دانلود و خرید کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟ نوذر نخعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟ اثر نوذر نخعی

کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟

کتاب «چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟» نوشتۀ نوذر نخعی و علی بهرام نژاد است و انتشارات مهرتا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟

دنیای امروز به‌گونه‌ای در حال پیشروی است که فرزندان در معرض هجوم انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله آسیب‌های جنسی قرار دارند؛ بنابراین استفادهٔ والدین از شیوه‌های مناسب تربیتی یک ضرورت است تا بتوانند فرزندی تحویل جامعه دهند که در زمان حال و یا آیندۀ نه‌چندان دور مبتلا به سوءاستفاده جنسی و یا رفتارهای جنسی نادرست نشوند.

در قرن ۲۱، اندیشمندان دربارۀ روش‌ها و زمان آموزش‌های جنسی همچنان اتفاق‌نظر ندارند؛ ولی اصول پایۀ پیشگیری از رفتارهای نادرست جنسی مورد قبول منابع علمی است. به‌طورکلی رویکردهای تربیت جنسی به ۲ دستۀ کلّی طبقه‌بندی می‌شوند: یک گروه بر نداشتن ارتباط جنسی تا زمان ازدواج تأکید دارند و گروه دیگر بر محور آموزش‌های فراگیر جنسی شکل‌گرفته است که در آن به آموزش باز و بی‌پروای ابعاد مختلف جنسی باتوجه‌به سن پرداخته می‌شود. استفاده از این ۲ روش با زمینه‌های فرهنگی هر کشور و جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد. باتوجه‌به اثرات مثبت روش اول در پیشگیری از رفتارهای جنسی نادرست و شرایط فرهنگی خانواده‌های ایرانی، مؤلفان معتقدند که روش اول تأثیرات مثبت قابل‌توجهی دارد. نوذر نخعی و علی بهرام نژاد  تلاش کرده‌اند علاوه بر توضیح دربارۀ تربیت جنسی، از جدیدترین رویکردهای پیشگیری ریشه‌ای از آسیب‌های جنسی مثل ترویج محبت در خانواده و تقویت مهارت‌های اجتماعی، استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب‌های جنسی نشوند؟ عبارت است از: «مقدمۀ مؤلفان»، «۱۲ اصل پایه در تربیت جنسی کودک و نوجوان»، «۱۳ نکته در انتقال اطلاعات و پاسخ به سؤالات جنسی کودکان»، «۱۰ نکتۀ مهم برای پیشگیری از سوءاستفادۀ جنسی کودکان»، «برای اینکه فرزند ما از آسیب‌های جنسی مصون بماند، به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟»، «تأثیر مهر و محبت در پیشگیری از آسیب‌های جنسی»، «کودکان از طریق چشم فرامی‌گیرند، نه از طریق گوش»، «تأثیر طبیعت‌گردی در پیشگیری از آسیب‌های جنسی»، «شرم و حیا را در شخصیت و رفتار کودک نهادینه کنیم»، «تأثیرات منفی صحنه‌های تحریک‌آمیز جنسی اینترنت و ماهواره»، «در استفاده از موبایل و اینترنت و... چه نکاتی را رعایت کنیم؟»، «مراقب دوستان فرزندانمان باشیم»

خواندن کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مشاوران و پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چه کنیم فرزندانمان دچار آسیب های جنسی نشوند؟

«پیشگیری از آسیب‌های جنسی، فقط محدود به آموزش‌های جنسی نیست، آن‌گونه که در اکثر کتاب‌های تربیت جنسی دیده می‌شود مسائلی همچون مأنوس کردن کودک با طبیعت، محبت‌کردن به وی در دوران طفولیت، نهادینه کردن شرم و حیا، استفاده درست از موبایل و اینترنت، توجه به مراودات فرزند با دوستان و هم‌کلاسی‌ها، تقویت اخلاقیات، پايبندی عملی به باورهای دینی و یادگیری برخی مهارت‌ها در کودک و نوجوان همگی از مصادیق پیشگیری از آسیب‌های جنسی هستند که در صفحات بعد توضیح داده خواهند شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان