دانلود و خرید کتاب چگونه یاری اش کنیم!؟ ترجمه غلامرضا لایقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه یاری اش کنیم!؟ اثر غلامرضا لایقی

کتاب چگونه یاری اش کنیم!؟

انتشارات:نشر اطلاع
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چگونه یاری اش کنیم!؟

کتاب چگونه یاری اش کنیم؟! نوشته مرحوم شهیدی و ترجمه غلامرضا لایقی است. این کتاب را نشر اطلاع منتشر کرده است.

درباره کتاب چگونه یاری اش کنیم؟!

کتاب چگونه یاری اش کنیم؟! به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نوشته شده است. این کتاب در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است. این کتاب در ۱۵۲ صفحه نوشته شده است.

خواندن کتاب چگونه یاری اش کنیم؟! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب چگونه یاری اش کنیم؟! برای علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی و نهج‌البلاغه مناسب است.

درباره سید جعفر شهیدی

سید جعفر شهیدی در سال ۱۲۹۷ در بروجرد متولد شده است. رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

شهیدی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد. شهیدی ابتدا به نام سجادی معروف بود که بعدها تغییر شهرت داده و با نام شهیدی در مراکز علمی و دانشگاهی شهرت پیدا کرد. او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی، سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت.

او به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، ۴ عنوان ترجمه، ۳ عنوان تصحیح و تعداد زیادی تألیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های بیگانه ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند. جعفر شهیدی خانه خود را به شهرداری اهدا کردند تا در آنجا کتابخانه ای درست شود.

سید جعفر شهیدی در سال ۱۳۸۶ در تهران از دنیا رفت.

درباره غلامرضا لایقی

غلامرضا لایقی مترجم ایرانی متولد سال ۱۳۴۰ است.

بخشی از کتاب چگونه یاری اش کنیم؟!

بسا کسان که آرزو دارند در کنار پیشوایان پاک از خاندان پیامبر بودند تا در خدمتگزاری‌شان آنچه می‌توانستند فروگذار نکنند و در یاری‌شان کندی روا ندارند آرزو می‌کنند کاش در کنار امام على حضور داشتند و حق اطاعت روا می‌داشتند یا در کربلا داد سیدالشهدا از دشمنان ستاندند ... و شاید امروز در می آرزوی پیدایی واپسین پیشوای حق و حقیقت‌اند ... آنچه ازاین‌پس می‌آید بشارتی است از سوی امام علی به پیروان راستین خود که چگونه در تمام اعصار می‌توانند او را یارویاور باشند و حق خدمت او را به‌جای آورند و این دعوتی است همیشگی همگانی ... اکنون اگر مرد این میدان هستید بسم‌الله!

فرمود: مرا یاری کنید به پارسایی و سخت‌کوشی و پاک‌دامنی و درست‌کاری! – یاری‌کننده او البته یاری گر است منجی آخرزمان‌زاده خلفش را - این است فقراتی چند از نامه امیرمؤمنان علیه‌السلام به عثمان بن حنیف فرماندار بصره؛ چه دور است مدعیان امروزین از سعی او و شیوه حاکمان کنونی از شیوه‌اش

گفتنی است که بخش‌هایی از برگردان پارسی از ترجمه مرحوم شهیدی وام‌گرفته شده است.

بَلَى كَانَتْ فِي أَيْدِينَا فَدَى مِنْ كُلِّ مَا أَظَلَّتْهُ السَّمَاءُ فَشَحَّتْ عَلَيْهَا نُفُوسُ قَوْمٍ، وَ سَخَتْ عَنْهَا نُفُوسُ آخَرِينَ؛

آری از تمام آنچه آسمان بر آن سایه افکنده فدک در دستان ما بود که دل‌های گروهی بدان بخل ورزید و دل‌های گروهی از آن دیده پوشید؛

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۳۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۵۰
تومان