دانلود و خرید کتاب برنامه ریزی فضایی کمیسیون اقتصادی اروپا ترجمه مهدی برنافر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه ریزی فضایی اثر کمیسیون اقتصادی اروپا

کتاب برنامه ریزی فضایی

معرفی کتاب برنامه ریزی فضایی

کتاب برنامه ریزی فضایی نوشتهٔ کمیسیون اقتصادی اروپا (سازمان ملل) و ترجمهٔ مهدی برنافر است. انتشارات شهرسازی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب برنامه ریزی فضایی

کتاب برنامه ریزی فضایی درمورد ابزار کلیدی توسعه و حکمرانی مؤثر با نگاه ویژه به کشور‌های در حال گذار سخن گفته است. در ابتدای این اثر آمده است که نمادهای اسناد سازمان ملل متحد از حروف بزرگ همراه با ارقام تشکیل شده است. ذکر چنین نمادی نشان‌دهنده ارجاع به یک سند سازمان ملل است. عناوین استفاده‌شده و ارائهٔ مطالب در این نشریه به معنای اظهارنظر دبیرخانهٔ سازمان ملل متحد درمورد وضعیت حقوقی هر کشور، قلمرو، شهر، منطقه، مقامات و حدود آن نیست. این مطالعه به‌طور خاص به کشورهای در حال گذار اشاره کرده، اما به‌عنوان مرجعی برای همهٔ کشورهای UNECE نیز در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی فضایی به‌عنوان نوعی از کارکرد بخش عمومی برای تأثیرگذاری بر توزیع فضایی آیندهٔ فعالیت‌ها تعریف می‌شود. این کتاب علاوه بر استفاده از طیف گسترده‌ای از منابع بین‌المللی درمورد برنامه‌ریزی فضایی، از بحث‌های کارگاه آموزشی و پاسخ‌های پرسشنامه‌هایی نیز استفاده کرده؛ همچنین این مطالعه در درجهٔ اول (البته نه منحصراً) بر تجربیات اروپای غربی و شرقی استوار است؛ جایی که مفهوم برنامه‌ریزی فضایی مدتی است در قالب اشکال متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته است.

خواندن کتاب برنامه ریزی فضایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ برنامه‌ریزی فضایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه ریزی فضایی

«برنامه‌ریزی فضایی باید در انطباق با نظام ثبت املاک تعریف شود، زیرا شامل اقداماتی خواهد بود که تقسیمات فرعی نو و الگوهای جدید کاربری زمین را ایجاد می‌کند. ناتوانی در شناسایی الگوها و حقوق مالکیت موجود اغلب منجر به تاخیر یا حتی شکست برنامه‌های توسعه، به ویژه در مناطق شهری می‌شود. باید رویه‌های قانونی تعریف شده برای تملک اجباری و تخصیص مجدد حقوق زمین و همچنین مکانیسم‌های تجدیدنظری وجود داشته باشد که اطمینان عمومی را در مورد حفظ امنیت حقوق آنها تضمین کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۶۸۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان