دانلود و خرید کتاب بهترین من مرضیه تقوا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین من اثر مرضیه تقوا

کتاب بهترین من

نویسنده:مرضیه تقوا
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهترین من

کتاب بهترین من نوشتهٔ مرضیه تقوا در نشر برگ و باد منتشر شده است. این کتاب مهارت‌های زندگی را به صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهد.

 دربارهٔ کتاب بهترین من

اصطلاح مهارت‌های زندگی برای بیشتر ما آشنا است. تعریف مهارت‌های زندگی هم دشوار نیست و شامل تکنیک‌هایی است که به ما برای زندگی بهتر کمک می‌کنند. یادگیری مهارت‌های زندگی یکی از نیازهای اساسی انسان است که به او کمک می‌کند توانایی‌های خود را هرچه‌بهتر شکوفا کند. کودکان از سنین خیلی پایین قادرند این مهارت‌ها را بیاموزند و والدین وظیفه دارند این کار را برای آنها انجام دهند. آموزش مهارت‌های زندگی در کنار پرورش ذهن و هوش می‌تواند دوران جوانی و بزرگسالی بهتر و آرامتری برای ما بسازد و مسیر پیشرفت را بهتر نشانمان دهد. یادگیری مهارت‌های زندگی فرزندان ما را در آینده، تبدیل به انسان‌های مسئولیت‌پذیرتری خواهد کرد تا بدون لطمه‌زدن به خود و دیگران نقش‌های اجتماعی را بپذیرند.

 این کتاب ۱۰ مهارت زندگی را به صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این مهارت‌ها شامل مدیریت استرس، مقابله با هیجانات منفی، تصمیم‌گیری، تفکر نقادانه، حل مسئله، تفکر خلاق، روابط بین فردی، برقراری ارتباط مؤثر، همدلی و خودآگاهی هستند. این مهارت‌ها در کتاب بهترین من، به صورت کاملاً کاربردی و عملی ارائه شده‌اند. 

کتاب بهترین من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و آموزش مهارت‌های زندگی، به ویژه والدین و مربیان را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب بهترین من

«در واقع استرس مانند نمک زندگی است و باید مراقب بود تا آش زندگی را شور یا بی‌نمک نکند. برای انجام هر کاری میزان معینی از اضطراب، طبیعی و ضروری است. برای مثال جهت عبور از یک بزرگراه شلوغ، داشتن استرس کاملاً طبیعی است تا با دقت آنرا انجام دهید و اگر شما اصلاً استرسی در این زمینه نداشته باشید یا استرس زیادی داشته باشید که نتوانید از بزرگراه عبور کنید، آنگاه استرس تأثیر منفی و مخربی خواهد داشت. 

نشانه‌های استرس به شکل‌های گوناگونی ظاهر می‌شود. برخی از این موارد را در چهار جنبه بررسی می‌کنیم:

۱- جنبه عاطفی: شامل سه حالت اضطرب، خشم و افسردگی می‌باشد.

۲ -جنبه شناختی: وجود مشکلات در تمرکز، حافظه و تصمیم‌گیری

۳ -جنبه رفتاری: رفتارهایی مثل خشونت، پرخاشگری و عدم انجام وظایف را

دربرمی‌گیرد.

۴ -جنبه جسمی: شامل انواع دردهای بدنی، سردرد، ناراحتی های قلبی و

گوارشی، بی‌خوابی و کاهش یا افزایش اشتها می‌باشد.

عوامل موثر در میزان آسیب‌زایی استرس

برخی عوامل در میزان و شدت بروز استرس تأثیرگذار می‌باشند. این عوامل در افراد متفاوتند و به همین علت هر کسی ممکن است عکس العمل‌های متفاوتی نسبت به یک واقعه از خود نشان دهد.

۱- خصوصیات شخصیتی: برخی از ویژگی‌های شخصیتی، آسیب‌پذیری فرد را نسبت به مشکلات بیشتر می‌کند. مواردی مثل: وابستگی بیش از حد به خانواده و دیگران، اعتماد به نفس پایین، کسانی که ناراحتی خود را با دیگران در میان نمی‌گذارند، عدم خوش‌بینی به جامعه و آینده و احساس ناتوانی در روبرو شدن با حوادث آینده زندگی، می‌توانند بر میزان استرس افراد اثر بگذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان