دانلود و خرید کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه راینر ماریا ریلکه ترجمه مهدی غبرائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه اثر راینر  ماریا ریلکه

کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه

کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه نوشتهٔ راینر ماریا ریلکه و ترجمهٔ مهدی غبرائی است. انتشارات نیلوفر این رمان را که به‌شیوهٔ بازگویی خاطرات نوشته شده، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه

کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه اثری منثور از راینر ماریا ریلکه است. او را پس از «گوته» و «هاینه»، مهم‌ترین شاعر آلمان و از شاعران بزرگ دنیا می‌دانند. این کتاب در واقع رمانی است که به‌شیوه‌ٔ شرح خاطرات نوشته شده است. با اینکه خود ریلکه معتقد است «مالده» شخصیتی ساختگی است، بیشتر منتقدان این کتاب را زندگی‌نامهٔ شاعر دانسته‌اند و معتقدند ردپای نویسنده در آن به چشم می‌خورد. بینش ریلکه را ترکیبی از عرفان و صوفیگری غرب، عرفان شرق و دنیای سیاه کافکایی می‌دانند. این اثر را می‌توان چکیدهٔ بینش او دربارهٔ مرگ و زندگی و موضوعات دیگر دانست. این کتاب که نوشتنش حدود ۷ سال طول کشیده، دربارهٔ مردی جوان به نام مالده، ساکن اتاقی ارزان‌قیمت در یکی از خیابان‌های پاریس است که بازماندهٔ یک خانوادهٔ اشرافی و مرگ بزرگ‌ترین دغدغهٔ ذهنی اوست. سیر تحولات درونی یک انسان چیزی است که این کتاب آن را روایت کرده است. کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه، مهم‌ترین اثر منثور راینر ماریا ریلکه به حساب می‌آید و یکی از اولین آثار اوست که این نویسنده را به مخاطبان آمریکایی معرفی کرد. این کتاب، یکی از اولین رمان‌های بزرگ نوگرا به حساب می‌آید که این شاعر بزرگ آلمانی زبان آن را به رشتهٔ تحریر درآورده است.

خواندن کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر پیشنهاد می‌کنیم.

درباره راینر ماریا ریلکه

راینر ماریا ریلکه در ۴ دسامبر ۱۸۷۵ به دنیا آمد و در ۲۹ دسامبر ۱۹۲۶ درگذشت. او شاعر و رمان‌نویس چک - اتریشی بود که در شهر پراگ چشم به جهان گشود.پدر و مادر ریلکه او را وادار به ورود به دانشگاه نظامی کردند. او سال‌های ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۱ را در این دانشگاه گذراند و به‌علت بیماری آنجا را ترک کرد. پس از ۴ سال تلاش برای گذراندن امتحان ورودی دانشگاه، سرانجام موفق به این کار شد و در پراگ و مونیخ، به تحصیل ادبیات، تاریخ و فلسفه مشغول شد. آثار به‌جای‌مانده از او شامل یک رمان، چندین مجموعه شعر و برخی مکاتبات است که در آن‌ها دربارهٔ عصر بی‌باوری، انزوا و اضطراب‌های شدید سخن گفته است. راینر ماریا ریلکه به‌علت سرطان خون با چشمانی باز در آغوش دکتر معالج خود در سوییس درگذشت. او را پس از «گوته» و «هاینه»، مهم‌ترین شاعر آلمان و از شاعران بزرگ دنیا می‌دانند.

بخش‌هایی از کتاب دفترهای مالده لائوریس بریگه

«می‌ترسم. کسی که بترسد، باید در برابر ترس دست به کاری بزند. بیمار شدن در اینجا مصیبتی است و اگر یکی به فکر بیفتد که مرا ببرد به هتل دیو، بی‌شک آنجا می‌میرم. هتلی دلپسند است، با مراجعان بسیار. کمتر می‌توان نمای کلیسای جامع پاریس را تماشا کرد و از خطر تصادف با یکی از وسایل نقلیه‌‎ی بی‌شماری که با سرعت تمام از فضای باز جلو آن می‌گذرند در امان ماند. آن‌ها ترامواهای کوچکی هستند که یکریز زنگ می‌زنند، و اگر بینوایی رو به مرگ به سرش بزند که یکراست به مسافرخانه‌ی الهی برود، حتی شخص دوک ساگان هم ناچار باید کالسکه‌اش را نگه دارد.»

*

«اما آن زن، آن زن یکسره در خود مچاله شده، بر دست هایش فرو افتاده بود. همین که دیدمش، پا سست کردم. وقتی بینوایی غرق فکر است، نباید مزاحمش شد. شاید سر انجام چیزی را که به فکرش می رسد، بیابد.»

*

«معشوق ها مسکینند و در خطر. زنهار که از خود فراتر روند و بدل به عاشقان شوند. حریم عشاق امنیت محض است. راز در درونشان منزه شده است و همانند بلبلان، آن را یکریز سر می دهند، چرا که تقسیم ناپذیر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان