دانلود و خرید کتاب گنج های معبد سلیمان اچ رایدر هگرد ترجمه رویا صهبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گنج های معبد سلیمان اثر اچ رایدر هگرد

کتاب گنج های معبد سلیمان

انتشارات:سایه گستر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گنج های معبد سلیمان

کتاب الکترونیکی «گنج های معبد سلیمان» نوشتهٔ اچ رایدر هگرد با ترجمه رویا صهبایی در نشر سایه گستر چاپ شده است. این کتاب مصور که مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است به شرح داستان گنج های معبد سلیمان می‌پردازد که تحت تأثیر تجربیات زندگی «اچ رایدر هگرد» در مستعمرات آفریقا است. 

درباره کتاب گنج های معبد سلیمان

گنج های معبد سلیمان به‌عنوان اولین رمان ماجراجویی داستانی انگلیسی تنظیم شده در آفریقا، بسیار قابل توجه بوده و ریشهٔ ژانر ادبی «جهان گمشده» محسوب می‌شود.

این داستان، قصهٔ آدم‌هایی است که در قرن نوزده و به امید پیدا کردن گنج راهی قارهٔ آفریقا می‌شدند. افسانه‌ای میان آن‌ها وجود داشت که می‌گفت حضرت سلیمان، گنج الماسش را جایی در شمال کوه‌های سلیمان مخفی کرده است. موضوع داستان، تلاش گروهی از ماجراجویان به رهبری آلن کواترمین در یک منطقهٔ غیرقابل‌کشف آفریقا است که با هدف یافتن برادر مفقود شده، یکی از مهمان‌ها جست‌وجو را آغاز می‌کنند. 

کتاب گنج های معبد سلیمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به کتاب‌های مصور پیشنهاد می‌شود.

درباره اچ رایدر هگرد

سر هنری رایدر هگرد، در سال ۱۸۵۶ در انگلستان به دنیا آمد. او با وجود اینکه از طبقهٔ اشراف و نجیب‌زادگان بود، اما مثل شخصیت معروف داستانش، آلن کوآترمین، در نوزده‌سالگی سر از قارهِٔ پر رمز و راز و وحشی آفریقا در‌آورد. او به‌عنوان هشتمین فرزند از ده فرزند خانواده، برای شاگردی به یکی از دفاتر پست در آفریقای جنوبی فرستاده شد. پدر هنری، وکیل و مادرش، نویسنده بود و هر دوی آن‌ها می‌خواستند پسرشان از این فرصت، برای یاد گرفتن حرفه‌ای مفید استفاده کند، اما هنری به کشف هیجان‌انگیزترین ماجراها در قلب آفریقا پرداخت. این کار تأثیر بسیار عمیقی روی او داشت و در آینده، بسیاری از کتاب‌هایش را بر‌اساس آن‌ها نوشت. بعد از سال‌ها کار و سفر در آفریقا، هنری در سال ۱۸۸۱ همراه همسرش به انگلستان برگشت و شروع به تحصیل در رشتهٔ حقوق کرد. او علاه بر شغل رسمی، علاقه‌اش به ادبیات را دنبال کرد و موفق شد در سال ۱۸۸۲ اولین کتابش با نام «سیتیوایو و همسایگان سفیدپوستش» را منتشر کند. هر چند این کتاب به موفقیتی که انتظارش را داشت، دست نیافت، اما ناامید نشد. سه سال بعد، کتاب «گنج های معبد سلیمان» برای او شهرت و موفقیت بسیار زیادی به ارمغان آورد. هگرد در سال ۱۹۲۱، سیزده سال قبل از مرگش، مفتخر به دریافت نشان «شوالیه» شد. او در سال‌های بعد همچنان به نوشتن داستان ادامه داد، اما هیچ کدام به موفقیت کارهای اولیه‌اش دست پیدا نکرد. در دههٔ ۱۹۶۰ ده‌ها سال بعد از مرگ او، به داستان‌های فانتزی، توجه و خیلی از آثار او دوباره چاپ شد. این بار از کتاب‌های او به‌خوبی، استقبال و چند فیلم از روی بعضی از آن‌ها ساخته شد.

بخشی از کتاب گنج های معبد سلیمان

به نظر می آمد عینک کاپیتان گود، جزیی از صورتش باشد، چون بدون هیچ زنجیر یا دسته‌ای، محکم روی چشمش قرار گرفته بود و او هرگز آن را بر‌نمی‌داشت، مگر وقت‌هایی که می‌خواست شیشه‌اش را تمیز کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان