دانلود و خرید کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن جینین ساندرز ترجمه شبنم حیدری پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن اثر جینین ساندرز

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

کتاب «چند کلمه حرف حساب درباره بدن»نوشتۀ جینین ساندرز و ترجمۀ شبنم حیدری پور است و انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است. این کتابِ غیر داستانی چند کلمه حرف حساب با کودکان دارد! 

درباره کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

در چند سال اخیر کتاب‌های زیادی دربارۀ آموزش‌هایی مثل مراقبت از بدن، مالکیت بدن و حریم شخصی برای کودکان منتشر شده است. در شرایطی که در رسانه‌های رسمی و مهم یا مهدکودک‌ها و مدارس کمتر به این موضوعات مهم پرداخته می‌شود،‌ کتاب و ادبیات کودک نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. کودک باید در دوران رشد یاد بگیرد که باید از دیگران انتظار چه رفتاری داشته باشد. این آموزش‌ها به او کمک می‌کند تا هم از خودش مراقبت کند هم بداند که نسبت به دیگران چه رفتاری باید داشته باشد و به حریم شخصی آن‌ها احترام بگذارد. قطعاً بالابردن سطح آگاهی از کودکی به سلامت روان و رشد در دوران نوجوانی و بزرگسالی کمک خواهد کرد.

قالب کتاب چند کلمه حرف حساب دربارۀ بدن غیرداستانی است و خیلی واضح، صریح و مستقیم کودکان را مخاطب قرار می‌دهد و دربارۀ مراقبت از بدن با آن‌ها صحبت می‌کند اما لحن نویسنده طوری است که توجه کودکان را جلب می‌کند. این کتاب به کودکان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس لازم برای مراقبت از بدنشان را به دست بیاورند. جینین ساندرز با زبانی ساده و صمیمی موقعیت‌های مناسبی را در کتابش به وجود می‌آورد تا کودک با احساس خوبی بتواند هم‌ذات‌پنداری کند و به درک عمیق‌تری از مطالب مطرح‌شده برسد.

استفاده از تصاویر و جملات کوتاه به کودکان احساس بهتری می‌دهد. خیلی از حالات و رفتارها از تصویر کتاب کاملاً پیداست. این باعث می‌شود که بدون ایجاد احساس بد و یا نگرانی کودک را آگاه می‌کند تا هم حس خوبی از خواندن کتاب داشته باشد هم اثرگذار باشد و بتواند از خودش مراقبت کند. برای مثال در مورد تعیین حدومرز برای بدن، کتاب از کودکان می‌خواهد که خط نامرئی دور بدنشان را تصور کنند. خواننده تصویر دختر و پسری را در کتاب می‌بیند که دور بدنش با نقطه‌چین خط کشیده شده است. او با دیدن تصویر درک می‌کند که کسی حق ندارد بدون اجازه وارد محدودۀ بدنش بشود.

 در پایان کتاب چند کلمه حرف حساب دربارۀ بدن چند پرسش برای پرسیدن از کودک پیشنهاد شده است. این پرسش‌ها به والدین کمک می‌کند بتوانند با فرزندانشان دربارۀ این مسائل صحبت کنند. این کتاب همچنین چند بار جایزۀ لاک‌پشت برنده را دریافت کرده است.

خواندن کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های آموزشی کودکان، کودکان۴ تا ۸ ساله و همچنین والدین و مربیانی که به سلامت روان کودکانشان اهمیت می دهند پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

«گاهی وقت‌ها بچه‌ها با اینکه دوست ندارند کسی آن‌ها را ببوسد یا بغلشان کند،‌ می‌گویند: بله! شاید به این دلیل باشد که یک بچۀ بزرگ‌تر یا نوجوان یا آدم‌بزرگی از آن‌ها این سؤال را پرسیده. خیلی مهم است که دقیقاً خواسته‌ات را به زبان بیاوری. فراموش نکن که بدن تو مال خودت است و هرچه تو بگویی همان می‌شود. اگر دلت نخواهد می‌توانی بوسه یا آغوش را قبول نکنی. می‌توانی به بچه‌ای که از تو بزرگ‌تر است، به یک نوجوان یا آدم‌بزرگ هم بگویی نه!».

نظرات کاربران

کاربر 8056296
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

بد فقط حافظه و اینترنتت به هدر رفت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۹۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان