دانلود و خرید کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی محمدرضا رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی اثر محمدرضا رضوی

کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

معرفی کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

کتاب «سرمایه گذاری مستقیم خارجی» نوشتۀ محمدرضا رضوی، علی سلیم، و مهیار خادم است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

سرمایه‌گذاری همواره موردتوجه اقتصاددانان بوده است چرا که یکی از متغیرهای مهم اقتصادی محسوب می‌شود و از نظر ایجاد رشد و توسعۀ اقتصادی و همچنین تداوم آن حائز اهمیت است. به همین دلیل کشورها در صدد هستند تا با روش‌های گوناگون و ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاران را از دیگر کشورها به سمت کشور خود بکشانند. درک اهمیت سرمایه‌گذاری به شناخت مفاهیم، نظریه‌ها و آگاهی نیاز دارد و تمام جنبه‌هایی که بر سرمایه‌گذاری و یا عدم سرمایه‌گذاری اثر دارد باید بررسی و تحلیل شود. این اقدامات که از آن به‌عنوان سیاست‌گذاری هوشمند یاد می‌شود، در کتاب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بررسی و معرفی شده‌اند.

کتاب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نتیجۀ تحقیقاتی است که تحت عنوان «ساماندهی سرمایه‌گذاری خارجی – طراحی راهبردها، مشوق‌ها و تشکیلات در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران براي ارتقای توان رقابتی اقتصاد ایران» در اجراي ماده ۱۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه و بر اساس قرارداد شمارۀ ۲۴۲۵۹ مورخ ۹۰/۶/۱ میان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و مرکز تحقیقات مدیریت نوین وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ انجام شد.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی این است که نویسندگان عوامل موفقیت و شکست سرمایه‌گذاری‌های خارجی که درگذشته در ایران انجام شده است را در چند فصل گنجانده‌اند. این بخش‌ها بسیار بااهمیت هستند و به فعالان حوزۀ FDI کمک می‌کنند تا با آموختن و استفاده از تجارب گذشته آگاهانه‌تر به سمت سرمایه‌گذاری خارجی بروند و موفق‌تر عمل کنند. هدف نویسندگان از نوشتن کتاب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی این بوده است که مطالبی را در اختیار خوانندگان و مخاطبان قرار دهند که هم از لحاظ نظری و هم از نظر عملی مفید باشد تا بتوانند در جهت بهبود شرایط جذب و نگهداری سرمایه‌گذاران خارجی قدم‌های اثرگذاری بردارند.

خواندن کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و مسئولان مرتبط با سازمان سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

«سهم ۰/۲ درصدی کشور از سرمایه گذاری خارجی در جهان (حدود ۴ میلیارد دلار) که بخش عمده‌ای از آن هم مربوط به حوزۀ نفت وگاز می‌شود نمی‌تواند چشم انداز روشنی نسبت به شکل گیری یک جریان پایدار و فزاینده از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را نوید دهد. البته در گذشته افزایش تنش‌های کشور در سطح بین‌المللی و همزمان افزایش تحریم‌های اقتصادی یکی از موانع رشد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بوده است که در دورۀ پسابرجام و رفت وآمد هیأت‌های اقتصادی سایر کشورها به ایران این انتظار وجود دارد که تحول جدی در این حوزه رقم بخورد. نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، کنار‌گذاشتن پیش‌فرضهای غلط نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور می‌باشد؛ این انتظار که نگاه صرفاً تأمین مالی به سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم، یا سرمایه خارجی را با مدیریت مطلقاً ایرانی بخواهیم، یا اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی بدون اولویت‌گذاری و در همۀ حوزه‌ها به طور یکسان باشد و در نهایت اینکه محیط مناسبی براي سرمایه‌گذاری ایجاد نکنیم و انتظار حضور شرکت‌های معتبر بین‌المللی در کشور را داشته باشیم ، از جمله رویکردها و انتظارات غلطی است که مانعی برای تقویت جریان سرمایه گذاری خارجی در کشور شده است».


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۱۰۰
تومان