دانلود و خرید کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی وانیا مارتینز ترجمه مرضیه دهقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی اثر وانیا مارتینز

کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی

معرفی کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی

کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی نوشتۀ وانیا مارتینز و ترجمۀ مرضیه دهقانی و داود ملک محمودی است. این کتاب را انتشارات نمای علم منتشر کرده است.

درباره کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی

این کتاب بخشی از مجموعه کتاب «افسردگی و شخصیت» است. بخش اول کتاب به بررسی نوآوری‌های پیشگیری جهانی و درمان‌های غیردارویی برای کودکان، نوجوانان و جوانان می‌پردازد. بخش دوم این کتاب به بررسی مداخلات برای بزرگسالان در طول عمر می‌پردازد.

این کتاب ۱۰ فصل دارد که هر فصل عنوان متفاوتی دارد. فصل اول معرفی، فصل دوم، نوآوری‌ها در کاهش شکاف جهانی پیشگیری و درمان افسردگی در کودکان، نوجوانان و جوانان، فصل سوم، پیشگیری از افسردگی در کودکان و نوجوانان از طریق مداخلات مبتنی بر ذهن‌آگاهی در مدارس، فصل چهارم، مداخله‌های فناوری دیجیتال برای پیشگیری و درمان افسردگی جوانان، فصل پنجم، فکر در طبیعت برای ارتقای سلامت روان و پیشگیری از افسردگی در جوانان، فصل ششم، مداخلات مبتنی بر اینترنت برای پیشگیری و درمان اولیه افسردگی در دانش‌آموزان آموزش عالی، فصل هفتم، مداخلات برای افسردگی بزرگسالان در کلینیک‌های مراقبت‌های بهداشتی اولیه، فصل هشتم، پتانسیل مداخلات روان‌شناختی مبتنی بر اینترنت برای پیشگیری و درمان افسردگی پری ناتال، فصل نهم، درمان پیشگیرانه و زودرس افسردگی در سالمندان، فصل دهم، اختلالات افسردگی در میان مراقبان خانواده افراد مبتلا به زوال عقل است.

خواندن کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی برای کسانی که در حوزه درمان و روان‌شناسی مشغول فعالیت هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب پیشگیری و درمان زودرس افسردگی از طریق دوره زندگی

«این در حالی است که به‌خوبی می‌دانیم افسردگی اصطلاح گسترده‌تری است که برای تعیین گروهی از اختلالات که با سندرم خلق افسردگی همراه با تظاهرات، عاطفی، رفتاری و شناختی مشخص می‌شود، قابل‌استفاده است. راهنمای تشخیصی فعلی، ۵-SM انجمن روانپزشکی آمریکا، و ۱۱ICD علائم و نشانه‌های مشترکی برای شناسایی اختلالات افسردگی دارند، یعنی اگر حداقل دو شرط وجود داشته باشد خلق و خوی افسرده، خلق پایین یا وجود آنهدونیا (عدم علاقه یا لذت در فعالیت‌های منظم)، به‌علاوه حداقل ۲ هفته از بروز این حالت‌ها، علائم باید به‌طور قابل‌توجهی بر عملکرد تأثیر بگذارد و نباید پاسخ ثانویه به یک بیماری یا پاسخ به مصرف مواد باشد. هر دو کتابچه راهنما قسمت‌های منفرد را با تظاهرات، خفیف متوسط و شدید و همچنین اختلالات مزمن دوره‌های مکرر و خطر خودکشی تشخیص می‌دهند. مضاف بر اینکه معیارهای تشخیص افسردگی با مالیخولیا یا علائم روان‌پریشی اعمال می‌شود و افسردگی مرتبط با اختلالات دوقطبی نیز حذف می‌کند (سازمان بهداشت جهانی، ۲۰۱۹).

از جهت شیوع این اختلال لازم است گفته شود که میانگین شیوع اختلال افسردگی اساسی ۴.۵ (DD) درصد است و افسردگی اساسی یکی از اختلالاتی است که با افزایش خطر مرگ ناشی از خودکشی ناتوانی و آسیب به نسل‌های جدید مرتبط است، سازمان جهانی سلامت ۲۰۲۱ همچنین با مشکلاتی در ادغام کامل در جامعه به دلیل از دست دادن عملکرد یا ننگ همراه است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان