دانلود و خرید کتاب شبکه های کامپیوتری اسماعیل زرین فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبکه های کامپیوتری اثر اسماعیل زرین فر

کتاب شبکه های کامپیوتری

معرفی کتاب شبکه های کامپیوتری

کتاب شبکه های کامپیوتری؛ به زبان ساده نوشتهٔ اسماعیل زرین فر و حسین صادقیان آفارانی و ویراستهٔ مهدی گل سرخ تبار امیری است و انتشارات فناوری نوین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شبکه های کامپیوتری

در دنیای امروز که سرعت رشد فناوری اطلاعات به‌طور چشم‌گیری افزایش داشته است و اگر اغراق نکنیم روزانه صدها خبر پیرامون این حوزه منتشر می‌شود، عبارت شبکه‌های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین ارکان این حوزه است. در حال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که با شبکه‌های کامپیوتری سروکار نداشته باشد، چه با اتصال تلفن همراه به اینترنت از طریق تکنولوژی اینترنت پرسرعت 4G و یا انجام امور مربوط به کسب‌وکار درحالی‌که در محل کار یا منزل خود پشت کامپیوتر نشسته و متصل به شبکه سازمانی هستید.

حال ممکن است با شنیدن عبارت شبکه‌های کامپیوتری سؤالاتی به ذهن بیاید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شبکه‌های کامپیوتری چیست؟، شبکه‌های کامپیوتری چگونه کار می‌کنند؟ دسته‌بندی شبکه‌های کامپیوتری چگونه است؟ و هدف از ایجاد شبکه‌های کامپیوتری چیست؟

به‌طور خلاصه شبکه‌های کامپیوتری به گروهی از کامپیوترهای متصل‌به‌هم گفته می‌شود. این کامپیوترها می‌توانند کامپیوترهای شخصی (PC و Laptop) و یا کامپیوترهای سرویس‌دهنده (Server) باشند که با استفاده از دستگاه‌هایی نظیر سوئیچ (Switch) و مسیریاب (Router) به یکدیگر متصل شده و تشکیل یک شبکه کامپیوتری را داده‌اند.

اما امروزه دستگاه‌های زیاد دیگری اعم از سیستم‌های دوربین مداربسته (CCTV)، تلفن‌های مبتنی بر IP (VoIP)، تبلت‌ها (Tablet) ، تلفن‌های هوشمند (Smartphone) و کنسول‌های بازی (Game Console) قابلیت اتصال به شبکه کامپیوتری را دارند. حتی فراتر از تمام این‌ها، اینترنت اشیاء (IoT-Internet of Things) قابلیت اتصال هر چیزی به شبکه‌های کامپیوتری را فراهم می‌کند. پس بهتر است تا چند سال آینده بگوییم امروزه چیزی را پیدا نمی‌کنیم که با شبکه‌های کامپیوتری سروکار نداشته باشد.

بر همین اساس وزارت علوم درسی به نام شبکه‌های کامپیوتری در مقطع کارشناسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در نظر گرفته است که کتاب حاضر سعی کرده تا تمام مباحث آن‌ها را پوشش دهد. از ویژگی‌های این کتاب، خلاصه‌گویی، بیان مطالب به زبان ساده و روان و توضیحات مطالب با شکل و مثال است.

خواندن کتاب شبکه های کامپیوتری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان