دانلود و خرید کتاب دختر بهشتی حمیدرضا یعقوبی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر بهشتی اثر حمیدرضا یعقوبی آوینی

کتاب دختر بهشتی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دختر بهشتی

کتاب دختر بهشتی نوشتهٔ حمیدرضا یعقوبی آوینی است و انتشارات همخونه آن را منتشر کرده است. این کتاب تفسیر سورهٔ کوثر و دربارهٔ شخصیت حضرت زهرا (س) است.

درباره کتاب دختر بهشتی

ظهور پیامبر اسلام در زمانی بوده است که ملت‌های گوناگون با عقاید مختلف زندگی می‌کردند. برخی مادی و منکر هرگونه خدا و در میان سایری برخی بت‌پرست و مجوسی و بعضی دیگر مسیحی یا یهودی بودند. جدا از اینها سلاطین ایران و روم نیز در استعمار و استثمار ملل ضعیف دست دراز داشتند. در چنین روزگاری پیغمبر اسلام با ابلاغ فرامین الهی، پرچم توحید را برافراشت و تمامی جهانیان را به پذیرش اسلام و تسلیم در برابر خدای یگانه دعوت نمود. این دعوت به یکتاپرستی، ثنویت مجوس و تثلیث مسیحیت و نسبت‌های ناروای یهود به خدا و انبیا، و رسوم و عادات جاهلیت و سایر عقاید باطل آن زمان را بسیار جدی نفی می‌کرد. همچنین اطاعت همه‌جانبه از خدا و تسلیم در برابر او عملا با رفتار متکبرانه سلاطین آن زمان در تعارض بود. بدین ترتیب، پیامبر اسلام یک‌تنه با همه ملل و امم روبرو شد و برهان نبوت خود را قرآن قرار داد و با یک سلاح عقلی و فرهنگی یعنی مبارزه‌طلبی نسبت به یک کتاب، قدرت‌های ملوک و سلاطین و عالمان یهود و مسیحیت و زرتشتیان و صائبان و عموم بت‌پرستان را به مقابله فراخواند. قرآن تنها کتاب آسمانی است که با صراحت و قاطعیت تمام ادعا می‌کند که معجزه‌ای است جاوید برای تمامی مردم در هر زمان و مکان، و با هر ملیتی که دارند. محققین اسلامی معتقدند که کل قرآن در مجموع دارای چند وجه اعجاز است اما آن وجه از اعجاز که قرآن نسبت به یکایک سوره‌های خود نسبت به آن مبارزه‌طلبی می‌کند همان فصاحت و بلاغت و آیه‌های آن است. اعجاز قرآن از نظر فصاحت و بلاغت به این معناست که در بیان مطلب و مقصود مورد نظر بتوان از الفاظ شیوا و زیبا و ترکیبات سنجیده و خوش آهنگ بهره برد. محققیت ادب عرب معتقدند که این وجه در یکایک سوره‌های قرآن مشهود است. همچنین معتقدند علاوه بر اعجاز فصاحت و لاغت، برای کل قرآن درمجموع وجوه دیگری از اعجاز نیز وجود دارد. نکته بسیار مهم آن است که فهم این وجوه، مانند فهم اعجاز فصاحت و بلاغت، تخصصی نیست بلکه همگان با هر ملیت و هر نژادی قادر به فهم این وجوه از اعجاز هستند.

کتاب دختر بهشتی با همین منظر به تفسیر سورهٔ کوثر می‌پردازد و اسرار نهفته این سوره و خواص آن را ذکر می‌کند. همچنین دربارهٔ شخصیت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) به عنوان دختر بهشتی به صورت مفصل توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب دختر بهشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پیروان بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۵۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان