دانلود و خرید کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود زینت کرامتی معز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود اثر زینت کرامتی معز

کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود نوشتهٔ زینت کرامتی معز است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

جذب سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه کشورمان با توجه به نوپا بودن بازار سرمایه نسبت به کشورهای پیشرفته از نظر مدیران بسیار با اهمیت است. شرکت‌های خصوصی بخشی از اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهند و با توجه به آنکه روند خصوصی‌سازی با اجرای اصل ۴۴ شتاب بیشتری گرفته است و وجود انگیزه‌های مدیران برای اعمال مدیریت در سود، افزایش یافته لازم است آشنایی نسبی با افشا و مدیریت سود، صورت پذیرد. از طرفی مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جدی مورد توجه جامعه و دولت مردان قرار گرفته است. در سال‌های اخیر در ایران، اندازه و تعداد شرکت‌های سهامی عام در حال گسترش است و به تبع آن استفاده‌کنندگان از اطلاعات حسابداری مانند:

ـ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مردم و دولت،

ـ سهام‌داران شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،

ـ مدیران شرکت‌ها،

ـ موسسات مالی و اعتباری و سرمایه‌گذاری،

ـ متخصصین و تحلیل‌گران مالی و محققان و دانشجویان

نیز در حال افزایش هستند، لذا انتظار می‌رود با وضع قوانین و افشای اطلاعات، دانش بیشتر استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی بتوان از مدیریت سود مدیران را کنترل کرد. کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود می‌تواند چراغی در راه افزایش آگاهی مخاطبان باشد.

خواندن کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افشا، شفافیت، مدیریت سود

«یکی از هدف های گزارشگری مالی تامین اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری است دستیابی به این هدف مستلزم افشای مناسب اطلاعات مالی و سایر اطلاعات مربوط است. در واقع افشای مناسب اطلاعات سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌ها در کنار سایر منابع اطلاعاتی به سرمایه گذاران و سایر ذینفعان در تصمیم گیری اقتصادی کمک می‌کند. با توجه به فرایند خصوصی سازی در کشور و افزایش تعداد سرمایه‌گذاران از و سوی دیگر تدوین قانون بازار اوراق بهادار، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و به تبع آن گزارشگری مالی، هر روز در حال افزایش است. معیار های متعددی بر میزان شفافیت و افشای اطلاعات سرمایه‌گذاری شرکت‌ها اثر می‌گذارند اما شناخت تاثیر این عوامل بر میزان افشا کار پیچیده‌ای بوده و از محدوده زمان و هزینه سرمایه گذار خارج بوده (کمالیان و همکاران، ۱۳۸۹).

در مقابل مدیریت سود هم از عوامل تاثیر گذار بر سیاست‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها است. فرایند اندازه گیری سود و نتیجه آن نقش مهمی در ادارهٔ شرکت دارد و معمولا کاربران صورت های مالی اهمیت زیادی برای آن قائلند از آنجا که محاسبه سود بنگاه اقتصادی متاثر از روش های برآوردی حسابداری است و تهیه صورت های مالی به عهده مدیریت واحد تجاری است، ممکن است بنا به دلایل مختلف، مدیریت اقدام به مدیریت سود نماید (ولی زاده لاریجانی ۱۳۸۷). بنابراین گزارش های مالی، منابع مهم اطلاعاتی برای تصمیم گیری های اقتصادی به شمار می‌روند که مدیران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده کنندگان جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. از آنجایی که اطلاعات به صورت یکسان در اختیار استفاده کنندگان قرار نمی گیرد، بین مدیران و سرمایه گذاران عدم تقارن اطلاعات ایجاد می‌شود. عدم تقارن اطلاعات وضعیتی است که مدیران در مقایسه با سرمایه گذاران، دارای اطلاعات افشاء نشده بیشتری در مورد عملیات و جوانب مختلف شرکت در آینده می‌باشند. همین امر سبب می‌شود که مدیران انگیزه و فرصت مدیریت سود را داشته باشند. (ابراهیمی کردلر و حسنی آذر داریانی، ۱۳۸۵).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان