دانلود و خرید کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم سیدمحمد‌مهدی میرباقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم اثر سیدمحمد‌مهدی میرباقری

کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم

معرفی کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم

کتاب «تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم» نوشتۀ سیدمحمد‌مهدی میرباقری است و انتشارات تمدن نوین اسلامی آن را منتشر کرده است. موضوع این جلد تفسیر سوره‌های فلق،‌ناس،‌مسد و نصر است.

درباره کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم

مجموعه تأملات قرآنی شامل سلسله مباحث تفسیر ترتیبی استاد سید محمدمهدی میرباقری است که می‌تواند گامی رو به‌پیش در رویکردهای تفسیری مبتنی بر معارف اهل‌بیت شمرده شود. استاد سید محمدمهدی میرباقری در گفتارهای تفسیری خود، بعد از تبیین چارچوب سوره‌ها مبتنی بر نگاه علامه طباطبایی و بزرگان دیگر، تلاش می‌کنند تا بر اساس معارف اهل‌بیت و روایات تفسیری، طرح باطنی‌تر و کلان‌تری از پیوستار و سیر سوره و فرازهای آن ارائه کنند. در این رویکرد تلاش می‌شود تا سوره‌ها بر اساس مبانی توحید و ولایت معصومین معنا شود و اغراض فردی و اجتماعی سوره‌ها و معانی تاریخی آن تبیین گردد.

استاد سید محمدمهدی میرباقری در جلد پنجم کتاب تأملات قرآنی به تفسیر سوره‌های فلق، ناس، مسد و نصر پرداخته است. سورۀ فلق شامل ۲ گفتار می‌شود؛ گفتار اول چگونگی پیدایش شر و نظام شرور در عالم را شرح می‌دهد، به جایگاه ولات کفر در پیدایش بسط شرور اشاره دارد و همچنین شرور چهارگانه‌ای که در سورۀ فلق مطرح است را معنا می‌کند. گفتار دوم به معنای فلق اشاره دارد، استعاذه به رب فلق تفسیر می‌شود و از شروری که باید از آن‌ها به رب فلق پناه برد گفته می‌شود.

سورۀ ناس ۳ گفتار دارد؛‌ در گفتار اول با تأمل در معنای وسوسه و استعاذه سورۀ ناس تفسیر می‌شود. گفتار دوم دربارۀ نقش شیاطین و ضرورت استعاذه به خدای متعال است و در گفتار سوم سورۀ ناس یکبار در مقیاس وسوسه های فردی، یکبار در مقیاس وسوسه‌های اجتماعی و در نهایت از زاویۀ خطاب به پیامبر اکرم (ص) معنا می‌شود.

سورۀ مسد یک گفتار دارد و آن مربوط به خسران ابی‌لهب و جریان تاریخی خسارت و تباب است. سورۀ نصر هم شامل ۲ گفتار است. گفتار اول به مفردات و آیات سوره می‌پردازد و در گفتار دوم به سیر سوره و مأموریت های پیامبر (ص) بعد از فتح پرداخته می‌شود.

خواندن کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم قرآنی و تفسیر سوره‌های قرآن و همچنین قرآن‌پژوهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاملات قرآنی در پرتو معارف اهل بیت (ع)؛ جلد پنجم

«در نافله شبِ امام رضا (ع) نقل شده که ایشان هر سه سوره را در همان رکعت آخر می‌خواندند. کسی که از مدینه تا مرو همراه حضرت بود، شبانه‌روز ایشان را نقل می‌کند. روایت عجیبی است. حضرت در سحر، در دو رکعتِ اول نافله شب، در هر رکعت سی مرتبه «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» می‌خواندند. این مطلب در روایات متعدد تأکید شده است؛ در روایت است که اگر کسی در هر رکعت از دو رکعت اول نافلۀ شب خود، سی بار «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» بخواند، گناهی بین او و خدای متعال نمی‌ماند و خدا همه را پاک می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

حجم

۹٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان