دانلود و خرید کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی علی اصغر خسروی هفشجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی

کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی نوشتهٔ علی اصغر خسروی هفشجانی، حسین خسروی، علی الهامی و سهراب اسلامی است. انتشارات دانش بنیان مهر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است.

درباره کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی

کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی به بررسی جایگاه امام رضا (ع) در تمدن اسلامی پرداخته است. این کتاب بر آن است که با رویکرد علمی و به دور از هرگونه افراط و تفریط، شروع امامت امام رضا (ع) تا زمان شهادت آن حضرت را موردبررسی قرار دهد. در این کتاب به تحلیل نقش مؤلفه‌های جایگاه امام رضا (ع) در تمدن اسلامی پرداخته شده و سازمان‌یافتگی این جایگاه موردبررسی و نگارش قرار گرفته است. جایگاه علمی امام رضا (ع) در تمدن اسلامی و اثرگذاری اوضاع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی دوران امام رضا (ع) و تأثیر شاگردان حضرت در تمدن اسلامی، در این کتاب تحلیل شده است.

خواندن کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون حکومت یا امامت امام رضا (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امام رضا (ع) و تمدن اسلامی

«دوران امامت حضرت رضا (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش آغاز شد و بیست سال به طول انجامید. ایشان شیعه را ده سال در زمان هارون و ده سال در زمان خلافت امین و مأمون رهبری نمود. آرام‌ترین دوره تشیع را می‌توان دوره امامت حضرت رضا (ع) در زمان خلافت امین دانست و این به سبب درگیری‌های طولانی امین و مأمون در این دوره بود که امام (ع) توانست با آرامش بیشتر به گسترش و تحکیم مبانی معرفتی - دینی مکتب تشیع مبادرت ورزد. بر پایه گزارش یعقوبی در سال ۱۹۸ قمری بیعت عمومی با مأمون صورت گرفت. وی نخست به سامان دادن امورحکومتی پرداخت و مرو را مرکز خلافت خویش قرار داد، در حالیکه مقر خلفاي پیش از او بغداد بود. مأمون در مراحل نخست خلافتش با امام رضا (ع) کاری نداشت، آن حضرت در مدینه به فعالیت‌های علمی – فرهنگی و رهبری شیعیان اشتغال داشت اما طولی نکشید که مأمون از وجود امام در مدینه احساس خطر کرد و آن حضرت را به مرکز خلافت احضار نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان