دانلود و خرید کتاب نگاه من محمدحسین نقیان فشارکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاه من اثر محمدحسین نقیان فشارکی

کتاب نگاه من

معرفی کتاب نگاه من

کتاب نگاه من نوشتۀ محمدحسین نقیان فشارکی است. انتشارات کنکاش این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب به داشتن یک زندگی لذت بخش از مسیر عزت نفس می‌پردازد.

درباره کتاب نگاه من

کتاب نگاه من دربارۀ عزت‌نفس است. این کتاب به خوانندگان خویش کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند.

خواندن کتاب نگاه من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روانشناسی عمومی و خودشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نگاه من

«تجربه ثابت کرده است که ارتباط مستقیمی میان عزت‌نفس بالا و سلامت روحی و جسمی وجود دارد. متأسفانه افراد زیادی درگیر کمبود عزت‌نفس هستند. یکی از شایع‌ترین نشانه‌های کمبود عزت‌نفس، گفتگوهای ذهنی منفی با خود است. داشتن عزت‌نفس به معنای درک و پذیرش خود واقعی‌مان و برقراری ارتباط با این خود واقعی است.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش عزت‌نفس انجام تمرینات ورزشی است. تقریباً همهٔ ما از فواید جسمی و روانی ورزش کردن آگاه هستیم. اما یکی از مهم‌ترین تأثیرات ورزش که کمتر موردتوجه قرارگرفته است، افزایش عزت‌نفس است. کمبود عزت‌نفس می‌تواند روابطمان را دچار مشکل کند و سد راه موفقیتمان بشود. برای افزایش عزت‌نفس راه‌های زیادی وجود دارد. اما چرا ورزش؟

ورزش چگونه می‌تواند روی عزت‌نفس ما تأثیر بگذارد؟

تمام‌روز پشت میز نشستن و تمام عصر را به تماشای تلویزیون گذراندن قطعاً کمکی به افزایش عزت‌نفسمان نمی‌کند. همهٔ ما از فواید روحی و جسمانی بی‌شمار ورزش کردن آگاه هستیم.

*حس خوب

ورزش منظم، قلب و استخوان‌های شمارا قوی‌تر می‌کند، ریسک بیماری‌های قلب را کاهش می‌دهد، باعث کاهش فشارخون می‌شود و استرس و اضطراب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. زمانی که با ورزش کردن انرژی و قوای بدنی‌تان را افزایش می‌دهید، در حال بالا بردن عزت‌نفستان نیز هستید. همین‌که قادر به برنامه‌ریزی برای ورزش کردن منظم و انجام آن باشید، حسی از موفقیت و پیشرفت به شما می‌دهد.

حرکت کردن هم برای جسم و هم برای روحتان اهمیت دارد. با ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تمرین روزانه شروع کنید. رشتهٔ ورزشی موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید، برای از بین بردن حس خستگی و یکنواختی به تمریناتتان تنوع بدهید، به همراه دوستان یا اعضای خانواده به یک کلاس ورزشی بروید و این فعالیت را به تفریحی لذت‌بخش تبدیل کنید. وزنتان را متعادل کنید زمانی که برای سلامتی جسم و روحتان وقت می‌گذارید نشان می‌دید که برای خودتان ارزش قائل هستید و عزت‌نفستان را افزایش می‌دهید. درواقع باید انجام تمرینات ورزشی را به یک ضرورت در زندگی‌تان تبدیل کرده و فارغ از اینکه هرروز چه حسی دارید آن را به انجام برسانید.

*بدن سالم

جامعه و دنیای اطراف ما همواره بر روی تصویر یک بدن سالم و متناسب تأکید زیادی دارد و برای بسیاری از افراد، ظاهرشان تأثیر مستقیمی روی عزت‌نفسشان دارد. زمانی که شما ورزش کردن را به‌عنوان راهی برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت بدنی‌تان انتخاب می‌کنید، تصویری که از بدنتان در ذهن دارید، تناسب‌اندام و دیگر فاکتورها نیز به همان اندازه باید برایتان اهمیت داشته باشند. ورزش منظم، خصوصاً ورزش‌های هوازی، تأثیر مثبتی روی عزت‌نفس شما خواهند داشت، خصوصاً برای افرادی که از کمبود عزت‌نفس رنج می‌برند. نگران برداشتی که دیگران از ظاهر شما دارند نباشید. درواقع هیچ‌کس به‌اندازهٔ شما به ظاهرتان اهمیت نمی‌دهد. زمانی که خودتان تصویر مثبتی از خود داشته باشید دیگر نیازی نیست که نگران افکار و برداشت دیگران باشید.

فرمول خاص و مشخصی برای اینکه چه میزان تمرینات روزانه و چه نوع تمریناتی برای افزایش عزت‌نفس لازم است وجود ندارد. اما به‌طورکلی می‌توانید برنامهٔ ورزشی‌تان را بر این اساس تنظیم کنید: روزانه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت‌های قدرتی انجام بدهید که ماهیچه‌های مختلفی را درگیر می‌کنند، این تمرینات را ۳ تا ۵ روز در هفته انجام بدهید. بهتر است از یک برنامهٔ ورزشی متناسب با وضعیت خودتان پیروی کنید و از فردی حرفه‌ای بخواهید که برنامهٔ ورزشی منظمی با توجه به شرایط وزنی و بدنی‌تان تنظیم کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۲۷۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان