دانلود و خرید کتاب چخ چخی ها ناصر جوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چخ چخی ها اثر ناصر جوادی

کتاب چخ چخی ها

معرفی کتاب چخ چخی ها

کتاب چخ چخی ها نوشتهٔ ناصر جوادی در انتشارات راهیار منتشر شده است. این کتاب نگاهی به نشاط و شوخ طبعی در زندگی و جهاد شهدای مدافع حرم مشهد است.

درباره کتاب چخ چخی ها

نویسنده کتاب چخ چخی ها در بخشی از مقدمه خود دربارهٔ کتاب چخ چخی‌ ها می‌گوید کشف رگه‌های طنز در معدن شهید رضا سنجرانی، او را ترغیب کرده تا به سراغ فیلم‌ها و خاطرات باقیمانده از دیگر شهدای مدافع حرم برود. به شهدایی مانند مرتضی عطایی، حسن قاسمی دانا و جواد محمدی رسیده که یکی از دیگری بذله‌گوتر و شوخ‌طبع‌تر بودند. او توضیح می‌دهد احساس کرده روحیۀ طنّازی بین شهدای مدافع حرم از ویژگی‌های مغفول ماند‌ه‌ای است که متأسفانه در میان انبوه کتاب‌هایی که توسط مؤسسات مختلف و افراد دغدغه‌مند تولید شده، کمتر به آن پرداخته شده است. کسانی که در دل آتش و جنگ و در میان باران خمپاره و موشک هم دست از مزاح بر نمی‌داشتند؛ مردانی که دلاوری‌شان در میدان‌های نبرد، بر تن دشمن داعشی و تکفیری رعشه می‌انداخت و شوخ‌طبعی‌شان در سنگر خودی، دوستان را به قهقهه وامی‌داشت.

چخ‌ چخی‌ ها شامل خاطراتی است از بازیگوشی‌های نوجوانی، شوخ‌طبعی‌های جوانی، موقعیت‌های طنز روز‌های فعالیت در بسیج و آموزش‌های نظامی، رندی‌ها و اتفاقات جالب دربارۀ تلاش و تحمل سختی‌ها برای رفتن به سوریه و نهایتاً خاطرات جنگ با داعش در سوریه که بذله‌گویی و موقعیت طنز و بازیگوشی و رندی را با هم دارد. در بخش‌هایی از کتاب، روایت‌ها از زبان خود شهید است که در زمان حیات آن‌ها را بیان کرده و گاهی راوی خاطرات، رزمندگانی هستند که هنوز هم افتخار دفاع از حرم را دارند و منتظر فرصتی برای جان‌فشانی‌اند. از راویان مایل به گمنامی، اسم مستعار یا نام جهادی‌شان را آورده شده است. در این کتاب از شهیدان مصطفی صدرزاده، رضا سنجرانی، حسن قاسمی دانا، مرتضی عطایی، جواد محمدی، جواد کوهساری، حسین محرابی و رضا اسماعیلی مطالب جذابی می‌خوانید.

خواندن کتاب چخ چخی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی شهدای مدافع حرم پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه