دانلود و خرید کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت سیدعلی اکبر شریعت پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت اثر سیدعلی اکبر شریعت پناهی

کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت

معرفی کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت

کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت نوشتهٔ سیدعلی اکبر شریعت پناهی در انتشارات خط آخر چاپ شده است. اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی افراد، به‌ویژه دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد. اوقات فراغت زمان بیهوده و بدون حس مسئولیت در زندگی افراد نیست، بلکه حتی در این زمان از انسان انتظار بیشتری می‌رود که احساس مسئولیت کند و به فعالیت‌هایی در مسیر رشد فردی و جامعه بپردازد. کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت به این مهم می‌پردازد.

درباره کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت

هر فردی در اوقات فراغت کارهای متعدد و مفیدی می‌تواند داشته باشد. در این حالت، فرد کاری را نه از روی اجبار و نه به‌خاطر منافع مادی انجام می‌دهد. این لحظات به او اختصاص دارد و تنها با هدف مرتبط با خود و آرزوها و خواسته‌هایش انجام می‌شود و اگر استعدادهای افراد در زمینه و شرائط مساعدی قرار گیرد به فعل تبدیل می‌شوند. از این جهت شناسائی این زمینه‌ها در زندگی فرد بسیار مهم است. اوقات فراغت یکی از این موقعیت‌های بسیار مناسب است که فرد می‌تواند با استفاده از آن به شناسائی و تقویت استعدادهای خود بپردازد. اوقات فراغت علاوه بر تأثیراتی که در شخصیت فرد دارد، به رشد اجتماعی او نیز کمک می‌کند.

دانش آموزان و اوقات فراغت آنان و گاهی رفتارهای مجرمانهٔ برخی از آنان، موضوعی است که اهمیت آن بر جامعه پوشیده نیست. در این راستا، کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت تلاش می‌کند به اوقات فراغت دانش‌آموزان و روش صحیح استفاده از این زمان‌ها و خطرات احتمالی بی‌توجهی به آن بپردازد.

بسیاری از دانش آموزان در گذراندن اوقات فراغت با مشکل و سردرگمی روبه‌رو هستند. در پژوهشی که کوچکی انجام داده است، اظهار می‌دارد که بیشتر وقت دانش‌آموزان در اوقات فراغت به بطالت سپری می‌شود که خود می‌تواند منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری و مجرمانه در بعضی از دانش‌آموزان باشد. این رفتارهای مجرمانه می‌تواند در حیطهٔ جرم‌های مدنی، تخلف انتظامی، جرایم سازمان‌یافته، جرایم بی‌قربانی، جرایم عمومی و جرایم مذهبی باشد. لذا شناسایی انواع رفتارهای مجرمانهٔ دانش‌آموزان دبیرستانی در اوقات فراغت و طراحی جایگزین‌های مناسب برای این رفتارها به‌خصوص در کلان‌شهرها امری لازم و ضروری است.

کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روان‌شناس‌های کودک و نوجوان و افراد فعال در حوزهٔ آموزش کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رفتارهای مجرمانه دانش آموزان در اوقات فراغت

«اوقات فراغت و نحوه گذران آن از جمله مفاهیم نوینی است که معنای واقعی خود را پس از دوران صنعتی شدن جوامع و رشد سرمایه داری و نیز گسترش شهرها پیدا نموده است. در واقع با توسعه انواع تکنولوژی در زندگی مردم و جای گزینی آن به جای نیروی انسانی، عملاً فرصتی برای انسان‌ها ایجاد شد که بتوانند از اوقات خود به آن صورتی که مورد دلخواهشان است استفاده نمایند.

پیدایش چنین پندارهای، دانشمندان و عالمان اجتماعی را نیز به سمت مطالعه این رخداد هدایت نمود. به این ترتیب شاخه‌های علمی جدیدی چون جامعه شناسی فراغت و انسان شناسی فراغت به منظور بررسی و مطالعه جایگاه و اشکال متنوع فراغت در زندگی مردم ایجاد شد. انسان شناسی فراغت که زیر شاخه انسان شناسی فرهنگی قلمداد می‌شود، فراغت را به مثابه بخشی از سبک زندگی انسان‌ها مطالعه نموده و تمامی عواملی را که با این مفهوم در ارتباطند چون فضاها و اماکن فراغتی، مصرف کنندگان فراغت و نیز شرایط و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حاکم بر آن چون سن، جنس، طبقه اجتماعی، درآمد، خانواده، قومیت، جغرافیا و … همچنین اشکال متعدد گذران فراغت مورد بررسی قرار می‌دهد. در این شاخه علمی بر استفاده از روش‌های تحقیقاتی ژرفایی به منظور واکاوی عمیق پدیده فراغت تاکید می‌شود چرا که صاحب نظران این دیدگاه معتقدند کشف لایه‌های ساده و پیچیده، آشکار و نهان این پنداره مستلزم بهره گیری از روش‌های کیفی و مردم شناختی است، لذا فعالیت هایی که در اوقات فراغت انجام می‌شوند باید کاملا حساب شده و برای شخص و جامعه مفید باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان