می‌‌دهد و باعث می‌شود با دیگران و محیط خود وارد ارتباطات بهتری بشوند. کتاب‌ها به کودکان کمک می‌کنند که یاد بگیرند چگونه احساسات خود را با روش‌های سالم مدیریت کنند. مواجهه با شخصیت‌های کتاب که احساساتی مانند خشم یا غم را تجربه می‌کنند، به کودکان فرصت شناخت احساسات طبیعی را می‌دهد. وقتی کودک کتابی را می‌خواند که زندگی افراد آن کتاب با زندگی او متفاوت است، او از دیدگاه و سبک زندگی دیگران الگو‌برداری می‌کند، گنجینۀ رفتاری خودش را غنی می‌سازد و یاد می‌گیرد که در موقعیت‌های سخت و دشوار زندگی قادر به حل مسئله و انتخاب راهکار درست باشد. این موضوع باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس و استقلال بچه‌ها از سنین پایین می‌شود. والدین با اختصاص زمانی در طول روز جهت کتابخوانی برای کودک، به رشد و انضباط او کمک می‌کنند و زمینۀ آمادگی او را برای ورود به مدرسه فراهم می‌کنند. والدین امروزی توجه چندانی بر ایجاد عادت کتابخوانی در فرزندانشان از دوران خردسالی ندارند و اغلب دانش‌آموزان بازی ویدئویی را به خواندن کتاب ترجیح می‌دهند. عادت به خواندن کتاب نیاز به صبر و حوصله و تعهد دارد. دوران طلایی ایجاد علاقۀ کودکان به مطالعه به دوران قبل از دبستان باز می‌گردد. در این کتاب برای ایجاد عادت کتابخوانی در کودکان ۱۰ روش و راهکار مفید براساس مستندات روان‌شناسی به والدین برای پرورش و شروع فرایند عادت‌سازی کتابخوانی معرفی گردیده است. عادت مهم کتابخوانی به خلاقیت والدین، خلق و خوی کودک و سبک فرزند‌پروری بستگی دارد. خواندن، مهارت مهمی است که هر انسانی تا پایان عمر، روزانه از آن استفاده می‌کند. کودکان در مدرسه خواندن را یاد می‌گیرند، اما والدین با پشتیبانی و تقویت آن در خانه می‌توانند این تجربه را لذت‌بخش‌تر کنند. خواندن، راز افزایش دانش است که در طول زندگی به کودک در انتخاب‌های دشوار زندگی کمک می‌کند و مهارت‌های تخیلی او را افزایش می‌دهد. این کتاب با متن‌های کوتاه همراه با تصویرسازی، راهکارهای علمی سنگ بنای ایجاد عادت مطالعه را ارائه نموده است. محور اصلی کتاب، ایجاد عادت کتابخوانی از دیدگاه تجزیه و تحلیل لذت‌بردن از مطالعه است. لذت فتح کتاب، لذت تشویق، لذت حل مسئله، لذت پاسخگوئی به سؤالات، لذت نویسندگی و بسیاری لذت‌های دیگر سنگ بناهای عادت مطالعه هستند.

برخی از فصل‌های کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم از این قرار است:

فصل اول: عادت چیست؟

فصل دوم: لذت، سنگ بنای عادت

خواندن کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدینی که می‌خواهند کتابخوانی را برای کودکان و نوجوانان به عادت تبدیل کنند پیشنهاد می‌کنیم‌.

بخشی از کتاب چگونه کتابخوانی را به عادت تبدیل کنیم

«چقدر خوب می‌شد اگر فروشگاهی وجود داشت که عادت می‌فروخت. به آنجا می‌رفتیم و کاتالوگ عادت‌ها را ورق می‌زدیم. روی عادت‌های مختلف بحث می‌کردیم و از آن‌ها عکس می‌گرفتیم تا با عادت‌های مشابه موجود در بازار مقایسه کنیم. به برگهٔ کاغذ روی ویترین عادت‌ها که روی آن نوشته شده بود: «به عادت‌های پشت ویترین دست نزنید»، دست می‌زدیم و در نهایت آنقدر در بازار چرخ می‌زدیم تا عادت دلخواهمان را با بهترین قیمت پیدا کنیم و بخریم. سپس سر راه و در مسیر برگشت، به یکی از صدها تعمیرگاه مجاز مغز می‌رفتیم، تا از متخصصان فن بخواهیم که عادت تازه خریداری شده را روی مغزمان نصب کنند. به این ترتیب، بدون اینکه زحمتی بکشیم و مشقتی متحمل شویم، با خرج کردن پول مشکل خود را برای همیشه حل می‌کردیم. اگر عادت پرخوری داشتیم، خیلی راحت آن را حذف و به جایش عادت به اندازه خوردن را جایگزین می‌کردیم. اگر عادت کتابخوانی لازم داشتیم، فقط کافی بود تعداد کتابی را که نیاز داشتیم، انتخاب کنیم و به فروشگاه عادت‌ها سفارش بدهیم و سپس با یک حرکت، یک شبه، ره صدساله را طی کنیم. چقدر زندگی با عادت‌های خوب بهتر می‌شد! رفاه، موفقیت، آسایش و آرامش و خیلی چیزهای خوب دیگر در انتظارمان بود.»


نظرات کاربران

Hani
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

کتاب به زبان خیلی ساده روش های متفاوت ترغیب کودکان برای مطالعه و اینکه چطور مطالعه رو برای کودکان تبدیل به عادت کنیم صحبت کرد. تعداد صفحات کتاب کمه و خیلی راحت و سریع خونده میشه. این کتاب برای والدین و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

حجم

۱۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان