دانلود و خرید کتاب آن خورشید شامگاهی ویلیام فاکنر ترجمه بابک زندوکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن خورشید شامگاهی اثر ویلیام فاکنر

کتاب آن خورشید شامگاهی

معرفی کتاب آن خورشید شامگاهی

کتاب آن خورشید شامگاهی نوشته و حاصل گردآوری ویلیام فاکنر و ترجمهٔ بابک زندوکیلی است. انتشارات اردوی سوره این مجموعه داستان از نویسنده‌های گوناگون را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آن خورشید شامگاهی

کتاب آن خورشید شامگاهی (نقد و روند شکل‌گیری یک شاهکارشامل چندین داستان کوتاه است که اولین‌بار در سال ۱۹۳۱ میلادی و به‌کوشش ویلیام فاکنر منتشر شد. این کتاب شامل چند داستان کوتاه است که هر کدام اثری از نویسندگان معروف دیگر است و تنها یکی از آن‌ها نوشتهٔ فاکنر است؛ داستان «آن خورشید شامگاهی». «کوئنتین»، راوی داستان هنگام روایتش حدوداً ۲۴ساله است و از وقایعی می‌گوید که ۱۵ سال پیش روی داده‌اند. «نانسی»، یک کلفت آفریقایی - آمریکایی است که برای خانوادهٔ کوئنتین کار می‌کند. آشپزشان «دیلسی»، بیمار شده است. «عیسی»، نامزد نانسی که مشکوک است او از یک مرد سفید پوست باردار است، ترکش می کند. او با این ترس روبه‌رو است که مبادا عیسی در گودال بیرون خانه‌اش پنهان شود و یکی از شب‌ها که تنها است، غافلگیرش کند. «آقای کامپسون» سعی می‌کند با بردن او در شب به خانه، با وجود اینکه خانم کامپسون احساس حسادت و ناامنی می‌کند، به او کمک کند. بچه‌ها نمی‌توانند علت ترس نانسی را درک کنند. با پیشرفت روایت، نانسی از شدت ترس فلج می‌شود. یک شب او چنان احساس ناتوانی می‌کند که از بچه‌ها می‌خواهد که با او به خانه بروند. آنجا او نمی‌تواند به آن‌ها رسیدگی کند و برایشان قصه بگوید یا حتی پاپ‌کورن درست کند. «جیسون کوچولو» شروع به گریه‌کردن می‌کند. پدر بچه‌ها از راه می‌رسد و می‌کوشد با صحبت‌کردنْ نانسی را آرام کند. او می‌ترسد که عیسی به‌محض رفتن آن‌ها به‌سراغش برود. داستان در حالی پایان می‌یابد که پدر بچه‌‌ها را با خود به خانه برمی‌گرداند. این داستان روابط گوناگونی را نشان می‌دهد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب آن خورشید شامگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی جهان و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل «ویلیام کاتبرت فاکنر» در سال ۱۸۹۷ میلادی در نیو آلبانی، می‌سی‌سی‌پی، به دنیا آمد. او به‌دلیل وزن کم و قد کوتاه در ارتش ایالات متحده پذیرفته نشد، اما به‌عنوان دانشجوی دانشگاه افسری در یگان پرواز سلطنتی در تورنتوی کانادا نام‌نویسی کرد و در ۲ دسامبر ۱۹۱۸ به‌عنوان افتخاری ستوان دومی نایل شد. فاکنر پس از آنکه از دانشگاه می‌سی‌سی‌پی انصراف داد، همراه دوستش با یک کشتی باربری به ایتالیا رفت و از آنجا پای پیاده رهسپار آلمان و فرانسه شد.

فاکنر یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و به‌ویژه ادبیات جنوب آمریکا است. شهرت او به‌دلیل سبک تجربی و توجه دقیقش به شیوهٔ بیان و آهنگ نوشتار است. اغلب داستان‌های او عاطفی، ظریف و پیچیده هستند، شخصیت‌های اصلی داستان‌های او را برده‌های آزادشده یا اعقاب برده‌ها، سفیدپوستان تهیدست و جنوبی‌های طبقه کارگر تشکیل می‌دهند. این نویسندهٔ نام‌آشنا در سال ۱۹۴۹ میلادی موفق به دریافت جایزهٔ نوبل ادبیات شد.

از جمله مهم‌ترین آثار این نویسنده که به پارسی ترجمه شده‌اند، باید به «گوربه‌گور»، «برخیز ای موسی»، «حریم»، «خشم و هیاهو»، «داستان‌های یوکناپاتافا»، «یک گل سرخ برای امیلی»، «تسخیرناپذیر»، «روشنایی ماه اوت»، «اسب‌های خالدار»، «حرامیان»، «گنج‌نامه»، «جنگل بزرگ»، «اسب‌ها و آدم‌ها»، «سرخپوست می‌رود» و «آن خورشید شامگاهی» اشاره کرد.

ویلیام فاکنر در ژوئیهٔ ۱۹۶۲، ۳ هفته پس از آنکه از اسب افتاد، بر اثر سکتهٔ قلبی در بیهالیا در می‌سی‌سی‌پی درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس ویلیام فاکنر
ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل ویلیام کاتبرت فاکنر، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۰، جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و بر نویسندگان بسیاری تاثیر گذاشت. او در ۲۵ سپتامبر ۱۸۷۹ در می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده به دنیا آمد. ویلیام فاکنر به خوبی از پیشینه‌ی خشن و رنگارنگ خانوادگی خود، به ویژه پدربزرگش، سرهنگ ویلیام کلارک فالکنر آگاه بود. پدربزرگ ویلیام شجاعانه در جنگ داخلی جنگیده بود، یک راه‌آهن محلی ساخته بود و همچنین یک رمان عاشقانه‌ی محبوب به نام رز سفید منتشر کرده بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان