دانلود و خرید کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی عباس محققی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی اثر عباس محققی

کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی

نویسنده:عباس محققی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی

کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی نوشتهٔ عباس محققی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی

توربین گاز یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوختن مخلوط هوا و سوخت، گازهای داغی تولید می‌کند که توربین تولید نیرو را می‌چرخاند. اساساً موتور را می‌توان یک وسیله تبدیل انرژی در نظر گرفت که انرژی ذخیره‌شده در سوخت را به انرژی مکانیکی مفید در قالب قدرت چرخشی تبدیل می‌کند.

به‌طور کلی از توربین گاز در دو زمینه استفاده می‌شود:

تولید توان در انواع کاربرد زمینی (تولید برق در نیروگاه‌ها و یا توربوپمپ)

تولید نیروی رانش در کاربرد هوایی (موتورهای جت)

فرآیند ترمودینامیکی مورد استفاده در توربین‌های گازی سیکل برایتون است که در این سیکل دو پارامتر در سیکل عملکرد قابل توجه دارد که عبارت‌اند از نسبت فشار و دمای ورودی به توربین.

خواندن کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان و متخصصان حوزهٔ توربین‌های گازی و صنعتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مروری بر عملکرد و شناخت توربین های گازی صنعتی

«فصل اول: اطلاعات عمومی درخصوص توربو ماشین‌ها و سیکل ترمودینامیکی توربین گازی

کلمه توربو (Turbo) یا توربین کلمه‌ای لاتین است و به اجسام گردنده نسبت داده می‌شود. از نظر واژگانی واژه توربو ماشین به معنی ماشین‌های دوار و یا گردنده می‌باشد. به کلیه ماشین‌هایی که به سیال انرژی می‌دهند و یا از طریق گرفتن انرژی از سیال، کار انجام می‌دهند و این عملکرد از طریق دوران محور ماشین انجام می‌گیرد، توربو ماشین گفته می‌شود.

جزء اصلی یک توربو ماشین محور گردنده (روتور) بوده که شامل یک‌سری پره به نام پره متحرک (Blade) می‌باشد. معمولاً روتور توسط یک پوسته از محیط اطراف خود جدا شده و سیال در فضای بین روتور و پوسته حرکت می‌کند. در توربو ماشین‌های مختلف جریان کلی سیال درطول روتور و در امتداد محور، در امتداد شعاع و یا ترکیبی از آن‌هاست که به ترتیب به آن‌ها، توربو ماشین‌های با جریان محوری، جریان شعاعی و یا جریان مختلط گفته می‌شود.

توربین‌های گازی در کاربردهای متنوعی، از موتورهای جت و محرک‌های مکانیکی ساده تا لیزرهای گازی پیچیده تا تونل‌های باد فوق صوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنانچه کاربری توربین گازی مورد نظر ما هوایی باشد، به آن توربوجت، توربوفن و یا توربو پروب می‌گویند. در کاربری‌های زمینی به این واحد توربین گازی محرک مکانیکی گفته می‌شود.

مبانی اولیه توربین گاز:

توربین گاز یک ماشین حرارتی می‌باشد که انرژی حرارتی سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند که انرژی حرارتی معمولاً به‌وسیله سوختن یک ماده سوختنی با اکسیژن هوا تولید می‌شود؛ یعنی ماشین در ابتدا انرژی سوخت را به انرژی حرارتی و سپس انرژی مکانیکی تبدیل می‌نماید.

عملکرد بخش‌های اصلی:

در یک توربین گاز وسیله انجام کار عملیات، هوا و گاز می‌باشد و سه مرحله تراکم، احتراق و انبساط طی می‌گردد.

در یک توربین گاز با سیکل باز (Open cycle) هوای محیط مکیده می‌شود، در کمپرسور متراکم می‌گردد، در محفظه احتراق (Combustion Zone) به‌وسیله تزریق و سوزاندن سوخت داغ می‌شود و در قسمت توربین منبسط گردیده و به محیط برمی‌گردد.

اصول کار توربین گاز:

توربین گاز از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

کمپرسور

محفظه احتراق

توربین

نحوه تبدیل انرژی به‌وسیله عوامل عملیاتی و نقش سه بخش اصلی در این فرآیند را می‌توان به‌وسیله مدل ساده زیر نشان داد. یک لوله دارای دو فن در دو طرف می‌باشد، یکی از فن‌ها را کمپرسور و دیگری را توربین می‌نامیم. یک منبع قدرت تحت عنوان راه‌انداز (Starter) توسط یک کوپلینگ به کمپرسور وصل شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان