خرید کتاب آن شرلی در گرین گیبلز (با تخفیف)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول) اثر ال. ام. مونتگمری

کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز اولین و البته محبوب‌ترین جلد از مجموعه‌ی هشت جلدی آنی شرلی است؛ این کتاب با قلم روان و دوست‌داشتنی ال. ام. مونتگمری خلق شده و روایت زندگی دخترکی موقرمز به نام آنی شرلی است. آنی یا آنه در یتیم‌خانه بزرگ شده، صورتی کک و مکی و قلبی مهربان دارد؛ او به صورت اشتباهی نزد برادر و خواهری فرستاده می‌شود و در مزرعه‌ی گرین گیبلز ساکن می‌شود.

انتشارات قدیانی این رمان را با ترجمه سارا قدیانی منتشر کرده است.

درباره کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز اثر ال ام مونتگمری

آنی شرلی برای همه‌ی ما آشناست. اگر هم اسمی از کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز نشنیده باشیم، کارتون محبوبش را به یاد داریم؛ کارتون آن دخترک موقرمز سرزنده‌ را که حسابی همه را درگیر سرنوشتش کرده بود و شور و حسش را به جان مخاطب می‌ریخت. مجموعه‌ی آنی شرلی را می‌شود از محبوب‌ترین رمان‌های نوجوان دانست؛ رمانی که مرزهای سن را شکسته و برای بزرگ‌سالان هم تجربه‌ای شیرین و دلنشین به شمار می‌آید.

آنه شرلی دخترکی لاغر و موقرمز با روحیه‌ای متفاوت است؛ او کودکی سختی داشته و از وقتی چشم به دنیا باز کرده، در یتیم‌خانه بوده است. آنی شور زیادی برای کشف زندگی دارد، باهوش است و به دنیا و آدم‌هایش عشق می‌ورزد. همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که خواهر و برادری به نام‌های ماریلا و متیو کاتبرت تصمیم می‌گیرند کودکی را به فرزندی قبول کنند. آن‌ها در گرین گیبلز زندگی می‌کنند و با رسیدن به دوران میانسالی، به این نتیجه می‌رسند که پسربچه‌ای را به سرپرستی بگیرند. بر اثر یک اشتباه، آنی به جای پسربچه به خانه‌ی این خواهر و برادر می‌رود؛ ماریلا و متیو اول تصمیم می‌گیرند آنی را به یتیم‌خانه برگردانند ولی بعد از مدتی مسحور هوش و سرزندگی او می‌شوند و تصمیم می‌گیرند نگه‌اش دارند. از این‌جاست که زندگی تازه و البته پرماجرای آنی شروع می‌شود و فصل تازه‌ای در زندگی‌اش رقم می‌خورد.

مجموعه کتاب‌های آنی شرلی در ادبیات کودک و نوجوان دنیا تغییرات زیادی پدید آورد؛ لوسی ماد مونتگمری، با این اثر نویسنده‌ای جهانی شد. او با توصیفات ساده، خیال‌پردازی بدون مرز و پرشور و لحنی روان و دلنشین توانست آنی را ابدی کند. این رمان در قرن نوزدهم در کانادا می‌گذرد ولی چنان در برانگیختن همذات‌پنداری مخاطب موفق عمل کرده که به زمان‌ها و مکان‌‌های مختلف راه یافته، به بیشتر از سی زبان دنیا ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه در سرتاسر جهان فروخته است. جلد اول این مجموعه، آنی شرلی در گرین گیبلز محبوب‌ترین و البته مهم‌ترین جلد است که در لیست بهترین رمان‌های جهان قرار دارد.

خواندن و خرید کتاب آنی شرلی در گرین گیبلز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

آنی شرلی در گرین گیبلز در واقع رمانی برای نوجوانان است ولی در جلب نظر و علاقه‌ی بزرگسالان هم موفق عمل می‌کند. اگر می‌خواهید رمانی سرشار از شوق بخوانید و ذهنتان را به دنیای خیال بفرستید، این کتاب انتخاب خوبی است. اگر مطالعه کتاب الکترونیکی را ترجیح می‌دهید خوب است بدانید امکان خرید و دانلود ۸ جلد مجموعه کتاب آن شرلی به‌صورت الکترونیکی نیز در طاقچه فراهم است.

چرا باید این کتاب با ترجمه سارا قدیانی را بخوانیم؟

آنی شرلی در گرین گیبلز داستانی ساده ولی جذاب و به‌یادماندنی است؛ داستانی از دخترکی که زندگی سختی داشته، ولی تسلیم نشده و در تمام دوره‌های زندگی‌اش، سعی کرده یاد بگیرد، کشف کند، عشق بورزد و مهربانی را به اطرافیانش ببخشد. توصیفات رمان بسیار جذاب و واقعی است و در واقع شما را به دل دنیایی جدید می‌برند؛ دنیایی که اگرچه در کانادای قرن نوزدهم بنا شده، ولی برای هیچکس غریبه و بیگانه نیست.

درباره لوسی ماد مونتگمری

لوسی ماد مونتگمری سال ۱۸۷۴ در کانادا به دنیا آمد؛ او در کودکی مادرش را بر اثر مرگ و پدرش را بر اثر بیماری روحی از دست داد و راهی خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگش شد. زندگی با دو فرد میانسال برای لوسی ساده نبود، به همین دلیل به کتاب‌ها و دنیای شگفت‌انگیز خیال پناه برد. لوسی از کودکی کار با کلمه‌ها را شروع کرد و در سال‌های بعد تبدیل به یکی از بزرگترین نویسندگان دنیا شد. او با نوشتن مجموعه‌ی آنی شرلی، نامش را در تاریخ ثبت کرد و تجربه‌های زیسته‌اش به‌عنوان یک دختر تنها را با جهان به اشتراک گذاشت. البته این نویسنده به جز آنی شرلی آثار پرطرفدار دیگری هم دارد و خوب بلد است برای ذهن جسور و رهای نوجوانان، قصه‌های جذاب بنویسد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره آنی شرلی

آنی شرلی در دنیا بسیار پرطرفدار است؛ این رمان نه‌تنها مخاطبان بلکه نویسندگان و منتقدان بزرگ را هم درگیر خودش کرده و آن‌ها را واداشته بی‌تفاوت نباشند. در ادامه بعضی از نظرات نشریه‌ها، منتقدان و نویسندگان را در مورد این رمان می‌خوانیم:

مارک تواین: «آنی بعد از شخصیت جاودان آلیس، محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کودک در جهان ادبیات داستانی است.»

روزنامه گاردین: «آنی هرچیزی را که من دوست دارم باشم، محقق می‌کند. کسی که از دنیای اطرافش شادی می‌گیرد و با خیالاتش (هر چند در سر قرمزش) این شادی را در اطرافش می‌پراکند.»

بارنز اند نوبل: «داستانی تحسین‌شده در مورد اهمیت خانواده.»

ترتیب جلدهای مجموعه آنه شرلی

جلد اول: آنی شرلی در گرین گیبلز

آنی شرلی در گرین گیبلز اولین، مهم‌ترین و البته جذاب‌ترین جلد از مجموعه‌ی آنی شرلی است؛ در این جلد آنی را می‌شناسیم، گذشته‌اش را می‌‌بینیم و همراه او به زندگی جدیدش می‌رویم. این جلد سرشار از کشف است و دریچه‌ای است برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز دخترک موقرمز.

جلد دوم: آنی شرلی در اونلی

در این جلد با ادامه‌ی زندگی آنی همراه می‌شویم. او حالا دخترکی شانزده‌ساله است و به‌زودی در مدرسه‌ی آونلی تدریس می‌کند. این جلد ضمن دنبال کردن شخصیت‌های قبلی، شخصیت‌های جدیدی را وارد داستان می‌کند و دردسرها و تجربه‌های آنی را به نمایش می‌گذارد. همسایه‌ی دردسرساز و طوطی بددهنش، آمدن دوقلوها به خانه‌ی ماریلا و اتفاق‌هایی از این‌دست جلد دوم را جذاب و خواندنی می‌کنند.

جلد سوم: آنی شرلی در جزیره

جلد سوم ۱۸ تا ۲۲سالگی آنی را دربرمی‌گیرد؛ او حالا باید راهی دانشگاه ادموند شود، تجربه‌های جدیدی کسب کند و مشاهده‌هایش از جهان را گسترش بدهد. آنی در این جلد با دوست‌هایش ساکن یک خانه می‌شود.

جلد چهارم: آنی شرلی در ویندی پاپلرز

در جلد چهارم آنی فارغ‌التحصیل شده، با گیلبرت نامزد کرده و مدیریت یک دبیرستان را بر عهده گرفته است. رمان با نامه‌هایی که آنی برای نامزدش می‌نویسد پیش می‌رود و سرشار از اتفاقات و تجربیات تازه است.

جلد پنجم: آنی شرلی در خانه‌ی رویاها

بالاخره آنی و گیلبرت ازدواج می‌کنند و زندگی عاشقانه‌شان شروع می‌شود. آن‌ها در خانه‌ی کوچکی ساکن می‌شوند و ما در این جلد حوادث دو سال اول زندگی‌شان را می‌خوانیم و مثل همیشه با آنی پیش می‌رویم.

جلد ششم: آنی شرلی در اینگل ساید

در جلد ششم هفت سال جلوتر می‌رویم. حالا آن دخترک موقرمز، صاحب پنج فرزند است و با مسائل دیگری دست‌وپنجه نرم می‌کند. خانه‌ی آنی و گیلبرت پر از ماجراست و حضور عمه‌ی گیلبرت هم وضعیت را به‌کلی تغییر می‌دهد.

جلد هفتم: دره‌ی رنگین کمان

در جلد هفتم آنی شش فرزند دارد و تمام تمرکزش روی روابط فرزندان است. آنی مثل همیشه سعی می‌کند به اطرافش عشق بورزد و خانه‌اش را گرم نگه دارد. همسایه‌ی آنی که یک کشیش است و ارتباط فرزندان آنی و فرزندان کشیش اتفاق‌های جالبی را رقم می‌زند.

جلد هشتم: ریلا در اینگل ساید

آخرین جلد از مجموعه‌ی آنی شرلی بر ریلا، کوچکترین دختر آنی و گیلبرت متمرکز است. ریلا دختری سربه‌هواست و پدر و مادرش نگران او هستند، اما به اوج رسیدن جنگ جهانی اول نشان می‌دهد ریلا آن دختر لوس و خوشگذرانی که بقیه فکر می‌کنند نیست!

بهترین ترجمه فارسی آنی شرلی در گرین گیبلز

آنی شرلی هم مثل بقیه‌‌ی رمان‌های محبوب دنیا، با ترجمه‌ی مترجم‌های مختلفی به زبان فارسی درآمد. بااین‌حال کامل‌ترین، متعهدترین و روان‌ترین ترجمه‌ی موجود از این کتاب، ترجمه‌ی سارا قدیانی در انتشارات قدیانی است.

اقتباس‌ها از مجموعه آنی شرلی

آنی شرلی رمان به شدت خوش‌خوان، واقعی و پرطرفداری بود، به همین دلیل بارها و بارها دست‌مایه‌ی اقتباس ساخت انیمیشن، سریال، رمان مصور، کارتون، نمایش موزیکال و... قرار گرفت. انیمیشنی ژاپنی در سال ۱۹۷۹، مجموعه فیلمی در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۸، مجموعه انیمیشنی کانادایی در سال ۲۰۰۱، سریالی در سال ۲۰۱۷ و... همگی بر اساس زندگی دخترک موقرمز ساخته شدند و هرکدام به نوبه‌ی خود به موفقیت‌های زیادی رسیدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

نسخهٔ الکترونیکی این کتاب هنوز به طاقچه نیامده.