دانلود و خرید کتاب موتورهای استرلینگ محمد علیدوستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موتورهای استرلینگ اثر محمد علیدوستی

کتاب موتورهای استرلینگ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موتورهای استرلینگ

کتاب موتورهای استرلینگ نوشتهٔ محمد علیدوستی است. انتشارات محمد علیدوستی شهرکی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد محاسبات، طراحی و ساخت این موتورها است.

درباره کتاب موتورهای استرلینگ

کتاب موتورهای استرلینگ توضیح داده است که موتورهای استرلینگ از جمله موتورهای احتراق خارجی هستند که بر اساس اختلاف دما کار می‌کنند. برای راه‌اندازی این موتورها هیچ نیازی به سوخت وجود ندارد و با ایجاد هرگونه اختلاف دمایی قابلیت راه‌اندازی دارند؛ حتی گونه‌های بسیار ظریفی از این نمونه موتورها هستند که با اختلاف دمای موجود میان کف دست و دمای محیط هم می‌توانند انرژی مکانیکی تولید کنند. از جمله مزایای این موتورها می‌توان به تنوع‌پذیری سوخت، کارکرد در فشارهای اتمسفر گوناگون، عدم‌نیاز به حمل اکسیژن هنگام کارکرد، عدم ایجاد ارتعاش و سروصدا هنگام کارکردن و... اشاره کرد؛ ضمناً این موتورها بالاترین راندمان کاری را بین موتورهای ترمودینامیکی دارند و نزدیک‌ترین سیکل ترمودینامیکی به سیکل کارنو متعلق به این موتورها است.

مزایایی که در بالا ذکر شد و بسیاری مزایای دیگر باعث شده‌اند که این موتورها در کشورهای توسعه‌یافته در موارد مختلفی نظیر تولید برق و... به‌کار گرفته شوند؛ همچنین استفادهٔ بسیار گسترده‌ای در صنایع نظامی و استراتژیک نظیر زیردریایی‌ها، سفینه‌ها، استفاده به‌عنوان کریوکولر و... داشته باشند.

مطالب این کتاب شامل تاریخچهٔ موتورهای استرلینگ، تحلیل‌های تئوری مربوط به این موتورها، مزایا و معایب این موتورها، امکان‌سنجی ساخت موتور، معرفی انواع این موتورها، تکنیک‌های ساخت موتورهای استرلینگ، مکانیزم‌های رایج در موتورهای استرلینگ، تکنیک‌های افزایش کارایی در این موتورها و عیب‌یابی موتورهای استرلینگ است و به ضمیمهٔ آن نقشه‌ای کاملاً مهندسی‌شده برای ساخت موتور استرلینگ به‌منظور تأمین نیروی محرکهٔ موردنیاز یک قایق کوچک نیز ارائه شده است.

خواندن کتاب موتورهای استرلینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون موتورهای استرلینگ پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان