دانلود و خرید کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی محمدرضا سلطانی زرندی
کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی اثر محمدرضا سلطانی زرندی

کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

انتشارات:انتشارات بشری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی نوشتۀ محمدرضا سلطانی زرندی است. انتشارات بشری این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

امروزه ایمنی بیمار یکی از اصول اساسی در دنیا است. کشورهای درحال‌توسعه باید در راستای بهبود بیمار فرایندهای بالینی و مطابقت آن با استانداردهای جهانی گام‌های اساسی بردارند. این کشورها باید نسبت به ایمنی بیمار متعهد شوند. انسان همواره در معرض خطا و اشتباه قرار دارد، اما ارائۀ مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مسئولیت بسیار سنگینی است و اشتباه در آن باعث وقوع حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود. کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی که از دل پایان‌نامهٔ کارشناسی‌ارشد نویسنده استخراج شده، به بررسی رویدادهای نگهبان یا حوادث و خطاهای جبران‌ناپذیر و تفاوت آن با خطای پزشکی، معیارهای خطای جبران‌ناپذیر، تحلیل ریشه‌ای وقایع فرایند ارزیابی خطر، هشدار خطاهای جبران‌ناپذیر و علل خطاهای جبران‌ناپذیر از دیدگاه کمیسیون مشترک پرداخته است.

خواندن کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب آموزشی را به دوستداران حوزهٔ علم و یادگیری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حوادث و رویدادهای جبران ناپذیر در پزشکی

«امروزه ایمنی بیمار یکی از اصول اساسی در دنیا است و کشورهای درحال‌توسعه نیز باید در راستای بهبود مراقبت بیمار مرور منظم فرایندهای بالینی و مطابقت آن با استانداردهای جهانی.

گام‌های اساسی برداشته و نسبت به ایمنی بیمار متعهد. شوند انسان همواره در معرض خطا اشتباه قرار دارد؛ اما ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مسئولیت بسیار سنگینی است و اشتباه در آن باعث وقوع حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود. "رویداد نگهبان یا حادثه و خطای جبران‌ناپذیر عبارت است از وقوع غیرمنتظره مرگ، آسیب شدید جسمی و یا روانی و مخاطرات ناشی از آنها آسیب شدید و جدی به طور خاص شامل ازدست‌دادن عضو یا عملکرد است عبارت مخاطرات ناشی از آنها شامل هرگونه تغییر روند است که بازگشت به حالت اولیه آن به‌احتمال‌قوی با پیامد ناگوار جدی همراه باشد. به چنین رویدادهایی ازآن‌جهت نگهبان می‌گویند که نیاز به ارزیابی و پاسخ فوری دارند. اصطلاحات رویداد جبران‌ناپذیر و خطای پزشکی مترادف یکدیگر نیستند چرا که تمامی رویدادهای جبران‌ناپذیر در اثر خطا ایجاد نمی‌گردند و همه خطاها نیز به رویدادهای جبران‌ناپذیر منجر نمی‌شوند. مجموعه زیرگروه خطای جبران‌ناپذیر که توسط کمیسیون مشترک بررسی می‌گردد شامل هرگونه رخدادی است که مطابق با یکی از شرایط زیر باشد.

الف. رویدادی که به مرگ پیش‌بینی‌نشده یا ازدست‌دادن دائمی عملکرد اصلی منجر شود ناشی از سیر طبیعی بیماری فرد یا وضعیت‌های زیربنایی. نباشد ازدست‌دادن دائمی عملکرد اصلی به معنای اختلال و آسیب، حسی، حرکتی فیزیولوژیک و یا عقلانی است که در هنگام پذیرش وجود نداشته و مستلزم درمان مداوم یا تغییر شیوه زندگی باشد.

ب. هر یک از حوادث زیر حتی اگر به مرگ و یا ازدست‌دادن دائمی عملکرد اصلی منجر نشوند و به دوره طبیعی بیماری و وضعیت‌های زیربنایی آن مربوط، نباشند جزء حوادث جبران‌ناپذیر محسوب شده و بایستی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گیرند.

۱- خودکشی هر یک از بیماران دریافت‌کننده درمان مراقبت و خدمت در یک محیط مراقبتی بی‌وقفه و دارای پرسنل و یا ظرف ۷۲ ساعت از زمان ترخیص.

۲- مرگ پیش‌بینی‌نشده نوزاد" غیر نارس ربوده شدن بیمار دریافت‌کننده درمان، مراقبت و خدمت.

۳- تحویل نوزاد اشتباه به خانواده.

 ۴- استفاده سوء جنسی و تجاوز به عنف ضرب و شتم منجر به فوت یا ازدست‌دادن دائمی عملکرد یا قتل هر یک از بیماران دریافت‌کننده درمان، مراقبت و خدمت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۶۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان