دانلود و خرید کتاب دیواره آتش انسانی فرهاد وکیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیواره آتش انسانی اثر فرهاد وکیلی

کتاب دیواره آتش انسانی

نویسنده:فرهاد وکیلی
ویراستار:جواد بزرگی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیواره آتش انسانی

کتاب الکترونیکی «دیواره آتش انسانی» نوشتهٔ فرهاد وکیلی و جواد بزرگی در انتشارات دیده بان چاپ شده است. در این کتاب به مفهوم، انواع دیوارهٔ آتش و چگونگی ایجاد آن اشاره می‌شود تا سازمان‌ها و صنایع بتوانند از گزند تهدیدها و آسیب‌رسانی‌های دشمنان مصون باشند.

درباره کتاب دیواره آتش انسانی

با گسترش تعاملات، نقاط آسیب‌پذیر نیز گسترش می‌یابد. مسئله اصلی این است که در اثر گسترش تعاملات و پیشرفت علم و فناوری، مدل تهدید نیز تغییر می‌نماید؛ لذا می‌بایست تمهیداتی را به‌ کار بست تا امنیت را ارتقا داد.

کتاب دیواره آتش انسانی از دو فصل کلی تشکیل شده است که هرکدام شامل بخش‌هایی به شرح زیر است:

فصل اول: مفهوم دیوارهٔ آتش

بخش ۱: دیوارهٔ آتش

بخش ۲: تهدید و آسیب

بخش ۳: عزت

بخش ۴: جهاد کبیر

بخش ۵: بارو

بخش ۶: نتیجه‌گیری

فصل دوم:

بخش ۱: پیشینهٔ موضوع

بخش ۲: سرمایه‌های اطلاعاتی و مبادی افشاء اطلاعات

بخش ۳: مدل پیشنهادی و چگونگی ایجاد دیوارهٔ آتش در سازمان

بخش ۴: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

کتاب دیواره آتش انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در موضوعات مربوط به امنیت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دیواره آتش انسانی

«امنیت بشر و زندگی اجتماعی آن را میتوان از زوایای مختلف و با ابزارهایی متفاوت تجزیه و تحلیل کرد. مثال از زاویة نیازهای بشری با ابزارهایی نظیر جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی اجتماعی یا علم سیاست و... نکتهٔ جالب توجه این است که از هر یک از زوایا و با هر یک از ابزارها که این بررسی‌ها صورت بگیرد؛ برخی از مفاهیم که جزء نیازهای اولیه انسان‌هاست به‌طور مشترک طرح و بررسی می‌شود. اگرچه شاید از نظر تعبیر و استخدام کلمات و عبارات متفاوت باشند ولی از نظر مفهوم، تلقی واحدی را ارائه می‌کنند. یکی از این مفاهیم، «امنیت» است که اگر آن را از زاویه نیازهای بشری بنگریم؛ ازجمله نیازهای اولیه انسان‌ها، نیاز به امنیت است. اگر از زاویه تمدن و حکومت‌داری نگاه کنیم، امنیت از اولین مباحث است و از زوایای دیگر نیز همین‌گونه است. عموما در اذهان برای تصویر و تصدیق امنیت، جلوه‌های علمی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع بیشتر مباحث در گستره امنیت دیده می‌شود. ناامنی و اخلال در حول امنیت است. شاید بتوان به عموم حق داد که این‌گونه فکر کنند. ولی بدیهی است که خواص اهل تحقیق و به‌خصوص نظریه‌پردازان اطلاعاتی نباید از توجه به نگاه اثباتی غافل شوند. در این‌حال چون بهره‌گیری عام، ملاک است و چون قصدی بر نظریه‌پردازی نیست؛ لذا سعی در ارائه مفاهیم قابل‌تصور و حتی در برخی موارد قابل‌تجسم خواهد بود. جایگاه بحث امنیت در جامعه تقریبا مورد وقوف همه صاحب‌نظران، کارشناسان و حتی توده مردم می‌باشد. چرا که این اعتقاد همگانی وجود دارد که امنیت از ارکان اصلی برقراری روابط اجتماعی و ادارهٔ جوامع است. در مبانی اسلام هم موکدا و مکررا این نکته گوشزد شده است. وجود آن و ضرورت آن هم به نوعی است که از شدت وضوح و ظهور، گاهی مورد غفلت واقع می‌شود. مثل نور و روشنایی که آنقدر با زندگی دنیایی بشر عجین است که کمتر کسی به‌دنبال اثبات وجود یا ضرورت آن می‌رود. در احادیث مذکور این تعبیر بسیار دقیق آمده است که نعمت سلامتی و نعمت امنیت ناشناخته و مجهول هستند. شاید این جهل به اهمیت و ارزش آن باشد؛ هم به وجود آن و هم به نقش آن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان