دانلود و خرید کتاب نانسی نانو (جلد چهارم) تریسی متوکس ترجمه فهیمه اعظمی دولت آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نانسی نانو (جلد چهارم) اثر تریسی متوکس

کتاب نانسی نانو (جلد چهارم)

معرفی کتاب نانسی نانو (جلد چهارم)

کتاب نانسی نانو (جلد چهارم) (امواج نور) نوشتهٔ تریسی متوکس و ترجمهٔ فهیمه اعظمی دولت آبادی و ویراستهٔ محبوبه داوری است و انتشارات نواندیشان دنیای کتاب آن را منتشر کرده است. این کتاب می‌خواهد به زبان ساده، مفهوم علم و فناوری نانو را به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه که مخاطب خاص این اثر هستند آموزش دهد.

درباره کتاب نانسی نانو (جلد چهارم)

کتاب نانسی نانو آموزش مبانی و مفاهیم نانو به زبان ساده و کاربردی برای همهٔ کسانی است که به علوم نوین و نوپدید علاقه دارند و می‌خواهند آینده‌ای متفاوت و درخشان برای خود بسازند. با مطالعهٔ مجموعه هفت جلدی کتاب‌های آموزش نانو، به یک دانشمند نانو تبدیل شوید! این کتاب دارای تائیدیه آموزشی از ستاد نانو است.

نانو کلمه‌ای است در اصل یونانی و به معنی کوتوله و کوتاه قد و به اندازه‌ای برابر یک میلیاردم متر (هشتاد هزار بار کوچک‌تر از قطر یک تار موی انسان) اطلاق می‌شود.

به زبان ساده در نانو تکنولوژی مواد و عناصر را تا اندازه‌ای بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر ریز می‌کنند و در این حالت مواد از خود خواص و ویژگی‌های خارق‌العاده و منحصربه‌فردی نشان می‌دهند که مورد مصرف در شاخه‌های مختلف علوم قرار می‌گیرد.

طبیعی است که ما عموما مقیاس‌هایی را درک می‌کنیم که بیشتر با آن‌ها سر و کار داریم. مقیاس ما در حالت عادی متر است و درک مقیاسی مثل نانو شاید کمی برای ما دشوار باشد و حتی نتوانیم تصور کنیم دقیقا چقدر است. اما بیایید مقیاس نانو را با مثال مو بفهمیم.

یک تار موی سر انسان را تصور کنید، معمولا همهٔ ما وقتی می‌خواهیم چیزی را به نازک بودن تشبیه کنیم موی سر را مثال می‌زنیم. حال تصور کنید که همین موی سر نازکی که از آن صحبت می‌کنیم به اندازهٔ ۵۰هزار تا ۱۰۰هزار نانو متر است! شاید حالا بهتر بتوانید تصور کنید که ۱ نانومتر تا چه اندازه می‌تواند کوچک باشد.

نانو تکنولوژی به عنوان یک پتانسیل در زمینه افزایش کارایی مصرف انرژی، کمک به پاکسازی محیط زیست، حل مشکلات بهداشتی و حتی کمک به زندگی روزمرهٔ ما شناخته می شود.

گفته می‌شود که این تکنولوژی قادر است تا هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طرفداران این فناوری ادعا دارند که محصولات نانو تکنولوژی، کوچک‌تر، ارزان‌تر، سبک‌تر و در عین حال کاربردی‌تر هستند و مهم‌تر اینکه در تولید آن‌ها انرژی و مواد خام کمتری استفاده شده است.

نانوتکنولوژی اصطلاحی است که به حوزه‌هایی از علم و مهندسی اطلاق می‌شود که در آن پدیده‌هایی در ابعاد نانومتر در طراحی، تولید و کاربرد مواد، ساختارها، دستگاه‌ها و سیستم‌ها استفاده می‌شوند.

اگرچه در دنیای طبیعی نمونه‌های زیادی از ساختارهایی وجود دارد که با ابعاد نانومتری از جمله مولکول‌های ضروری در بدن انسان و اجزای مواد غذایی وجود دارند اما تنها در ربع قرن گذشته است که امکان تغییر فعالانه و عمدی مولکول‌ها و ساختارها در این محدوده اندازه وجود داشته است. این کنترل در مقیاس نانومتری است که نانوتکنولوژی را از سایر حوزه‌های فناوری متمایز می‌کند.

خواندن کتاب نانسی نانو (جلد چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان جویای علم و دوستداران حوزهٔ نانو پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان