دانلود و خرید کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی محمد رضا جلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی اثر محمد رضا جلیلی

کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی

معرفی کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی

کتاب الکترونیکی «فرهنگ اوزان اسم در عربی» نوشتهٔ محمد رضا جلیلی در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. تحقیق پیش رو به بررسی اوزان اسم در زبان عربی و کاربرد‌های آن‌ها پرداختـه است.

درباره کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی

در زبان عربی کلمه‌های مستعمل به سه عنوان تقسیم‌بندی ‌شده است.

 عنوان اول کلماتی هستند که دارای معانی مستقل همراه با زمان بوده که به آن فعـل گفتـه می‌شود که از چندین جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جملهٔ آنها: زمـان فعل و تعداد و نوع حروف تشکیل‌دهندهٔ آن.

گروه دیگر کلماتی هستند که دارای معانی مستقل بوده بدون اینکه همراه با زمان باشد که برای نامیدن شخص یا شیء حسی و غیرحسی به کار می‌رود به این نوع کلمات اسم گفته می‌شود که دررابطه‌با موضوع اسـم، چندین مبحث وجود دارد که به طور خلاصه عبارت‌اند از جامد یا مشـتق، مـذکر یـا مؤنث، متصرف یا غیر متصرف، معرفه یا نکره، معرب یا مبنی، منصـرف یـا غیر منصرف و مفرد، مثنی، جمع بودن.

گروه سوم کلماتی هستند که دارای معـانی مسـتقل نبـوده و فقـط در جملـه ارتباط بین کلمه‌های دیگر را بر قرارمی کند که به آن حرف گفتـه می‌شود، تعداد حروف در عربی نود و هشت حرف است .

کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به یادگیری زبان عربی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرهنگ اوزان اسم در عربی

برای دستیابی به وزن موردنیاز مؤلف این فرهنگ را بر اساس حرکت حـرف اول تنظیم نموده به این شکل که مجموع اوزان به سه بخش تقسیم شده . بخش اول وزن‌هایی است که حرف اول با حرکت فتحه آغازشده مثل أفعـال و بخش دوم وزن‌هایی که با حرکت کسره شروع شده مثل فعل و وزن‌هایی کـه بـا حرکت ضمه شروع شده مثل فُعل بخش سوم را به خود اختصاص داده‌اند . قدم بعدی حرکت حرف دوم، مورد نظر می‌باشد که هر سـه عنـوان گذشـته براساس چهارحرکت سکون، فتحه، کسره، ضمه تنظیم شده به این صـورت کـه بعد از حرکت حرف اول که فتحه است ابتدا وزن‌هایی که حرکت دوم آنها سـکون است قرارداده شده و سپس آنهایی که حرف دوم مفتوح است و بعـد آنهـایی کـه کسره دارند و در آخر کلماتی می‌آیند که حرکت حرف دوم ضمه است؛ این قائده در بخش‌های ۲ و ۳ نیز قابل تطیبق می‌باشد. قابل ذکر اسـت کـه در کنـار حرکـت حروف ترتیب حروف الفبایی در هر بخش رعایت شده است بدین معنا کـه ابتـدا اوزانی می‌آید که با الف مفتوحه شروع می‌شوند سپس اوزانی که بـا تـاء مفتوحـه آغاز می‌شوند وإلی آخر. به عنوان مثال خواننده ایی یه دنبال وزن " فَعنلی" است باید ابتدا به بخش اول رجوع کند به قسمت فاء مفتوحه رفته سپس طبق حرکت دوم و حروف الفبایی پیش رود تـا آخـر همـین روال را ادامـه دهـد تـا درنهایـت در صفحه ... آن را خواهد یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۶۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان