دانلود و خرید کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی مریم پرسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی اثر مریم پرسا

کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی

نویسنده:مریم پرسا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی

کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی نوشتهٔ مریم پرسا است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی

کار قلب پمپ‌کردن خون برای ایجاد جریان خون است. قلب از چهار حفره، شامل دو دهلیز و دو بطن تشکیل شده است. خون وریدی (خون کم اکسیژن یا سیاهرگ) از طریق دو ورید عمده یعنی ورید اجوف فوقانی که خون دست‌ها و سر را به قلب می‌آورد و ورید اجوف تحتانی که خون احشاء و پاها را به قلب می‌آورد به دهلیز راست ریخته می‌شود و بعد خون به بطن راست ریخته می‌شود و بعد از طریق شریان ریوی به ریه‌ها رفته و در آنجا اکسیژن وارد خون شده و خون شریانی (خون پر اکسیژن یا سرخرگی) از طریق وریدهای ریوی ابتدا به دهلیز چپ و بعد به بطن چپ ریخته شده و توسط شریان آئورت به تمام بدن می‌رسد. 

سیگار: بسیاری از مردم از ارتباط میان استعمال دخانیات و مشکلات بهداشتی‌ آگاه هستند و غالباً بر این‌ باورند که‌ دود سیگار تنها عامل‌ خطرزای سرطان ریه‌ است‌؛ اما با همان نسبت‌، بزرگ‌ترین‌ عامل‌ خطرزای سکته‌ قلبی‌ و مغزی نیز به‌ شمار می‌رود. در حقیقت‌ کسانی‌ که‌ سیگار مصرف می‌‌کنند بیشتر از بیماری سرخرگ تاجی‌ قلب‌ جان می‌سپارند.

فشارخون‌ بالا: در کل‌ جهان ۶۲درصد موارد سکته‌ مغزی و ۴۱درصد موارد بیماری‌های قلبی‌ با فشارخون بالاتر از میزان بهینه‌ ارتباط دارد و اعتقاد بر این‌ است‌ که‌ این‌ افزایش‌ فشارخون بیش‌ از ٧ میلیون مرگ سالیانه‌ است‌. با صنعتی‌ شدن جوامع‌ و تغییر سبک‌ زندگی‌ از روستایی‌ به‌ شهری، فشارخون متوسط‌ به‌ وضوح بالا می‌رود. مسئله‌ فشار خون تا حدودی میزان بروز بالاتر سکته‌های قلبی‌ نسبت‌ به‌ مغزی را توجیه‌ می‌کند.

عدم‌ فعالیت‌ بدنی‌: نداشتن‌ فعالیت‌ بدنی‌ و نپرداختن‌ به‌ ورزش منظم‌ یکی‌ از عوامل‌ اصلی‌ خطرزای ایجاد بیماری قلبی‌ است‌. از این‌ روست‌ که‌ ورزش غالباً بخش‌ مهمی‌ از برنامه‌ بازتوانی‌ قلب‌ و عروق را تشکیل‌ می‌‌دهد. نقش‌ ورزش در پیشگیری اولیه‌ پیش‌ از دچارشدن به‌ بیماری قلب‌ مهم‌ است‌. اگر کسانی‌ که‌ به‌ بیماری قلب‌ و عروق دچارند ولی‌ به‌ طور منظم‌ ورزش می‌کنند به‌ سکته‌ قلبی‌ دچار شوند، شرایط‌ خوب جسمانی‌ به‌ آن‌ها کمک‌ می‌کند تا بیشتر و آسان‌تر از کسانی‌ که‌ فعالیت‌ بدنی‌ ندارند، جان سالم‌ به‌ در ببرند.

بیماری‌ قند: بیماری قند عدم توانایی‌ بدن در تولید انسولین‌ یا واکنش‌ مناسب‌ در برابر آن است‌. انسولین‌ بدن را قادر می‌سازد که‌ گلوکز را به‌ مصرف برساند. بیماری قند احتمال آسیب‌ رسیدن به‌ کلیه‌ها، کوری، بیماری دستگاه عصبی‌ و عروق را بالا می‌برد و نیز خطر ابتلا به‌ بیماری قلب‌ و عروق را به‌ شدت بالا می‌برد. 

چاقی‌: پژوهش‌ها نشان داده است‌ که‌ چاقی‌ با افزایش‌ خطر بیماری قلبی‌ ارتباط دارد. در اواسط‌ دهه‌ ١٩٨٠ سازمان بهداشت‌ جهانی‌ پروژه‌ای تحت‌ عنوان پایش‌ چند ملیتی‌ گرایش‌‌ها و عوامل‌ تعیین‌ کننده در بیماری‌های قلبی‌ عروقی‌؛ از ۴۸درصد جمعیت‌ مختلف‌ برای ارزیابی‌ عوامل‌ خطر قلبی‌ عروقی‌ نمونه‌گیری کرد. در همه‌ جمعیت‌ مردان به‌ استثنای مردان چینی‌ و در اغلب‌ جمعیت‌ زنان نمونه‌‌گیری شده بین‌ ۵۰ تا ۷۵درصد از بزرگ‌سالان ۳۵ تا ۶۴ساله‌ چاق بودند و یا اضافه‌ وزن داشتند.

تنش‌های‌ روانی‌: تنش‌ و دلشوره برای همه‌ احساسی‌ آشناست‌. چنین‌ می‌نماید که‌ میان سکته‌ قلبی‌ و سطح‌ تنش‌های روانی‌ روزمره و شیوه‌های رفتاری و سطح‌ اجتماعی‌ اقتصادی رابطه‌‌ای برقرار است‌. شخصی‌ که‌ در زندگی‌ تنش‌های روانی‌ منفی‌ بسیار دارد ممکن‌ است‌ به‌ سیگار کشیدن روی آورد و یا بر میزان مصرف خود بیافزاید، به‌ شراب خواری روی آورد و یا بر مصرف آن بیافزاید که‌ همگی‌ واکنشی‌ در مقابل‌ تنش‌های روانی‌ است‌.

خواندن کتاب میزان اضطراب بیماران قلبی در مقایسه با افراد عادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان و متخصصان قلب و عروق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۹۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان