دانلود و خرید کتاب دنیای علی بابا پورتر اریسمن ترجمه کژوان آبهشت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای علی بابا اثر پورتر اریسمن

کتاب دنیای علی بابا

معرفی کتاب دنیای علی بابا

کتاب دنیای علی بابا نوشتهٔ پورتر اریسمن و ترجمهٔ کژوان آبهشت است. نشر کتاب کوچه این کتاب را که یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «دنیای کسب‌وکار» است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دنیای علی بابا

کتاب دنیای علی بابا توضیح داده است که چگونه یک شرکت چینیْ تجارت جهانی را متحول کرد. سرگذشت راه‌اندازی «علی‌بابا» و آنچه بر «جک ما» گذشته تا به یک مولتی‌میلیاردر کاریزماتیک بدل شود، دقیقاً شبیه قصه‌هایی است که سال‌ها از سخت‌کوشی و تعهد ذاتی ‌آدم‌های موفق برایمان گفته‌اند. اگر این روزها نمونه‌هایی وجود دارند از کارآفرینان و پولدارهایی که ثروت را به ارث برده‌اند یا اتفاقی و بادآورده پول‌دار شده‌اند، «جک ‌ما» دقیقاً نماد عملی آدمی است که شکست را فقط تجربه‌ای می‌داند که او را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند و درست مثل کودکی سرزنده نگاهی ساده به اطرافش دارد و موفقیت‌هایش را سرخوشانه جشن می‌گیرد و بلافاصله هدف بزرگ‌تری را برای خود انتخاب می‌کند.

پورتر اریسمن نخستین کارمند غربی بود که به‌عنوان مدیر بخش بازاریابی بین‌الملل به مجموعهٔ علی‌بابا پیوست. او با استناد به دیده‌ها و دریافت خویش روال تبدیل‌شدن «جک ما»، از معلمی ساده به غولی بزرگ در عرصهٔ تجارت بین‌الملل را روایت کرده است. این نویسنده حتی تعریف می‌کند‌ که پیش از اینکه به او پیشنهاد کاری بدهد، تنها حدود ۵ دقیقه صحبت کرده‌اند. مشخص بود که «جک» از آن آدم‌هایی است که سریع تصمیم می‌گیرند؛ تصمیم‌هایی بر اساس غریزه و حس. به‌گفتهٔ نویسنده، «جک» جذابیتی شیطنت‌آمیز هم داشت. نویسنده می‌دانست که علی‌بابا چه موفق شود و چه شکست بخورد، کارکردن برای او ماجرای شگفت‌انگیزی خواهد بود. حالا پورتر اریسمن همهٔ تجربیات و دیده‌هایش را در این کتاب با شما به اشتراک گذاشته است.

خواندن کتاب دنیای علی بابا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دنیای علی بابا

«علی‌بابا طی پانزده سال اول فعالیت خود به‌رغم تأثیر عمیقی که بر چین گذاشت، در جهان غرب مورد توجه نبود؛ اما با عرضهٔ عمومی سهام گروه علی‌بابا به آن شکل وسیع، این وضعیت تغییر کرد. غربی‌ها سعی می‌کردند علی‌بابا را درک کنند و تحلیلگران و مفسران می‌کوشیدند، مقایسه‌ای درست انجام دهند. آیا طرح تجاری علی‌بابا «آمازونِ چین» بود یا «ای‌بی چین» یا «پی‌پلِ چین» یا «گوگلِ چین» یا تمام موارد؟

تمام این مقایسه‌ها به درک وضعیت علی‌بابا کمک می‌کرد؛ اما تمام جزئیات را شامل نمی‌شد. دلیلش این است که طرح تجاری علی‌بابا به‌رغم اینکه شامل برخی ویژگی‌های همتایان غربی می‌شود؛ ولی منحصربه‌فرد و به بهترین معنای کلمه نوآورانه است.

علی‌بابا چیست؟ چطور می‌شود آن را فهمید؟ چطور رشد می‌کند؟ تأثیرات آن در آینده بر تجارت الکترونیک دنیا چیست؟ به منظور درک علی‌بابا بهتر است نگاهی دقیق به هستهٔ تجارت‌های علی‌بابا بیندازیم.

وضعیت امروز گروه علی‌بابا

گروه علی‌بابا امروزه محیط تجارت الکترونیک وسیعی است که خریداران را با فروشندگان مرتبط می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات و کالاهای بسیار متنوعی دریافت کنند. هم خرده‌فروشی دارد و هم عمده‌فروشی و روی هم خدمات پشتیبانی علی‌بابا که از پرداخت آنلاین تا ترابری را شامل می‌شود، دائماً در حال کمک‌رسانی به زیرساخت اقتصاد نوین چین است. علی‌بابا به اکوسیستمی تبدیل شده که در آن کلیت، بسیار بزرگ‌تر از مجموعِ اجزاست؛ چون عناصر در ارتباط با یکدیگر به تولید می‌پردازند. اکوسیستم علی‌بابا شامل سه عنصر اصلی است:

- عمده‌فروشی

- خرده‌فروشی

- خدمات پشتیبانی که فعالان اکوسیستم فراهم می‌آورند

عمده‌فروشی

علی‌بابا چین که آن را به اسم ۱۶۸۸.com هم می‌شناسند، از خیلی جهات دُرِّ نهانِ گروه علی‌باباست. گفتم نهان چون در خارج از چین بسیار مهجور است. علی‌بابا چین، یکی از دو محیطی است که در سال ۱۹۹۹ به کمک علی‌بابا تأسیس شد؛ ولی غربی‌ها به آن بسیار بی‌توجه بوده‌اند و اغلب فراتر از وب‌سایت انگلیسی علی‌بابا، یعنی Alibaba.com نرفته‌اند؛ اما ۱۶۸۸.com در چین پدیده‌ای عظیم است و برای اقتصاد چین نقشی مهم دارد.

علی‌بابا چین بزرگ‌ترین بازار عرضهٔ عمده چین و مخصوص تجارت داخلی است. اجتماعی است که میلیون‌ها تولیدکننده و شرکت تجاری کوچک و متوسط در مقیاس عمده در آن خریدوفروش می‌کنند. اعضا سایت، از آن برای نمایش کالا، مذاکره با چت زنده و ارسال پیام و انجام مبادلات مالی از طریق علی‌پی استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید نمونه‌ای خارجی داشته باشید، به عمده‌فروشی به شیوهٔ ای‌بی فکر کنید که در بازار چین انجام می‌شود. به‌شکل عمومی خدمات این سایت پولی هستند؛ اعضا مبلغی را به‌صورت سالانه پرداخت می‌کنند تا عضو ویژه شوند و به تمام خدمات علی‌بابا چین دسترسی داشته باشند. منبع دیگر سایت برای درآمد تبلیغات، پرداخت براساس عملکرد است. فروشندگان مبلغی می‌پردازند تا با جست‌وجوی کلمه‌ای خاص، اسم شرکت آن‌ها در سایت نمایش داده شود.

این طرح تجاری منحصربه‌فرد است و هیچ طرح مشابهی در هیچ‌جای دنیا ندارد؛ البته در بعضی از کشورهای درحال‌توسعه که میزان تولیدکنندهٔ فراوانی دارند و شبکهٔ عمده‌فروشی در آنجا ضعیف است، مشابه‌هایی باید وجود داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان