دانلود و خرید کتاب الجزایر منصور ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الجزایر اثر منصور ملکیان

کتاب الجزایر

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الجزایر

کتاب الجزایر؛ آتشی که سوخت و سوزاند ولی هرگز خاموش نشد نوشتهٔ منصور ملکیان است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب الجزایر

اَلجزایر با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر کشوری در شمال آفریقا است که از شمال به دریای مدیترانه پیوند می‌خورد. این کشور از شمال غربی با مراکش، از غرب با موریتانی، از جنوب غربی با مالی، از شمال شرقی با تونس، از شرق با لیبی و از جنوب شرقی با نیجر همسایه است. پایتخت الجزایر، الجزیره است و زبان رسمی آن عربی و آمازیغی است. همچنین فرانسوی نیز به‌طور گسترده در این کشور رواج دارد. مردم الجزایر عرب زبان هستند. الجزایر دهمین کشور پهناور جهان و وسیع‌‌ترین کشور قاره آفریقاست.

دین رسمی‌ مردم الجزایر اسلام و مذهبشان، سنی است. در ژوئیه سال ۱۹۶۲ الجزایر پس از ۱۳۲ سال، با نام الجزایر فرانسه، استقلال خود را اعلام کرد و از استعمار امپراتوری فرانسه رها شد. پیش‌درآمد این رهایی هشت سال جنگ بود با صدها هزار کشته. سایه این گذشته بر مناسبات فرانسه و الجزایر همچنان سنگینی می‌کند.

الجزایر تحت تأثیر ناآرامی‌های سیاسی موسوم به بهار عربی که بخش‌هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا گرفت، واقع نشد و عمدتاً از آن مصون ماند. ناظران معتقدند علت عدم سرایت بهار عربی به الجزایر، تجربه تلخی بود که مردم این کشور از کشتارهای خونین دهه ۱۹۹۰ داشتند.

در پی اعتراضات و تظاهرات خیابانی گسترده علیه حکومت و رئیس‌جمهور در سال ۲۰۱۹ که هفته‌ها ادامه داشت و به درگیری با نیروهای ضد شورش و مجروح و کشته شدن تعدای از تظاهر کنندگان منجر شد، سرانجام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور وقت الجزایر که بیمار بود، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

خواندن کتاب الجزایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کسانی که می‌خواهند با تاریخ معاصر الجزایر بیشتر آشنا شوند این کتاب را باید بخوانند. پژوهشگران رشتهٔ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل هم از مخاطبان این کتاب هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان