دانلود و خرید کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی سیده فاطمه سعیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی اثر سیده فاطمه سعیدیان

کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی

معرفی کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی

کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی نوشتهٔ سیده فاطمه سعیدیان است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم از منظر حقوقی چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟!

درباره کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی

سیده فاطمه سعیدیان دربارهٔ نوشتن این کتاب این‌چنین می‌گوید: به یاد دارم سال‌ها پیش، وقتی هنوز تجربه کمی در کار وکالت داشتم، زمان زیادی را در دادگاه می‌گذراندم و به یاد دارم هروقت در دادگاهی باید حضور پیدا می‌کردم و در انتظار شروع جلسه رسیدگی بودم، زنی را می‌دیدم با کیفی پر از پوشه و مدارک. از نوع پوشش او می‌توانستم حدس بزنم که وکیل یا از کارمندان دادگاه نیست، اما چرا هر زمانی که در دادگاه بودم، او را می‌دیدم؟! هر زمانی به مدت هفت سال!

به مدت هفت سال زنی را در دادگاه می‌دیدم که از دیدگاه خودم نباید آنجا می‌بود. چه کسی دوست دارد که وقت خود را در محیطی چون دادگاه یا بیمارستان بگذراند مگر اینکه در آنجا کاری داشته باشد! کاری به مدت هفت سال در دادگاه برایم عجیب بود! کنجکاوی خودم را با برخی از همکاران در میان گذاشتم و درنهایت متوجه شدم که زن مورد نظر من دادخواست طلاق خود را به دادگاه تقدیم نموده و دلیل او برای این امر اعتیاد شوهرش بوده که بارها جهت ترک اعتیاد او به اجبار و زور متوسل شده و او را در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری کرده است، اما هربار شوهر از کمپ فرار کرده بود.

هفت سال برای اثبات ادعای اعتیاد شوهرش و درنهایت برای مطلقه‌نمودن خود به دادگاه رفت‌وآمد داشت و قاضی رسیدگی‌کننده دلایل او را برای صدور گواهی عدم امکان سازش کافی نمی‌دانست!»

نکاح، سازمان حقوقی ویژه‌ای است که بر مبنای رابطه جنسی و عاطفی زن و مرد ایجاد شده است. اشخاص در انتخاب همسر آزادی کامل دارند و عقد نکاح نیز مانند سایر قراردادها، وابسته به توافق زن و شوهر است، لیکن باید به خاطر داشت که آثار این عقد از سوی قانون‌گذار تعیین شده است و در این خصوص جایی برای حاکمیت اراده باقی نمی‌ماند؛ به این معنا که آنچه مدنظر ما در عقد نکاح است، تا جایی می‌تواند اجرا شود که غیرقانونی نباشد.

اگرچه امروز بیش‌ازپیش شاهد مواردی هستیم که زن و شوهر با توافق یکدیگر برخی از آثار نکاح را دگرگون می‌سازند، اما در این عقد باز هم اصل بر محدودبودن اراده دوطرف برای تغییر قوانینی است که جنبه امری دارند (منظور قوانینی است که سرپیچی از آن ممکن نیست) و این نکته یکی از نکاتی است که موجب شده است عقد نکاح از سایر عقود و معاملات متمایز گردد.

از سوی دیگر، اهمیت آگاهی و کسب آن در زندگی، موضوعی بدیهی و بسیار روشن است. بسیاری از اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم، بسیاری از تصمیمات اشتباهی که گرفته شده‌اند و گاهی تبعات و هزینه‌های گزافی را برای ما به جا گذاشته‌اند و حتی گاهی آثاری جبران‌ناپذیر به همراه داشته‌اند، همگی ناشی از عدم یا نقص آگاهی بوده است.

یکی از روانشناسان برجسته در حوزه خانواده و ازدواج در یکی از سخنرانی‌های خود چنین عنوان می‌کرد که در ایران، عمر چندساله‌ای از بانوان صرف آمدوشد در دادگاه‌ها جهت احقاق حق و مطلقه‌نمودن خود می‌شود و عمر چندساله آقایان صرف ماندن در حبس به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه!

بسیاری از ما بدون آگاهی و دانش کافی قراردادی را امضا می‌کنیم یا حتی امضایی زیر صفحه سفیدی می‌گذاریم صرفاً به این دلیل که قصد امتحان‌کردن خودکاری را داریم که به‌تازگی خریده‌ایم! یا صرفاً می‌خواهیم امضای خود را یک‌بار دیگر مشاهده کنیم! بدون اینکه تبعات ممکنه این اعمال را در نظر بگیریم!

 کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی به شما کمک می‌کند دربارهٔ این اتفاق مهم اطلاعات لازم به دست بیاورید.

خواندن کتاب شرایط ضمن عقد نکاح به زبان ساده و کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ جوانان که قصد ازدواج دارند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۷۲۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان