دانلود و خرید کتاب خمس و زکات اموال طفل سیده معصومه رحمانی زاویه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خمس و زکات اموال طفل اثر سیده معصومه رحمانی زاویه

کتاب خمس و زکات اموال طفل

انتشارات:پژواک عدالت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خمس و زکات اموال طفل

کتاب خمس و زکات اموال طفل نوشتهٔ سیده معصومه رحمانی زاویه در پژواک عدالت چاپ شده است. در این پژوهش به بحثی جامع دربارهٔ خمس و زکات اموال کودک پرداخته شده است تا روشن شود حکم خمس و زکات اموال کودک چیست و آیا کودک همانند افراد بالغ است و آیا اولیای کودک در این‌باره وظیفه‌ای دارند یا خیر.

درباره کتاب خمس و زکات اموال طفل

خمس و زکات ازجمله دستوراتی هستند که در قالب فروع دین واجب شده‌اند؛ از‌این‌رو بر هر مکلفی لازم است برای عمل به فریضهٔ خمس، یک‌پنجم مازاد درآمدش که از مؤونهٔ سالیانهٔ خانواده اضافه باشد را در قالب خمس بپردازد و نیز در مورد زکات مقداری از اموال خویش را به فقیران و سایر مصارف زکات اختصاص دهد. بحث در موضوع خمس و زکات اموال از آنجا مهم است که این مسئله با اقتصاد خانواده و جامعه گره خورده است. خمس و زکات اموال طفل مسئله‌ای کاربردی است و اختلافات بسیاری بین معاصرین بلکه عموم فقیهان در مورد اموال طفل وجود دارد. دیدگاه مشهور فقیهان ثبوت خمس در اموال اطفال است. مشهور بین فقیهان متأخر این است که زکات در اموال طفل مطلقاً واجب نیست. کتاب حاضر جزئیات این موضوع را شرح می‌دهد.

کتاب خمس و زکات اموال طفل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ برخی احکام فرعی دین اسلام از جمله خمس و زکات اطلاعات بیشتری به دست آورند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خمس و زکات اموال طفل

«قرآن‌ ‌کریم، مصرف خمس را برای خدا و رسول و ذی‌القربا و یتیمان‌ و مساکین و در راه ماندگان‌ درنظر گرفته و در آیة ۴۱ سورة انفال در رابطه با خمس فرموده است: «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْ‌ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی‌ وَ الْیَتامی‌ وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبیلِ إِنْ کُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلی‌ عَبْدِنا یَوْمَ الْفُرْقانِ یَوْمَ الْتَقَی الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلی‌ کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدیرٌ» و بدانید که هر چیزی را به غنیمت گرفتید، یک‌پنجم آن برای خدا و پیامبر و برای خویشاوندان [او] و یتیمان و در راه‌ماندگان است. اگر به خدا و آنچه بر بندة خود در روز جدایی [حق از باطل] روزی که آن دو گروه با هم روبرو شدند نازل کردیم ایمان آورده‌اید و خدا بر هر چیزی تواناست.

همچنین قرآن کریم در آیات متعددی همراه با دستور به نماز به زکات امر کرده است و برای زکات اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، نظیر آیۀ: «وَ أَقِیمُوا الصَّلاَةَ وَ آتُوا الزَّکَاةَ» و نیز دربارة مصارف زکات فرموده است: «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْمَسَاکِینِ وَ الْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِی الرِّقَابِ وَ الْغَارِمِینَ وَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ» زکات‌ها مخصوص فقرا و مساکین و کارکنانی است که برای (جمع‌آوری) آن زحمت می‌کشند و کسانی‌که برای جلب محبت‌شان اقدام می‌شود و برای (آزادی) بردگان، و (ادای دین) بدهکاران و در راه (تقویت آئین) خدا و واماندگان در راه؛ این، یک فریضۀ (مهم) الهی است؛ و خداوند دانا و حکیم است!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۹۰۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان