دانلود و خرید کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی حسین هنرور صدیقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی اثر حسین هنرور صدیقیان

کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی

کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی نوشتهٔ حسین هنرور در انتشارات رویش قلم چاپ شده است. این کتاب به‌دنبال آن است که با توجه به مسائل و آسیب های موجود در حوزه به کارگیری نمادهای شهری، سیاست‌های فرهنگی لازم را پیشنهاد کند. این سیاست‌ها می‌تواند به وسیله مدیران مسئول و سازمان های فرهنگی قابلیت اجرایی پیدا کند.

درباره کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی

نمادها ابزار انتقال اندیشه بشر در زمان های مختلف هستند. حیات مستمر نمادها از قرن ها قبل تاکنون نشانه نیروی پایدار آن‌ها در جوامع بشری است. خصوصیات و ویژگی های نمادها در انتقال اندیشه انسان‌ها موجب پیوند نسل های متوالی گردیده و همچون پل ارتباطی، ادراک انسان ها را از محیط پیرامون خود، از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهند. نمادهای آشنای هر ملت، ریشه های هویت هر سرزمین به حساب می آیند، این نمادها، معرّف و مولد فرهنگ هر مرزوبوم می باشند.

نمادهای شهری که یکی از اقسام نمادها هستند حامل خاطرات مشترک مردم و مفاهیم فرهنگی و اجتماعی اند و به واسطه فعالیت های جمعی و ارزش های تاریخی، منتقل کننده مفاهیم و معانی ضمنی گسترده ای در ذهن مردم یک شهر هستند و از این رو در شکل گیری ساختار معنایی شهر و احساس هویت مندی مردم شهر نقش عمده ای ایفا می کنند.

در حال حاضر یکی از حلقه های مفقوده فرهنگ در کشور ما، فرهنگ معماری است. در صورت ادامه شرایط فعلی، نمی توان به هویت فرهنگی معماری در عصر خود رسید. معماری قدیمی ما دارای هویت فرهنگی خاصی بوده است. در حال حاضر، یک انقطاع و گسست در فرهنگ ما بوجود آمده که رابطه بین معماری و فضای فرهنگی قطع شده است. معماری امروز ما به دلایل مختلف، بر اساس فضای فرهنگی ما ساخته نمی شود، این در حالی است که اگر نمادهای شهری ما بر اساس معماری غربی ساخته شود، فرهنگ عمومی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده و به همان میزان جامعه را از فرهنگ اسلامی و ایرانی دور می‌سازد.

برای دست‌یابی به یک شهر دارای نمادهای مطلوب، لازم است الگویی متناسب با ویژگی های آن فرهنگ تدوین گردد؛ الگویی که با الهام از آموزه‌ها و مبانی نظری معماری و شهرسازی اسلامی- ایرانی ترسیم شده باشد و هم به کارکردها و هم به هدف جامعه توجه کند. الگوی سیاست‌گذاری نمادهای شهری یک مدل مفهومی است که ظرفیت شناخت سیاستهای فعلی در حوزه نمادسازی شهری و نیز ارائه سیاستهای مطلوب در این عرصه را داراست. این الگو مجموعه ای از عناصر و روابط میان آنهاست که با هدف انتقال باورهای دینی و ارزش‌های ملی به فرهنگ جامعه ایجاد شده است.

در این کتاب با استناد به متون و منابع مورد مطالعه و مصاحبه با خبرگان و مدیران فرهنگی کشور، با استفاده از روش تحلیل مضمون، تعداد ۹۵ کد توصیفی، ۱۵ مضمون سازمان یافته و در نهایت ۵ مقوله فراگیر استخراج گردید. مقوله‌های فراگیر (اصلی) عبارت‌اند از: ۱. مبانی نمادسازی؛ ۲. تجربیات نمادسازی؛ ۳. کارکرد نمادها؛ ۴. تمدن سازی در نماد؛ ۵. محیط شناسی نماد. این الگوی پنج بُعدی، بر رویکرد ترکیبی برای سیاست‌گذاری نمادها با تأکید بر نمادهای شهری تمرکز کرده و به بیان مؤلفه‌های نمادسازی اسلامی ـ ایرانی می‌پردازد.

کتاب الگوی سیاست گذاری نمادهای اسلامی - ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مطالعه این کتاب به اساتید و دانشجویان رشته های سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ و ارتباطات، علوم اجتماعی و مدیریت فرهنگی توصیه می شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان