دانلود و خرید کتاب دیوان حماسه عاشورا محمدحسین آیتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیوان حماسه عاشورا

دیوان حماسه عاشورا نوشتهٔ محمدحسین آیتی با گردآوری محمد رمضان‌پور و اسماعیل آیتی و ویراستاری محمودرضا علوی‌بجستان در موسسه فرهنگی راه روشن هدایت چاپ شده است. این کتاب حاوی اشعاری با روایتی از حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا بازگشت اهل بیت (ع) به مدینه است. این اثر بی نظیر به کسانی هدیه می شود که مشتاق دانستن وقایع صحیح و معتبر این حماسه ی مقدّس هستند و مایلند جزئیّات این حرکت عظیم معنوی و الهی را صحیح و دور از تحریف و نیز در اوج زیبایی ادبی مطالعه نمایند.

درباره کتاب دیوان حماسه عاشورا

کتاب شریف مقامات الابرار اثر فقیه، عارف، مورّخ و شاعر بزرگ، مرحوم آیة الله حاج شیخ محمّد حسین آیتی، در پنج دفتر بر سبک مثنوی به نظم در آمده است. دفترهای چهارم و پنجم اختصاص به شرح وقایع جان‌سوز و با عظمت کربلا از شروع حرکت حماسه ساز حضرت امام حسین از مدینه تا مراجعت اهل بیت از سفر کوفه و شام به مدینه دارد. کتاب مقامات الابرار فقط یک بار در تیراژ یک هزار نسخه در زمان حیات مرحوم مؤلف در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در تهران به چاپ رسیده است و هم‌اکنون نسخه‌های آن بسیار کمیاب و بلکه تقریباً نایاب است.

تجدید چاپ دفترهای چهارم و پنجم به همراه مجموعه ی وسیعی از بازنگری و تصحیح و شرح فارسی به زبان زیبای اشعار در ۳ جلد، تحت عنوان حماسهٔ عاشورا در سال ۱۳۸۸ تقدیم شیفتگان و عاشقان راه حسین و دانش‌پژوهان تاریخ صدر اسلام و دوست‌داران ادب و نظم پارسی گردید.
اینک با سپاس از درگاه خداوند متعال این اثر ارزشمند و بی‌نظیر دریک مجلد که شامل وقایع مربوط به حرکت حضرت امام حسین و اهل بیت و اصحاب از مدینه تا مراجعت اهل بیت به مدینه است، تقدیم به عاشقان اهل بیت می‌‌شود.

فصل اول شامل وقایع مربوط به حرکت حضرت امام حسین و اهل بیت و اصحاب از مدینه تا صبح عاشورا است.

 در فصل دوم وقایع روز عاشورا و بعد از آن تا ورود اهل بیت به کوفه بیان شده است.

 فصل سوم که شامل دفتر پنجم کتاب مقامات الابرار است و از طرف مؤلّف به پیشگاه حضرت زینب کبری تقدیم شده است شامل وقایع کوفه و شام تا مراجعت اهل بیت به مدینه است.

نکته قابل توجّه در بیان ارزش بی‌نظیر این کتاب آن است که فقیهی بزرگ و مورّخی توانا و عارفی شیفتهٔ اهل بیت و ائمّهٔ اطهار با همهٔ عظمت فقهی و عرفانی و توانایی استثنایی علمی در مورد وقایع عاشورا مطلب می‌نویسد و این مطالب را در قالب اشعاری نغز و پر‌مغز به سبک مثنوی، تقدیم خوانندگان می‌کند و چنین ترکیبی در آثارِ مربوط به این موضوع بسیار کم‌‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد.

در این کتاب، در جهت افزودن و غنای کتاب، چند عمل برای ارتقاء کیفیت اثر انجام شد: اوّل آن که ادیب گرامی، جناب دکتر سیّد محمودرضا علوی بجستان (ویراستار نهج‌البلاغه مرحوم استاد محمّد دشتی) متن مطالب کتاب را با سه مقتل مهم: لهوف مرحوم سید بن طاووس، نفس‌المهموم مرحوم حاج شیخ عبّاس قمی و مقتل مرحوم خوارزمی مقایسه نموده و در جهت مستندسازی مطالب آن، وجوه اشتراک و افتراق را در پاورقی توضیح داده است (این مقایسه ارزشمند، در پاورقی ها با علامت [ت، ویر.] یعنی توضیح ویراستار مشخّص شده است). 
 دوّم آن که نویسندگان شرح و تفسیر با دریافت نظرات اصلاحی و استفاده از آن‌ها و با تجدیدنظر گسترده بر غنای این کتاب افزوده‌اند. 

کتاب دیوان حماسه عاشورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه آثار دینی شیعی پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر ۳۴۶۵۷۵۸
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

در این کتاب جریانات واقعه کربلا با ذکر جزییات بسیار دقیق و مفصل و با کیفیت عالی در قالب اشعاری زیبا ارایه شده است و از این جهت بسیار کم نظیر است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳۵ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۳۵ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان